وبلاگ مشرق

سندزدن دستاورد رهبری به نام خاتمی! / خشونت؟! ما فقط عاشق خیابانیم

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به فعالیت گروهک‌های تروریستی در برخی کشورهای شرقی همسایه ایران گفت: مرزبانان غیور ما صبرشان حدی دارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اگر صبر مرزبانان ایرانی لبریز شود

سندزدن دستاورد رهبری به نام خاتمی! / خشونت؟! ما فقط عاشق خیابانیم

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا به خبرگزاری ایرنا گفته است: کشورهای همسایه نباید اجازه دهند گروه‌های مسلح از خدا بی‌خبر که مردم بی‌گناه را به شهادت می‌رسانند و اقدام آنها دور از اخلاق انسانیت است در کشورشان باقی بمانند و به شرارت‌های خود ادامه دهند.

او تصریح می‌کند: مرزبانان غیور ما صبرشان حدی دارد اگر این صبر به پایان برسد قطعاً اقدام قاطعی علیه گروه‌های مسلح به صورت عملیاتی انجام خواهند داد و حق شهدای مظلوم و بی‌گناه کرمان، راسک و سایر موارد را خواهند گرفت.[1]

*اشاره صریح سردار گودرزی خطاب به دو کشور افغانستان و خاصّه پاکستان است که باندهای شرارت و گروهک‌های تروریستی علیه ایران در آنها لانه کرده‌اند.

گروه‌ها و باندهایی که مادام که محو نشوند؛ شرارت‌های آنها ادامه خواهد داشت و مرزهای شرقی کشورمان روی امنیت 100 درصدی را نخواهد دید.

ما از چند سال قبل در وبلاگ مشرق تأکید کرده‌ایم که یگانه راه حذف این گروهک‌ها؛ "عملیات خارجی" است.

یعنی همانطور که گروهک‌های تروریستی و معاند کردی و اسرائیلی در خاک همسایگان غربی ایران در آماج تاخت و تاز و حملات بی‌امان نیروهای امنیتی و موشک‌های ایرانی هستند؛ گروهک‌های نشو و نما کرده در خاک کشورهای شرقی هم باید به همین سرنوشت دچار شوند.

فرماندهان فراجا طی 20 سال اخیر چندین مرتبه اعلام کرده‌اند که آماده انجام این عملیات‌ها هستند.

ضمن اینکه سپاه پاسداران نیز نشان داده است از ابزارهای لازم برای این کار برخوردار است.

چند هفته قبل بود که فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم، طی سخنانی در مجلس تأکید کرد: با توجه به تحرکات مذبوحانه ایادی رژیم صهیونیستی در شرق کشور سه پیشنهاد به مقامات نظامی، امنیتی و دیپلماسی کشور برای صحبت با مقامات نظامی پاکستان و طالبان دارم؛ ابتدا ‌اینکه از ارتش پاکستان برخورد قاطع خواسته شود تا راسا نسبت به انهدام مقر و پایگاه‌های گروهک‌ها در خاک خود اقدام کنند. دوم، عملیات مشترک میان نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و ارتش پاکستان در جهت انهدام این گروهک‌ها صورت گیرد. و سوم نیروهای نظامی و امنیتی ایران آمادگی دارند راسا و با هماهنگی دولت پاکستان عملیات انهدام را در خاک پاکستان انجام دهند.[2]

***

سندزدن دستاورد رهبری به نام خاتمی!

سندزدن دستاورد رهبری به نام خاتمی! / خشونت؟! ما فقط عاشق خیابانیم

علیرضا علوی‌تبار، تئوریسین اصلاح‌طلب به تازگی در یک گفت‌وگوی اینترنتی با روزنامه شرق اقدام به یک دستاوردسازی عجیب برای لیدر اصلاح‌طلبان کرد.

علوی‌تبار در بخشی از مصاحبه خود با اشاره به اقدامات دیپلماتیک خاتمی؛ گریزی هم به ماجرای وقایع آنروزهای افغانستان و پرونده حمله احتمالی ایران به افغانستان زده و می‌گوید: برخوردی که در داستان افغانستان شد و جلوی حمله ایران به افغانستان که می‌توانست یک جنگ طولانی‌مدت و ناامنی بزرگ برای ما پدید بیاورد را گرفتند![3]

*کسی که مانع جدیت تئوری حمله ایران به افغانستان شد؛ مقام معظم رهبری بودند نه خاتمی!

ما البته متوجه لزوم دستاوردسازی برای یک جریان سیاسی خاص و لیدر آن که دستی به فتنه 88 دارند و دستی به تحریم انتخابات هستیم؛ لکن این الزام را نباید با تمسک به ابزارهایی مثل دروغگویی و کتمان تاریخ محقق کرد.

دقت شود که جدای از دروغ محرز علوی‌تبار 2 مسئله مهم تاریخی نیز وجود دارد که می‌توان بوسیله آنها به ناحق بودن ادعای او آگاه شد.

نخست اینکه اساسا مسئله جنگ و صلح در نظام اسلامی در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور نیست و ولی فقیه بعنوان فرمانده کل قواست که در این وادی صاحب لوح و قلم است.

ثانیا یک نگاه ساده به مواضع شداد و غلاظ اصلاح‌طلبان در قبال طالبان به وضوح هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد که چپ‌های ایران اتفاقا چندان هم بی‌میل به حمله به طالبان نبوده‌اند و یا حداقل در سمت ممانعت با تنش علیه آنها نیز قرار نداشته‌اند.

دقت شود که این قبیل دروغ‌های اصلاح‌طلبان مسبوق به سابقه است.

پیش از این، محمود میرلوحی، از فعالان جریان چپ نیز در یک مصاحبه؛ ماجرای مجبور کردن آمریکا به پرداخت غرامت جواسیس دستگیر شده‌اش در ایران که با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفت را به برجام روحانی نسبت ربط داده بود![4]

***

خشونت؟! ما فقط عاشق خیابانیم

سندزدن دستاورد رهبری به نام خاتمی! / خشونت؟! ما فقط عاشق خیابانیم

روزنامه آرمان ملی طی یادداشتی در واکنش به صحبت‌های اخیر محمد عطریانفر درباره "اصلاح‌طلبان خشن" نوشت: اینکه برخی این رویکرد اصلاح‌طلبان که نخواهند تحت شرایطی حداقلی از انتخابات پیشین در انتخابات مشارکت داشته باشند را اصلاح‌طلبی خشن قلمداد کنند باید از اساس تعریف کلی اصلاح‌طلبی و شاخص‌ها و مولفه‌های آن را مروری تازه کنند. چه اینکه اخیرا محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، با اشاره به راهبرد اصلاح‌طلبان برای چگونگی ورود به انتخابات مجلس دوازدهم گفت: «من همچنان بر این باورم که گفتمانِ اعتدال و اصلاح‌طلبیِ قانونمند و آرام و غیرخشن در نهاد جبهه اصلاحات پایدار و فائق است و بر جنبه‌ها و قرائت‌های رادیکالیستی برتری دارد؛ البته کسانی هستند که بیان افراطی دارند و معمولا در فضای ناآرام، صدای رادیکالیست‌ها بلندتر است و بیشتر به‌گوش می‌رسد؛ شعارهای ساختارشکن و حریم‌شکن ذهن‌ها را به خود متوجه می‌کند؛ تخریب هم همیشه کار راحتی است.» با این حال پرسش از این چهره باسابقه اصلاح‌طلب این است که اساسا در نگاه وی قرابتی میان اصلاح‌طلبی و خشونت‌ورزی وجود دارد که بخواهیم اصلاح‌طلبی خشن یا غیر خشن داشته باشیم؟

آرمان ملی سپس در همین رابطه، مصاحبه خود با علی تاجرنیا از دستگیرشدگان فتنه 88 را منتشر کرد که گفته است: اصلاح‌طلبی در هر دو سر طیف یک اشتراک دارد و آن هم اینکه مخالف تندروی و خشونت‌ورزی است. من فکر می‌کنم برخی از عزیزان که در انتخابات پیش‌رو رویکردهای مشارکت به هر شکل را دارند سعی می‌کنند که به نوعی با نسبت دادن رفتارهای تند یا آن‌طور که گفته شده اصلاح‌طلبی خشن سعی می‌کنند با توجه به اینکه این مساله در افکار عمومی خیلی طرفدار ندارد و با توجه به فضایی که بر انتخابات وجود دارد برای اینکه بخشی از شرمندگی خود را جبران کنند به‌دنبال این هستند که با نسبت دادن خشونت‌محوری به بخشی از اصلاح‌طلبان سعی کنند تا این مساله را به نفع خود مصادره کنند.[5]

*دودوزه بازی در قاموس سیاست‌ورزی عقلانی جایی ندارد و کسی که به این کار زشت متشبث شود حتما رسوا خواهد شد.

همه می‌دانند که خشونت لخت موجود در گفتمان مدعی اصلاح‌طلبی چگونه خود را در فتنه 88 عیان کرد.

خشونتی که با "تحریم انتخابات" سمت خیابان را نشان می‌دهد. و همان خشونتی که هیچ نقد درون‌گفتمانی را در اردوگاه اصلاحات نمی‌پذیرد و برای آن "کمیته مجازات" تشکیل می‌دهد.

پس اگر جوانان اصلاح‌طلب یا روزنامه‌نگاران این جریان تلقی دیگری از اصلاح‌طلبی دارند؛ حتما بایستی تلقی خود را تصحیح کنند.

تکلیف کسی که بازداشتی فتنه 88 بوده و اکنون می‌گوید اصلاح‌طلبی خشن نیست هم که روشن است!

گفتنیست طی روزهای اخیر کسانی مثل محمد عطریانفر و یا شیخ حسن روحانی که چهره‌های اصلاح‌طلب و یا نزدیک به اصلاح‌طلبان هستند صرفا به این دلیل مورد مجازات و نقد قرار می‌گیرند که بر خلاف تز تحریم انتخابات بر مشارکت حداکثری مردم تأکید می‌کنند.

***

1_ https://irna.ir/xjPwZV

2_ mshrgh.ir/1563702

3_ https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-914680

4_ mshrgh.ir/1419365

5_ https://www.armanmeli.ir/fa/tiny/news-1090807

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان