عرضه خودرو الکتریکی اپل به تعویق افتاد

شرکت اپل جاه‌طلبی‌های خود را کاهش داده و قصد دارد عرضه خودروهای الکتریکی خودرانش را به تاخیر بیاندازد.

شرکت سازنده تلفن‌های همراه آیفون قصد دارد تا سال 2028 خودروی الکتریکی خود را عرضه کند و این دو سال دیرتر از هدف قبلی این شرکت است.

به نقل از آی‌ای، یک دهه تلاش اپل برای دستیابی به نسخه نهایی یک خودروی خودران با یک مانع بزرگ روبرو شده که این غول فناوری را وادار کرده است جاه‌طلبی‌های خود را کاهش دهد و رویکرد خود را تغییر دهد و مجددا برنامه‌ریزی کند.

به گزارش ایسنا، آنچه که زمانی به عنوان یک وسیله نقلیه انقلابی بدون فرمان و پدال تصور می‌شد و دارای یک مرکز فرماندهی از راه دور آماده برای تحویل به رانندگان بود، اکنون به چیزی بسیار اساسی‌تر تبدیل شده است.  یک خودروی الکتریکی شبیه تسلا با سطح مثبت دو قابلیت‌های خودران.

این تغییر چشمگیر که توسط مارک گورمن(Mark Gurman) از بلومبرگ گزارش شده است، لحظه‌ای مهم را برای پروژه تایتان که تلاش مخفیانه اپل در صنعت خودروسازی است نشان می‌دهد.

این پروژه از زمان آغاز به کارش در سال 2014، سفری پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشته و شاهد تغییرات رهبرها، محورهای استراتژیک، توقف استخدام، اخراج و تاخیرهای بی‌امان بوده است.

رویاپردازی کمتر

مهم‌ترین تغییر در قابلیت‌های خودران این خودرو نهفته است. طبق گزارش‌ها، اپل آرزوهای خود را از سیستم سطح پنج که خودکار بودن کامل بود به سیستم سطح چهار که خودکار بودن کامل در شرایط خاص است و در نهایت به سیستم سطح مثبت دو تنزل داده است. این بدان معناست که این خودرو عملکردهای خودران محدودی مانند مرکز خط و کروز کنترل تطبیقی ارائه می‌دهد در حالی که به توجه کامل راننده نیاز دارد.

این کاهش رتبه نشان دهنده واقع‌گرایی اپل است. چشم انداز خودروهای خودران بسیار چالش برانگیزتر از آنچه در ابتدا پیش‌بینی می‌شد ثابت شده است.

عرضه خودرو الکتریکی «اپل» به تعویق افتاد

محور مشابه تسلا

با رویای بلندپروازانه یک وسیله نقلیه کاملا خودکار که ظاهرا در حالت تعلیق قرار دارد، استراتژی تجدید نظر شده اپل، آن را به موقعیت فعلی بازار تسلا نزدیک‌تر می‌کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد تا سال 2028، دو سال دیرتر از هدف قبلی خود، خودروی برقی خود را به بازار عرضه کند. در حالی که ممکن است فاقد قابلیت‌های آینده‌نگرانه قبلی خود باشد. خودرو اپل با قابلیت‌های کاهش یافته می‌تواند مسیر مناسب‌تری را به بازار طی کند.

به گفته بلومبرگ، در داخل شرکت اپل نگرانی‌هایی وجود دارد که موفقیت پروژه تایتان به ارائه نسخه ساده شده خودرو اپل بستگی دارد. این درحالی است که برخی از افراد داخلی فکر می‌کنند که عدم برآورده کردن انتظارات در این مرحله می‌تواند کل پروژه را خراب کند.

در نتیجه، این شرکت به تازگی جلسات فشرده‌ای را با حضور تیم کوک(Tim Cook)، مدیر پروژه، کوین لینچ(Kevin Lynch)، سرپرست پروژه و هیئت مدیره اپل برگزار کرده است. کوین لینچ از داگ فیلد(Doug Field) به عنوان رئیس پروژه در سال 2021 برگزیده شد.

با نگاه به آینده

اپل با وجود عقب‌نشینی، جاه طلبی‌های سطح چهار خود را به طور کامل رها نکرده است. این شرکت در حال مذاکره با شرکای بالقوه اروپایی برای اجرای این چشم‌انداز است. این نشان می‌دهد که در حالی که عرضه اولیه بر ارائه یک گزینه متعارف خودرو الکتریکی متمرکز است، آرزوهای بلندمدت اپل برای تجربه رانندگی واقعا خودمختار همچنان باقی مانده است.

فقط زمان نشان خواهد داد که آیا رویکرد بازنگری شده اپل برای پیشبرد پروژه تایتان و دستیابی به موفقیت کافی است یا خیر. مسیر پیش رو بی‌شک پر از چالش است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان