ماهان شبکه ایرانیان

افزایش تقاضا برای پوشاک ارزان‌ قیمت

تقاضا برای پوشاک ارزان قیمت با آهنگ بسیار سریعی رشد کند و این در حالیست که در بازار پوشاک گروه‌های کم‌درآمد و میان‌درآمد، عرضه متناسب با تقاضا حرکت نکرده یا نتوانسته حرکت کند.

اندازه بازار پوشاک در سال 1402 رقمی حدود 170 هزار میلیارد تومان بوده است.  از این میزان 53 درصد بازار به گروه‌های پردرآمد اختصاص داشته و سهم میان‌درآمد و کم‌درآمدها از بازار پوشاک به ترتیب 30 و 17 درصد بوده است.

 فردین یزدانی پژوهشگر اقتصادی با بیان این مطلب به اکو ایران گفت: رشد عمیق فقر جریانی به وجود آورده که باعث شده تقاضا برای پوشاک ارزان قیمت با آهنگ بسیار سریعی رشد کند و این در حالیست که در بازار پوشاک گروه‌های کم‌درآمد و میان‌درآمد، عرضه متناسب با تقاضا حرکت نکرده یا نتوانسته حرکت کند.

وی افزود: نتیجه این موضوع این بوده که تورم بیشتری در بخش پوشاک گروه‌های میان‌درآمدی و کم‌درآمدی رقم خورده. در مقابل در بازار پوشاک شاهد تورم کمتر اما سطح قیمت بسیار بالاتری را در گروه‌های پردرآمد شاهد هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان