دستگیری فیشنگ‌کار حرفه ای ۱۵ ساله در کرج

جانشین انتظامی استان البرز: این متهم ۱۵ ساله پس از تکمیل پرونده روانه زندان کانون اصلاح و تربیت شده است.

جانشین انتظامی استان البرز از دستگیری یک فیشینگ‌کار حرفه‌ای نوجوان در کرج خبر داد و گفت: این متهم 15 ساله به برداشت غیرمجاز بیش از 3 هزار کارت بانکی در سراسر کشور اقدام کرده است.

به گزارش تسنیم، سرهنگ محمد نادربیگی با اعلام این خبر افزود: در پی رصد شبانه روزی گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتای استان فردی را با هویت مشخص در فضای مجازی شناسایی کردند که به فعالیت مجرمانه و ترغیب افراد با روش‌های مختلف و ارسال پیامک حاوی لینک‌های جعلی با محتوای شکوائیه قضایی (ثنا) و سهام عدالت، درج آگهی کار در منزل و خرید ارز اقدام می‌کرد.

وی گفت: در ادامه روند بررسی این پرونده ماموران پلیس فتا موفق به شناسایی رد یکی از فیشینگ کاران حرفه‌ای در استان شده و با زدن رد او در یکی از مناطق شهرستان کرج به دستگیری وی موفق شدند.

جانشین انتظامی استان اضافه کرد: در بازرسی بدنی از متهم تعدادی تلفن همراه و چند کارت بانکی و مقداری طلا کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته از متهم مشخص شد اطلاعات تعداد بیش از 3 هزار کارت بانکی از سوی مالباختگان به سرقت رفته است. در این رابطه تاکنون 180 نفر شاکی هم از سراسر کشور شناسایی شده‌اند.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه این متهم 15 ساله پس از تکمیل پرونده روانه زندان کانون اصلاح و تربیت شده است، افزود: به کاربران توصیه می‌کنیم از ورود به لینک‌های ارسالی از سوی شماره‌های ناشناس به جد خودداری و موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره 096380 به پلیس اعلام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان