امیرعبداللهیان : باید مذاکرات فلسطینی – فلسطینی تعیین کننده آینده فلسطین باشد

امیرعبداللهیان گفت: با استفاده از فرصت در نشست شورای امنیت که تعدادی از وزیران امور خارجه علاقه‌مند به حضور در این جلسه شرکت داشتند و دعوت شده بودند، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص راههای برون‌رفت از این بحران، توقف نسل کشی و همچنین بطور مشخص مسئولیت آمریکا در حمایت از نسل‌کشی رژیم اسرائیل یادآور شدیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: باید مذاکرات و گفت‌وگوهای فلسطینی – فلسطینی تامین کننده و تعیین کننده آینده فلسطین باشد و این مردم و رهبران فلسطین هستند که باید نسبت به سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند.
 
به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان سه شنبه شب به وقت محلی در پایان سفر دو روزه خود به نیویورک برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با تحولات اخیر در غرب آسیا با تمرکز بر موضوع فلسطین گفت: امروز فرصتی بود که با برخی از وزیران امور خارجه گفت‌وگو و رایزنی داشته باشیم. دیدار و گفت‌وگو با وزیران امور خارجه فرانسه و مالزی هر دو شامل گفت‌وگوهای مثبت، رو به جلو و سازنده به ویژه در حوزه‌های دوجانبه بود.
 
این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران گفت: در این دیدارها  در عین حال با استفاده از این فرصت، در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله بحران در غرب آسیا با تمرکز بر موضوع غزه، بحث و تبادل نظر داشتیم.
 
وی همچنین به دیدارش با دبیرکل سازمان ملل اشاره کرد و گفت: با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به طور ویژه در خصوص راه های ارسال مستمر و هر چه سریعتر کمک‌های انسان‌دوستانه به شمال و جنوب غزه و همچنین راه حل‌های سیاسی که برای حل این مشکل و توقف نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه وجود دارد، بحث و تبادل نظر شد.
 
امیرعبداللهیان افزود: در این دیدار در خصوص تحولات دریای سرخ و اقدامات نظامی آمریکا و انگلیس در این منطقه و علیه مردم یمن، دیدگاه‌های خود  را با دبیرکل سازمان ملل به اشتراک گذاشتیم.
 
وی با اشاره به حضورش در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: با استفاده از فرصت در نشست شورای امنیت که تعدادی از وزیران امور خارجه علاقه‌مند به حضور در این جلسه شرکت داشتند و دعوت شده بودند، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص راههای برون‌رفت از این بحران، توقف نسل کشی و همچنین بطور مشخص مسئولیت آمریکا در حمایت از نسل‌کشی رژیم اسرائیل یادآور شدیم.
 
امیرعبداللهیان گفت: بحث ها در مجموع، بر چگونگی توقف حملات نظامی و کشتار غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری متمرکز است و همچنین ایده هایی برای نحوه اداره فلسطین پساجنگ مطرح است که دیدگاه روشن جمهوری اسلامی ایران این است که باید مذاکرات و گفتگوهای فلسطینی – فلسطینی تامین کننده و تعیین کننده آینده فلسطین باشد و این مردم و رهبران فلسطین هستند که باید نسبت به سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان