طرز تهیه آش آلوچه خوشمزه و خوش طعم

طرز تهیه آش آلوچه که دارای رسپی خاصی است در این بخش قرار داده شده که مطالعه می کنید. این آش با یک قلیه ویژه تهیه می شود که ترکیب فوق العاده ای دارد.

طرز تهیه آش آلوچه خوشمزه و خوش طعم

آش آلوچه یک آش ویژه سنتی است که در این بخش با طرز تهیه آش آلوچه آشنا می شوید. این آش فوق العاده را می توانید برای پذیرایی در انواع مهمانی های خود داشته باشید و از آن لذت ببرید.

اگر یک اش سنتی خاص با طعم عالی می خواهید در این بخش با طرز تهیه آش آشنا می شوید. آش غازیاغی و آش کله گنجشکی نیز در لینک قرار داده شده که مطالعه می کنید.

رسپی آش آلوچه

مواد اولیه:

  • گندم درسته: 1/2 پیمانه
  • لوبیا قرمز: 1/2 پیمانه
  • جو درسته: 1/2 پیمانه
  • لبو خام: 4 پیمانه
  • جو پرک: 1/4 پیمانه
  • پیاز: 1 عدد
  • جعفری و گشنیز: 2 پیمانه
  • آلوچه خشک: 2 پیمانه

طرز تهیه آش آلوچه:

این آش خوشمزه و ویژه را می توانید با یک رسپی خاص داشته باشید. این آش سنتی مختص منطقه وی خاص بوده و شما می توانید این نوع آش را داشته باشید. شما باید از شب قبل مواد را در آب خیس کنید.

مواد لازم آش آلوچه

گندم جو، عدس، آلوچه، لوبیا را بهتر است جداگانه در آب خیس نمایید. در مرحله بعدی باید مقداری روغن درون تابه ریخته و پیازداغ کنید. به پیازداغ کمی زردچوبه زده تا رنگ آن عوض شود.

حبوبات باید 24 ساعت قبل خیس شده باشد و چند مرتبه آب آن را عوض کنید. حالا باید تمام مواد را درون قابلمه ای ریخته و روی آن مقداری آب بریزید. مواد را روی حرارت ملایم گذاشته و زمان دهید تا به خوبی پخته شود.

نکته مهم پخت آلوچه ها است. می توانید آلوچه ها را درون قابلمه ریخته و با حبوبات بپزید. در زمان سرو نی باید توجه کنید که هسته آن زیر دندان نباشد. اگر می‌خواهید آلوچه بدون هسته داشته باشید بهتر است تا آلوچه ها درون قابلمه ای جداگانه بپزید.

روش دیگر پخت این آش پخت جداگانه لوبیا و عدس موجب شده تا آش ترکیب بهتری داشته باشد. لوبیا را در قابلمه ای دیگر ریخته و عدس و بلغور را درون قابلمه ای دیگر بریزید. بعد از پخت حبوبات باید بلغور گندم را هم اضافه نمایید.

طرز تهیه آش آلوچه

در این مرحله که مواد آش کمی نرم شده و یکدست می شود باید سبزی را به آش اضافه نمایید. در این مرحله از طرز تهیه آش آلوچه باید درون تابه ای مقداری روغن ریخته و پیاز را تفت دهید. بعد از سبک شدن گوشت را اضافه کره و کمی فلفل و زردچوبه هم به ان اضافه کنید. می توانید از گوشت چرخی قلقلی هم برای روی این آش استفاده نمایید.

برای روی این آش می توانید از مقداری روغن داغ و نعناع داغ استفاده کنید. گوشته تهیه شده را روی آش سرو کرده و طعم فوق فوق العاده آن را تجربه کنید. در مرحله نهایی نیز باید میزان نمک و ادویه را در این نوع آش مزه کنید. این نوع آش را می توانید به عنوان یک آش نذری هم داشته باشید. تهیه این آش ساده بوده و شما می توانید در آرگا با نحوه تهیه انواعی دیگر از آش های خانگی آشنا شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان