جیلی ال۳۸۰ ؛ خودرو جدید جیلی که هم نام مدلی از ایرباس است! (+عکس)

براساس اطلاعات موجود، فرمان مینی ون ال۳۸۰ جیلی در سمت چپ قرار دارد و احتمالا نسخه ویژه بازار انگلیس در بازه زمانی کوتاه مدت وارد این کشور نخواهد شد و حداقل ۲ سال زمان می برد.

عصر ایران- LEVC 380 یکی از محصولات جدید جیلی است که همزمان با انتشار تصاویر اولیه آن، در گروه خودرو عصر ایران نیز مورد بررسی قرار گرفت(اینجا)، اکنون اطلاعات و تصاویر بیشتری از این ام پی وی منتشر شده که بهانه ای شد تا یک بار دیگر نگاهی به مینی ون جدید جیلی داشته باشیم.

ابتدا باید بگوئیم که ال380 یک محصول بین المللی است و قرار نیست پشت دیوار چین بماند. این خودرو الکتریکی از تک موتور 272 اسب بخاری استفاده می کند و برد حرکتی آن 675 کیلومتر است. در نامگذاری و تصاویر تبلیغاتی این خودرو از کدهای مشترک با ایرباس ای380 استفاده شده که هنوز دلیل آن از جانب جیلی اعلام نشده است. 

جیلی ال380 ؛ خودرو جدید جیلی که هم نام مدلی از ایرباس است! (+عکس)

8 صندلی نیز در کابین جانمایی شده است.

LEVC در نامگذاری این ون به کمپانی وسایل نقلیه الکتریکی لندن اشاره دارد که سابق بر این با نام کمپانی تاکسی لندن فعالیت داشت و سابقه تاسیس آن به 1919 میلادی مربوط می شود. تاکسی های سیاه رنگ و خاص لندن محصول این کمپانی بوده اند که پس از ورود جیلی از سال 2012، با شرایط مالک جدید و البته همان ظاهر کلاسیک همچنان روانه بازار می شوند.

تا دسامبر 2023، بالغ بر 50 درصد تاکسی های لندن توسط این مجموعه جیلی روانه بازار شده است.

اکنون تولید ال380 در کارخانه چجیانگ چین آغاز شده است.

براساس اطلاعات موجود، فرمان مینی ون ال380 جیلی در سمت چپ قرار دارد و احتمالا نسخه ویژه بازار انگلیس در بازه زمانی کوتاه مدت وارد این کشور نخواهد شد و حداقل 2 سال زمان می برد. اولین نمونه تولیدی ال380 به رنگ سفید بوده اما در تصاویر تبلیغاتی از نمونه سبز رنگ آن استفاده شده که حس لوکس به مراتب بالاتری دارد.

جیلی ال380 ؛ خودرو جدید جیلی که هم نام مدلی از ایرباس است! (+عکس)

جیلی ال380 از منظر ابعاد برابر با 5316 میلیمتر در طول، 1998 میلیمتر در عرض و 1940 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز 3185 میلیمتر است. جانمایی 8 صندلی این مینی ون به شکل 2+2+2+2 است.

در بخش پیشرانه 2 گزینه وجود دارد:

نمونه تک موتور 272 اسب بخاری / بیشینه سرعت 170 کیلومتر بر ساعت/ بسته باتری 100 کیلووات ساعت ترنری نیکل منگنز کبالت / برد حرکتی 570 کیلومتر

نمونه تک موتور 272 اسب بخاری/ بیشینه سرعت 170 کیلومتر برساعت / بسته باتری 116 کیلووات ساعت ترنری نیکل منگنز کبالت / برد حرکتی 675 کیلومتر

قیمت محصول هنوز مشخص نشده است.

جیلی LEVC 380 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان