بهترین زمان برای درمان های دندانپزشکی در دوران بارداری

یک کارشناس سلامت دهان و دندان، در ارتباط با اهمیت سلامت دندان‌های مادران باردار توضیحاتی داد.

بهترین زمان برای درمان های دندانپزشکی در دوران بارداری

 بهناز ولی‌زاده، با تاکید بر اهمیت مراقبت از دهان و دندان در سه ماهه اول بارداری، گفت: در این دوران به دلیل تغییرات حس چشایی و افزایش رفلاکس معده، تهوع و استفراغ صبحگاهی و استفراغ‌های مکرر سطوح دندان متناوبا در معرض اسید قرار می‌گیرد. این اسید می‌تواند بافت سخت دندان را حل کرده و باعث پوسیدگی آن شود.

به گزارش مهر، وی به مادران باردار که دچار استفراغ هستند توصیه کرد: بعد از استفراغ دهان را با آب بشویند زیرا این کار به شست و شوی اسید معده از فضای دهان کمک می‌کند.

ولی‌زاده با اشاره به تشکیل اندام‌ها و تکامل جنین در سه ماهه اول بارداری، خاطرنشان کرد: بهتر است درمان‌های دندانپزشکی طولانی مدت در سه ماهه اول بارداری انجام نشود.

کارشناس سلامت دهان و دندان، بهترین زمان برای انجام درمان‌های دندانپزشکی در دوران بارداری را سه ماهه دوم بارداری برشمرد و گفت: مادران باردار در سه ماهه دوم بارداری راحت‌تر می‌توانند روی صندلی دندانپزشکی قرار گیرند بنابراین این دوران بهترین زمان برای انجام درمان‌های دندانپزشکی به شمار می‌آید.

ولی زاده خاطرنشان کرد: تومور حاملگی، سرطانی نیست و عموماً فاقد درد است و معمولاً پس از حاملگی نیز برطرف می‌شود.

وی با اشاره به افزایش وزن مادر در سه ماهه آخر بارداری، گفت: مادران باردار نمی‌توانند مدت زیادی در حالت خوابیده به پشت روی صندلی دندانپزشکی قرار گیرند، بنابراین در این دوره بهتر است فقط درمان‌های کوتاه مدت و اورژانسی دندانپزشکی برای آنان انجام شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان