آشنایی با روش های درمان رودل و علل بروز آن

رودل کردن یکی از مشکلات گوارشی می باشد که بسیاری از افراد در زندگی خود حداقل چند باری آن را تجربه کرده اند و با کمک  روش های جهت درمان رودل می توانید این مشکل را برطرف کنید.

آشنایی با روش های درمان رودل و علل بروز آن

رودل کردن و سوء هاضمه از جمله مشکلات شایع در زمینه گوارشی می باشد که فرد در قسمت بالای شکم احساس پرشدن و ناراحتی  می کند رودل کردن دارای علایمی می باشد و بنا به دلایل مختلفی ایجادمی شود، در برخی موارد رودل با سوزش معده همراه است و به دلیل اینکه این مشکل ممکن است به صورت ناگهانی برای هر فردی رخ دهد بهتر است در زمینه درمان رودل اطلاعات کافی داشته باشید.

درمان رودل در طب سنتی

روش های طبیعی درمان رودل

 سبک زندگی از جمله :غذا خوردن بیش از حد سریع، مصرف غذاهای پر روغن و ادویه، استرس، مصرف زیاد الکل، ورزش کم یا زیاد پس از خوردن غذا و مصرف کافئین موجب رودل می شود، بسیاری از افراد که دچار رودل کردن می شوند به دنبال روش هایی جهت تسکین آن  هستند که می توانند از درمان خانگی و طبیعی جهت رفع رودل استفاده کنند در ادامه شما را با این روش های آشنا خواهیم کرد.

1. چای گباهی

یکی از راهکارهای مفید به منظور بهبود رودل و سوء هاصمه می توانید از چای گیاهی مانند چای کیسه ای بابونه یا سبز استفاده کنید از این رو، به یک فنجان اب داغ چای مورد مورد نظرتان را بیفزایید و روی ظرف را پوشانده و به مدت پنج دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد و بعد آن را بنوشید.

2. گشنیز

به منظور بهبود رودل و سوء هاضمه می توانید از تخم گشنیز استفاده کنید بنابراین، یک قاشق پودر تخم گشنیز بو داده را به یک لیوان شیر که کره اش گرفته شده بیفزایید و روزی یک یا دوبار از این نوشیدنی استفاده کنید و همچنین می توانید به منظور کاهش اسید معده آب برگ های تازه گشنیز را گرفته و به یک لیوان شیر یک قاشق چای خوری از آن را بیفزایید و روزی دو تا سه بار از آن را بنوشید.

3. دارچین

می توانید به منظور بهبود رودل از دارچین کمک بگیرید بنابراین، به یک فنجان آب جوش نصف قاشق چای خوری پودر دارچین بیفزایید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه دم بکشد و تا گرم است آن را بنوشید.

4. آب لیمو

اب لیمو به دلیل داشتن اثر قلیایی کمک زیادی به خنثی کردن اسید معده می کند و هضم را بهبود می دهد ازاین رو، یک غذا خوری آب لیمو را در آب گرم ترکیب کرده و چند دقیقه پیش از غذا بنوشید تا به بهبود رودل کمک کند و همچنین لیمو غنی از ویتامین C است و البته مصرف بیش از حد آن باعث از بین رفتن مینای دندان ها و همچنین باعث افزایش ادرار می شود از این رو، بعد از نوشیدن آب لیمو دهان تان را بشویید.

5. ریشه شیرین بیان

استفاده از ریشه شیرین بیان کمک زیادی به بهبود اسپاسم عضلانی و التهاب در دستگاه گوارش می کند از این رو، می توانید به منظور تسکین این گیاه دارویی را بجوید و یا آن را به آب در حال جوش افزوده و بنوشید و البته توجه داشته باشید که مقادیر زیاد می توانید منجر به عدم تعادل سدیم و پتاسیم و فشار خون بالا شود بنابراین، به منظور درمان رودل روزانه بیشتر از 2.5 گرم ریشه شیرین بیان خشک استفاده نکنید و این داروی گیاهی نیم ساعت پیش از غذا و یا یک ساعت بعد از غذا به منظور بهبود سوء هاضمه استفاده نمایید.

6.تخم رازیانه

برای بهبود رودل تخم رازیانه بو داده را خشک کرده سپس بسابید و الک کنید و دو بار در روز نصف قاشق چای خوری پودر رازیانه به دست آمده را همراه با آب میل نمایید، همچنین می توانید دو قاشق چای خوری تخم راریانه له شده را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و آن را بنوشید روش دیگر به منظور برطرف کردن رودل جویدن یک قاشق تخم رازیانه می باشد.

راهکارهای خانگی جهت رفع رودل در منزل

7. زنجبیل

زنجبیل به منظور درمان رودل گزینه بسیار مناسبی می باشد، بنابراین دو قاشق چای خوری زنجبیل تازه را به همراه یک قاشق چای خوری عسل به یک لیوان آب گرم اضافه کنید سپس محلول به دست آمده را بنوشید، همچنین می توانید دو قاشق چای خوری آب زنجبیل تازه، یک قاشق چای خوری آبلیمو و مقداری نمک سیاه و نمک خوراکی را با یکدیگر مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را بسته به سلیقه تان همراه آب یا بدون آب میل نمایید.

رفع سریع رودل با روش های طبیعی

8. سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یک روش بسیار موثر جهت برطرف کردن سوء هاضمه و رودل می باشد از این رو، به یک فنجان آب یک قاشق غذا خوری سرکه سیب خالص و تصفیه نشده اضافه کنید سپس یک قاشق چای خوری عسل خالص به آن بیافزایید و ترکیب به دست آمده را  دو تا سه بار در روز بنوشید در انجام این روش به خاطر داشته باشید که همیشه از سرکه سیب رقیق شده استفاده نمایید زیرا، سرکه غلیظ سبب سوزش مری می شود و همچنین استفاده زیاد از سرکه سیب باعث آسیب رساندن به مینای دندان نیز می شود.

روش های خانگی و گیاهی رودل

9.تخم آویشن

استفاده از تخم آویش به درمان مشکلات گوارشی از جمله رودل کمک شگفت انگیزی می کند بنابراین به یک فنجان آب گرم یک قاشق چای خوری پودر تخم آویشن و زنجبیل همراه با کمی فلفل سیاه اضافه کنید سپس محلول حاصل را دو بار در روز میل کنید، همچنین می توانید چند بار در روز نصف قاشق چای خوری تخم آویشن را بجوید.

10. زیره

زیره به برطرف کردن سنگینی معده ناشی از رودل کردن کمک شگفت انگیزی می کند، می توانید به یک لیوان آب یک قاشق چای خوری پودر زیره بو داده اضافه کنید سپس محلول حاصل را چند بار در روز بنوشید، همچنین می توانید به یک لیوان شیر که کره آن گرفته شده است یک قاشق چای خوری زیره و فلفل سیاه اضافه نمایید و برای درمان سنگینی معده دو تا سه بار در روز به مدت چند روز بنوشید.

بهترین روش فوری و خانگی رودل

11. برگ ریحان

برگ ریحان یک روش بسیار موثر به منظور برطرف کردن رودل محسوب می شود بنابراین به یک لیوان آب داغ یک قاشق چای خوری ریحان اضافه کنید و پس از زمان ده دقیقه سه فنجان از این چای را در طول روز بنوشید تا از شر رودل کردن خلاص شوید.

12. چای بابونه

چای بابونه سبب کاهش اسید در دستگاه گوارشی می شود در نتیجه به بهبود رودل کمک شگفت انگیزی می کند، یک تا دو کیسه چای بابونه را به مدت ده دقیقه داخل آب جوش قرار دهید سپس کمی عسل به آن بیافزایید و چای به دست آمده را بنوشید.

رفع رودل با روش های خانگی

13. جوش شیرین

جوش شیرین سبب خنثی کردن اسید معده می شود در نتیجه رودل، گاز و نفخ پس از خوردن غذا را درمان می کند، به 120 میلی لیتر آب گرم نصف قاشق چای خوری جوش شیرین اضافه کنید سپس محلول حاصل را بنوشید، در زمان استفاده از این روش باید دقت داشته باشید که در مصرف جوش شیرین زیاده روی نکنید زیرا، سبب مشکلاتی از قبیل: استفراغ، اسهال و گرفتگی عضلات می شود.

14. چای نعنا فلفلی

نعنا فلفلی به دلیل داشتن خواص ضد اسپاسمی برای درمان مشکلات شکم مانند رودل و حالت تهوع بسیار موثر می باشد بنابراین پس از هر وعده غذایی چای نعنا فلفلی میل نمایید همچنین همیشه همراه خود مقداری نعنا فلفلی خشک شده هم داشته باشد تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

درمان رودل با راهکارهای طبیعی

آشنایی با نشانه های رودل

  • سوزش معده یا بازگشت اسید معده
  • درد های شکمی
  • تولید گاز بیش ازحد ( آروغ زدن، بادشکم)
  • نفخ کردن ( احساس پرشدن شکم)
  • ناراحتی معده
  • مزه ی اسیدی در دهان
  • سرو صدای زیاد معده یا غرغر کردن
  • حالت تهوع یا استفراغ

آشنایی با نشانه های رودل

در صورتی که این نشانه رودل در شما بیشتر شد و یا کاهش وزن ناخواسته و مدفوع خونی دارید و در بلعیدن دچار مشکل شده اید حتما به پزشک مراجعه کنید.

علل ایجاد رودل

در بیشتر مواقع رودل به دلیل مشکلات گوارشی مانند مشکلات هضم غذا و یا اسید معده رخ می دهد و این کارکرد نادرست سیستم گوارشی بیشتر به دلیل بیماری، سبک زندگی غلط و یا درمان اتفاق می افتد در ادامه شما را با بیماری هایی که موجب رودل می شوند آشنا خواهیم کرد.

  1. برگشت اسید معده به مری
  2. التهاب مری
  3. زخم معده
  4. سنگ کیسه صفرا
  5. التهاب پانکراس
  6. سندروم روده تحریک پذیر
  7. مسمومیت غذایی
  8. حاملگی ( مخصوصا ماه های آخر)
  9. عدم تخلیه منظم معده( بیشتر در بیماران دیابتی رخ می دهد)
  10. سندروم روده تحریک پذیر
  11. افسردگی
  12. بیماری های تیروئید
  13. حساسیت های غذایی مانند عدم تحمل لاکتوز
  14. بیماری های قلبی
  15. سرطان معده ( به ندرت)

درمان رودل و سوء هاضمه

روش های پیشگیری از رودل

  • آرام جویدن غذا
  • خودداری ازمصرف غذاهای پرچرب
  • دوری از دراز کشیدن پس از غذا
  • سیگار نکشیدن
  • کاهش استرس
  • داشتن وزن سالم
  • استفاده کمتر از مسکن
  • خوردن وعده های بیشتر و کوچکتر

در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله ما درباره درمان سریع رودل با روش های گیاهی را نیز مطالعه بفرمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان