چگونگی بهره‌مندی از اعتبار تشویقی کالابرگ فجرانه

برای هر کدام از اقلام سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیک، اعتباری در نظر گرفته شده است که خانوارها در صورت خرید هر یک از این اقلام با پرداخت مبلغ مبنای آن در سال ۱۴۰۱ از طریق یارانه خود، اعتبار تشویقی آن کالا را دریافت خواهند کرد و اگر یک نفر بخواهد این ۲۲۰ هزار تومان را به طور کامل مصرف کند باید ۱۱ قلم را خرید کند.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک تحت عنوان «فجرانه» را تشریح کرد.
 
سیدرضا یحیوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از اوایل سال جاری، دهک‌های یک تا هفت درآمدی مشمول دریافت امتیاز تشویقی طرح کالابرگ شدند به گونه‌ای که در صورت خرید 200 هزار تومان از مبلغ یارانه خود از میان 11 قلم کالای سبد غذایی تعریف شده در این طرح، مشمول دریافت یارانه تشویقی 120 هزار تومانی می‌شدند و به این ترتیب یارانه دریافتی دهک‌های یک تا سه درآمدی به جای 400 هزار تومان معادل 520 هزار تومان و یارانه دریافتی دهک‌های چهار تا هفت درآمدی به جای 300 هزار تومان در صورت خرید از این سبد، معادل 420 هزار تومان بود.
 
وی ادامه داد: این سبد 11 قلم غذایی براساس قیمت روز معادل 743 هزار و 750 تومان بوده که همین سبد براساس مبنای سال گذشته معادل 523 هزار و 300 تومان است و به عبارتی مابه‌التفاوت قیمت این سبد طی سال 1401 تا زمان فعلی، 220 هزار تومان است؛ اما با اجرای طرح فجرانه که از 17 بهمن آغاز می‌شود و تا 17 اردیبهشت ماه ادامه دارد، دولت این مابه‌التفاوت قیمتی را جبران کرده است و این حمایت مضاعف دولت از سفره و امنیت غذایی مردم بوده است و از طرف دیگر شرط خرید 200 هزار تومان از یارانه از میان سبد غذایی تعریف شده، حذف شده است.
 
مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح بیشتر طرح گفت: در گذشته اجباری در طرح کالابرگ وجود داشت به طوریکه هر کس قصد داشت از امتیاز 120 هزار تومانی استفاده کند باید 200 هزارتومان از یارانه خود را از میان سبد غذایی تعریف شده خریداری کند اما در طرح فجرانه شرط خرید 200 هزار تومان جهت دریافت 120 هزار تومان اعتبار تشویقی حذف شده است و مبلغ تشویقی دولت از 120 هزارتومان به 220 هزارتومان افزایش پیدا کرده است.
 
وی افزود: برای هر کدام از اقلام سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیک، اعتباری در نظر گرفته شده است که خانوارها در صورت خرید هر یک از این اقلام با پرداخت مبلغ مبنای آن در سال 1401 از طریق یارانه خود، اعتبار تشویقی آن کالا را دریافت خواهند کرد و اگر یک نفر بخواهد این 220 هزار تومان را به طور کامل مصرف کند باید 11 قلم را خرید کند.
 
به عبارتی اکنون خانوارها در صورت خرید این سبد غذایی، به جای پرداخت قیمت روزِ آن که معادل 743 هزار و 750 تومان است، مبنای قیمت سال گذشته معادل 523 هزار و 300 تومان برایشان محاسبه می‌شود و به عبارتی با این افزایش اعتبار، تورم ایجاد شده بر روی اقلام سبد غذایی پوشانده می‌شود.
 
یحیوی تاکید کرد که اگر یک نفر بخواهد تنها یک قلم از این سبد را خریداری کند تنها اعتبار تشویقی آن قلم به او تعلق می‌گیرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان