طرز تهیه بستنی ترکیه ای با طعم عالی در خانه

اگر می خواهید بستنی ساده و در عین حال خوشمزه ای را در خانه تهیه کنید، تهیه بستنی ترکیه ای و یا دوندورما گزینه بسیار مناسبی می باشد. در تهیه این بستنی خوشمزه از مواد اولیه ای مانند شیر، شکر، خامه و دیگر مواد های اولیه استفاده می شود.

طرز تهیه بستنی ترکیه ای با طعم عالی در خانه

بستنی را می توان به روش های مختلفی و به ساده و خوشمزه ترین روش تهیه کرد. بستنی ترکیه ای یکی از بستنی های محبوب در بین مردم می باشد که بر روی آن از مغزیجاتی مانند پسته تازه خرد شده استفاده می شود. برای تهیه این بستنی خوشمزه نیاز به مواد های اولیه ای مانند شیر، شکر و خامه دارید و برای تزئین علاوه بر انواع مغزیجات و یا پسته از پودر دارچین استفاده کرد. طرز تهیه بستنی ترکیه ای در این مطلب قرار دارد.

همانطور که می دانید بستنی انواع مختلفی مانند بستنی کیوی، ماست بستنی و بستنی نعناع دارد که ماست بستنی یکی از متفاوت ترین این بستنی ها است. برای تهیه این سه نوع بستنی با روش اصلی و با طعمی بیرونی کافی است تا بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید. نام دیگر بستنی ترکیه ای دوندورما می باشد که اکثر افراد در ترکیه و اطراف آن، این بستنی را به نام دوندورما می شناسند. این بستنی یکی از خوشمزه ترین و می توان گفت ساده ترین نوع بستنی می باشد.

مواد لازم

  • خامه 1 فنجان
  • شیر 3 فنجان
  • شکر 3/4 فنجان
  • ثعلب 65 گرم
  • مصطکی 6 عدد
  • پسته به مقدار لازم

بستنی ترکیه ای ساده و خوشمزه

طرز تهیه بستنی ترکیه ای خوشمزه و ساده

ابتدا برای تهیه این بستنی مصطکی ها را به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس از فریزر خارج کنید و به همراه 1 فنجان شکر آن ها را به خوبی گرد کنید. در ادامه ثعلب را در کاسه ای جدا گانه با نصف فنجان شکر به خوبی هم بزنید تا یک دست شود.

در این مرحله باید ماهی تابه ای بزرگ را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و خامه را بی افزایید. مقداری خامه را تفت دهید و سپس مقدار باقی مانده شیر، مصطکی ها را بی افزایید. پس از گذشت 30 ثانیه ثعلب را هم به تابه اضافه کنید و مقداری هم بزنید.

با استفاده از ملاقه مقداری از مواد به دست آمده را تا ارتفاعی بکشید و این کار را حدود 20 دقیقه تکرار کنید تا بستنی حالت کش دار بگیرد. زمانی که مواد به دست آمده خنک شد درون کاسه ای در دار و مناسب بریزید و 20 دقیقه آن را در یخچال قرار دهید.

روش تهیه بستنی ترکیه ای ساده

پس از گذشت مدت زمان 20 دقیقه قالب های بستنی مورد نظر را مقدار بسیار کمی چرب کنید و سپس مقدار مورد نظری از بستنی را درون قالب بریزید و با پسته خرد شده روی آن را تزئین کنید. بستنی را در فریزر نگهداری و در زمان مناسب سرو کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان