ماهان شبکه ایرانیان

پاک کردن لکه های کذایی - بخش اول

یکی از بزرگترین دردسرهای خانه داری پاک کردن جای لکه های مختلف از در و دیوار و مبلمان و.

یکی از بزرگترین دردسرهای خانه داری پاک کردن جای لکه های مختلف از در و دیوار و مبلمان و.. است. حتما شما هم با صحنه دردناک یک صبح بعد از مهمانی شام مواجه شده اید. پس حتما می دانید که دیدن لکه نوشابه روی فرش نازنین تان چه احساسی ناخوشایندی بوجود می آورد. قبل از آن که غصه بخورید یا عصبی شوید و تصمیم بگیرید دیگر مهمان بچه دار دعوت نکنید این مطلب را بخوانید.

 

پاک کردن لکه بستنی از روی فرش و موکت

یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با دو فنجان آب گرم مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه تمیز روی لکه بمالید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا لکه پاک شود. اگر باز هم اثر لکه باقی مانده بود، یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با دو فنجان آب گرم مخلوط کرده و با اسفنج روی لکه بمالید تا اثر آن از بین برود.

 

پاک کردن لکه بستنی از روی مبل

یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با دو فنجان آب سرد مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز محلول را آنقدر روی لکه بمالید تا پاک شود. ممکن است دیر پاک شود ولی پاک شدنش قطعی است.

 

از بین بردن لکه شمع از روی شمع دان

برای زدودن پارافین شمع از روی شمعدانها، پنبه‌ای را به الکل صنعتی آغشته کرده و بر روی شمعدان بمالید. سپس با پارچه ی تمیز دیگری آثار مانده را از بین ببرید.

 

پاک کردن اثر انگشت روی دیوار

در خانه بسیار اتفاق می افتد که جای انگشت بچه ها روی دیوار می ماند.  برای برطرف کردن اثر انگشت بچه و لکه های روی دیوار یک سیب زمینی را نصف کنید و هر نصف سیب زمینی چندین بار به در و پنجره و دیوار بمالید و بعد با یک اسفنج جای لکه را پاک کنید.

 

از بین بردن کرک فرش

یک کیسه حمام را مرطوب کرده به دست بکشید و از راه خواب قالی کیسه بکشید . هر دو روز یکبار فرش ها را جارو بکشید.

حداقل سالی چند بار با شامپو فرش، فرش ها را شامپو بکشید. برای درخشان کردن رنگ های فرش کمی سرکه را با خاک اره مخلوط کرده و به آرامی برسی را در این مخلوط بزنید و روی فرش بکشید وقتی که خشک شد با جارو برقی سطح ان را جارو کنید .

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان