تزیین منزل با وسایل ساده، کلکسیون اسباب بازی ها

ترفندهای دکوراسیون: شاید بسیاری از ما هر جا که اسمی از اسباب‌بازی می‌شنویم فقط تصویر دوران کودکی و بازی با آنها برای‌مان تداعی شود؛ در صورتی که می‌تواند این نباشد! هر چیزی که شما در کودکی با آن بازی می‌کردید یا به نحوی وسیله سرگرمی‌تان محسوب می‌شد، می‌تواند این قابلیت را داشته باشد که قسمتی از دکوراسیون داخلی خانه شما را پر کند

ترفندهای دکوراسیون: شاید بسیاری از ما هر جا که اسمی از اسباب‌بازی می‌شنویم فقط تصویر دوران کودکی و بازی با آنها برای‌مان تداعی شود؛ در صورتی که می‌تواند این نباشد! هر چیزی که شما در کودکی با آن بازی می‌کردید یا به نحوی وسیله سرگرمی‌تان محسوب می‌شد، می‌تواند این قابلیت را داشته باشد که قسمتی از دکوراسیون داخلی خانه شما را پر کند. شما می‌توانید حتی بعضی از این اسباب‌بازی‌ها را برای تزیین منزل خود بخرید یا مثلا از لوازم نقاشی و... خود به عنوان دکور منزل‌تان استفاده کنید. ما می‌خواهیم به شما راه‌هایی برای تقویت کودک درون دکوراسیون داخلی خانه با اسباب بازی ها پیشنهاد کنیم.

کلکسیون اسباب بازی در دکوراسیون منزل

1- تزیین منزل با کلکسیون ماشین

برخی از افراد در دوران کودکی علاقه بسیاری به ماشین‌های بازی و تنوع آن داشته‌اند و این علاقه را تا بزرگسالی خود حفظ کرده‌اند. این افراد می‌توانند همیشه گوشه‌ای از دکوراسیون خانه‌های‌شان را به این علاقه خود اختصاص دهند؛ مثلا چند طبقه شلف در یک گوشه بگذارند و انواع مختلف اتومبیل‌های اسباب‌بازی جدید یا قدیمی و آنتیک خود را روی آن قرار دهند.

خانم‌های خانه می‌توانند این نوع چیدمان را در اتاق پسربچه‌های خود استفاده کنند و به این شکل ماشین‌های اسباب‌بازی باارزش را برای‌شان نگهداری کنند.

اسباب بازی لگو

2- تزیین منزل با اسباب بازی لگو

شاید خیلی‌ها از تعدد لگوها و وسایل خانه‌سازی که به جز دوره محدودی در کودکی خود یا فرزندشان استفاده‌ای نداشته‌اند، شاکی باشند و نگهداری آنها برای‌شان سخت باشد؛ در صورتی که می‌توان از همین وسیله‌های ریز رنگی برای تزیین خانه با وسایل ساده به شکلی کاربردی استفاده کرد؛ مثلا شما می‌توانید با لوازم خانه‌سازی کودک خود جعبه کوچکی برای او بسازید و آن را روی میز تحریرش بگذارید تا خرده‌ریزهای لوازم تحریر را در آن بریزد. با این کار می‌توانید نظمی هم به اتاق‌ فرزندان‌تان بدهید.

تزیین دیوار با وسایل ساده

اگر تعداد لگوها زیاد است، می‌توانید به وسیله آنها حتی یک میز کوچک بسازید و آن را در هر جای خانه خود بگذارید و روی آن وسایل سبک قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: 7 اشتباه بزرگ در تزیین منزل!

تزیین خانه با وسایل ارزان

3- تزیین خانه با اسباب بازی حیوانات خانگی!

کلکسیونی از انواع حیوانات پلاستیکی کوچک در هر شرایطی و برای هر سنی قشنگ و کاربردی است.

از آنها هم می‌توانید برای دکوراسیون اتاق کودک و هم در گوشه‌ای از نشیمن خانه‌های‌تان استفاده کنید؛ مثلا می‌توانید یک گلدان درست کنید که چند نوع گل کاکتوس کوچک داشته باشد و مابین آنها از همین حیوانات کوچک قرار دهید.

تزیین خانه با وسایل ساده

4- تزیین منزل با اسباب‌بازی‌های چوبی خاطره‌انگیز

آیا شما هم با عروسک‌های چوبی روسی خاطره دارید؟ بسیاری از ما این عروسک‌های سنتی روسی را دیده‌ایم و شاید در گذشته با آنها بازی هم کرده‌ایم اما حالا می‌توانیم از آنها برای تزیین منزل مان استفاده کنیم؛ مثلا روی یک شلف انواع آن را در سایزهای مختلف بچینیم.

تزیین منزل با وسایل دورریختنی

مشابه ماتوشکا (Matrushka) عروسک‌های چوبی ژاپنی هم وجود دارد که ترکیب اینها کنار هم می‌تواند دکور جالبی را ایجاد کند.

اگر شما به وسایل رنگی چوبی شبیه همین عروسک‌ها علاقه دارید، این روزها در بسیاری از فروشگاه‌های کتابفروشی انقلاب فرفره‌های چوبی رنگی دیده می‌شود که می‌توانید آنها را بخرید و در کنار لوازم تزئینی دیگر روی شلف‌ها قرار دهید و به این روش شادی را مهمان این قسمت منزل‌تان کنید.

تزیین منزل با اسباب بازی ماشین

5- تزیین منزل با وسایل دورریختنی

ممکن است شما اسباب‌بازی‌هایی داشته باشید که فکر کنید اصلا به درد نمی‌خورند و حتما باید دور ریخته شوند؛ در صورتی که اکثر اوقات می‌توانید با همان‌ها وسیله‌ای دکوری و کاربردی برای خانه خود بسازید و از آنها به بهترین نحو استفاده کنید؛ مثلا اگر یک کامیون اسباب‌بازی دارید، می‌توانید در فضای پشت آن گل بکارید و آن را در تراس و در کنار بقیه گلدان‌ها‌ی‌تان قرار دهید یا مثلا اگر از یک‌سری اسباب‌بازی فرزندتان فقط عروسک‌های ریز و کوچک آن باقی مانده می‌توانید با آنها ساعت دیواری برای او بسازید.

شما برای تزیین منزل با وسایل ساده چه ایده هایی دارید؟ نظرات و ایده های خود را در بخش دیدگاه های پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید؟

منبع: مجله منزل ؛ نویسنده: فاطمه اللهوردیزاده

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان