کیفیت هوای سرخس در شرایط خطرناک

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس(خراسان رضوی): با وجود بارش های خوب دیروز یکشنبه روند افزایش حجم گرد و غبار در شهرستان سرخس از امروز شدت گرفته و در حال حاضر نیز شاخص لحظه ای بالاتر از ۵۰۰ میکروگرم در مترمکعب قرار دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سرخس گفت: وضعیت کیفیت هوا در این شهرستان مرزی خراسان رضوی بواسطه وجود ذرات معلق گرد و غبار در شرایط اضطرار و خطرناک قرار گرفت.

محمد ملتجی در گفت و گو با ایرنا افزود: از ظهر امروز تاکنون میانگین حجم ذرات به بالای 425 میلی‌گرم در متر مکعب رسیده است که این کیفیت هوا برای همه گروه ها خطرناک محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در این شرایط به صورت جدی به افراد دارای بیماری ریوی، سالمندان، کودکان و بانوان باردار توصیه می شود، از فعالیت در فضای باز پرهیز کرده و افراد عادی دیگر نیز تا حد ممکن از منزل خارج نشوند و در صورت خروج نیز از ماسک استفاده کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس ادامه داد: با وجود بارش های خوب دیروز یکشنبه روند افزایش حجم گرد و غبار در شهرستان سرخس از امروز شدت گرفته و در حال حاضر نیز شاخص لحظه ای بالاتر از 500 میکروگرم در مترمکعب قرار دارد.

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا "شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: صفر تا 50 پاک، 51 تا 100 سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای همه، 200 تا 300 بسیار ناسالم، 300 تا 500 خطرناک.

ملتجی اضافه کرد: تصمیم گیری در خصوص نحوه فعالیت مدارس سرخس در فردا سه شنبه، اطلاع رسانی خواهد شد.

شهرستان سرخس با 100 هزار نفر جمعیت، دارای 2 شهر سرخس و مزداوند و 68 روستای دارای بیش از 20 خانوار است که 55 درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان