گزارش اختصاصی مشرق/

در مثلت مرزی اردن، سوریه، عراق چه می گذرد/ چرا منطقه اشغالی التنف برای آمریکایی ها اهمیت دارد؟

منطقه التنف در جنوب سوریه برای آمریکایی ها اهمیت دارد چرا که مسیر فشار به دمشق و بغداد با حمایت از عناصر مخفی داعش از همین نقطه مهم و راهبردی می گذرد.

سرویس جهان مشرق، هشتم بهمن ماه امسال رزمندگان جبهه مقاومت عراق در یک عملیات دقیق و البته کم سابقه، مناطق در اشغال نیروهای ارتش تروریستی رژیم آمریکا را در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق با پهپاد هدف قرار دادند و دهها تن از آنان را در این محور کشته و زخمی کردند.

در جریان این عملیات خاص، پهپادها از سامانه دفاع هوایی عبور و به طور دقیق به محل استقرار و استراحت نیروهای آمریکایی در پایگاه الرکبان در شمال شرق اردن (حومه جنوبی منطقه‌ التنف در جنوب شرق استان حمص سوریه) اصابت کردند و تلفات مالی و جانی سنگینی به اشغالگران وارد آوردند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای جبهه مقاومت عراق فقط به پایگاه الرکبان خلاصه نشد و مواضع نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایگاه التنف با پهپاد هدف قرار گرفت و این حمله پیام روشنی به واشنگتن بود که حامی اصلی صهیونیست ها برای ادامه جنگ در نوار غزه است.

یک منبع میدانی در گفت و گو با مشرق به اهمیت عملیات نیروهای مقاومت در این محور اشاره کرد و گفت: سه پایگاه الرکبان، التنف و الزکف نقطه اتصال نیروهای آمریکایی در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق است و همین مسئله اهمیت این مقرها را چند برابر کرده است.

این منبع میدانی افزود: سال 96 پس از عملیات فجر که بخش های وسیعی از شمال، مرکز و شرق سوریه از لوث وجود عناصر تروریستی آزاد شد، نیروهای سوری و مقاومت قبل از شروع عملیات شکست محاصره دیرالزور و پاکسازی شهر البوکمال ( آخرین پایگاه متمرکز داعش) درصدد بودند به سمت این مثلث مرزی حرکت کنند.

در مثلت مرزی اردن، سوریه، عراق چه می گذرد/ چرا منطقه اشغالی التنف برای آمریکایی ها اهمیت دارد؟

این منبع میدانی با بیان این که پاکسازی منطقه التنف در استان حمص از وجود گروه تروریستی موسوم به احرار الشرقیه و جیش السنه در دستور کار بود، گفت:نیروهای اشغالگر آمریکایی در این منطقه حامی تروریست ها بودند و با کارشکنی در این محور مانع از انجام عملیات شدند.

به گفته این منبع میدانی، با پاکسازی این منطقه، مسیر و جاده بغداد، الرمادی، الرطبه، گذرگاه مرزی الولید به منطقه التنف (سه راهی زازا)، حمص، طرطوس، مدیترانه و یا مسیر دوم ( دمشق، بیروت، مدیترانه) متصل می شد که به معنای اتصال تهران به دریای مدیترانه بود که معادلات اقتصادی را در منطقه و جهان دگرگون می کرد.

به گزارش مشرق، در این مقطع زمانی امکان پاکسازی این محور نبود اما نیروهای جبهه مقاومت مسیر دیگری را انتخاب کردند و با پاکسازی شهر البوکمال و کنترل گذرگاه مرزی القائم عراق موفق شدند سه کشور ایران، عراق و سوریه ( تهران - مدیترانه) را به یکدیگر متصل کنند.

در حال حاضر شواهد میدانی نشان می دهد عناصر مخفی داعش با حمایت آمریکایی ها در حومه منطقه اشغالی التنف و محور جنوب شرق گذرگاه های طریبیل - الولید ( در نزدیکی مرزهای سوریه) سازماندهی می شوند و حملاتی را ترتیب می دهند و یا از مناطق آلوده بادیه حمص، وادی الولیج، طار الصرایم و زبیه در جنوب سوریه وارد استان الانبار عراق شوند.

مناطق واقع شده در حدفاصل گذرگاه القائم (غرب الانبار) تا گذرگاه مرزی الولید (جنوب غرب الانبار) با جنوب استان دیرالزور و جنوب و جنوب شرق استان حمص حدود 230 کیلومتر مرز مشترک دارند و این موقعیت بر اهمیت این نوار مرزی مشترک سوریه و عراق افزوده که در حال حاضر محل فعالیت های مشترک آمریکایی ها و تروریست های داعش است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان