رئیس‌جمهور سابق باید ۴۵۰میلیون دلار جریمه پرداخت کند

ممنوع‌الکاری ترامپ در نیویورک

شماره روزنامه: ۵۹۵۱ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ...

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا احتمالا توانایی تغییر محرومیت خود در داشتن کسب‌وکار در نیویورک را نخواهد داشت. قاضی انگوران ترامپ را به مدت سه سال از ایفای نقش در هر شرکت نیویورکی، از جمله بخش‌هایی از سازمان ترامپ منع کرد. او همچنین یک ممنوعیت دوساله برای پسران بزرگسال رئیس‌جمهور سابق وضع کرد و دستور داد که هر کدام بیش از 4میلیون دلار بپردازند. یکی از آنها، اریک ترامپ، مدیر اجرایی واقعی شرکت است و این حکم این سوال را مطرح می‌کند که آیا هیچ یک از اعضای خانواده می‌توانند در کوتاه‌مدت این تجارت را اداره کنند یا خیر؟به گفته دادستان کل، لتیشیا جیمز، قاضی همچنین دستور پرداخت سود قابل توجهی را صادر کرد و مجازات رئیس‌جمهور سابق را مجموعا به 450میلیون دلار افزایش داد. قاضی انگوران در سبک غیر متعارف خود از ترامپ و سایر متهمان به‌دلیل امتناع از اعتراف به اشتباه خود برای سال‌ها، انتقاد کرد. او گفت: «عدم پشیمانی کامل آنها مرز آسیب‌شناسی است که باید بررسی شود.»

وی خاطرنشان کرد که ترامپ مرتکب جنایات خشونت‌آمیز نشده است و همچنین پذیرفت که «دونالد ترامپ برنارد مادوف نیست.» با این حال، او نوشت: «مدافعان نمی‌توانند اشتباه او را نادیده بگیرند.» ترامپ نسبت به جریمه مالی اعتراض خواهد کرد؛ اما باید یا پول را تهیه کند یا ظرف 30روز وثیقه‌ای را تضمین کند. این حکم باعث ورشکستگی او نمی‌شود؛ زیرا بیشتر دارایی او در املاک و مستغلات است که در مجموع ارزش آن بسیار بیشتر از جریمه است. ترامپ همچنین از دادگاه تجدیدنظر خواهد خواست که محدودیت‌های او و پسرانش برای اداره شرکت در زمانی که این پرونده را بررسی می‌کند، متوقف شود. او عصر جمعه در یک کنفرانس خبری از خانه خود در پالم بیچ، فلوریدا، مارالاگو، به دادستان جیمز و قاضی انگوران حمله کرد و آنها را «فاسد» خواند.

آلینا حبا، یکی از وکلای ترامپ، این حکم را «بی عدالتی آشکار» توصیف کرد. او افزود که «با توجه به خطرات جدی، ما اعتماد داریم که بخش استیناف این حکم را لغو خواهد کرد.» اما ممکن است ترامپ برای خنثی کردن یکی از مهم‌ترین مجازات‌های قاضی کاری انجام دهد: «تمدید انتصاب یک ناظر مستقل که سه سال چشم و گوش دادگاه در سازمان ترامپ است.» پیش‌تر وکلای ترامپ علیه باربارا جونز ناظر سازمان انتقاد کردند و گفتند که کار او قبلا بیش از 2.5میلیون دلار برای این تجارت هزینه داشته است. تصمیم برای تمدید نظارت او بر این شرکت خصوصی می‌تواند ترامپ‌ها را خشمگین کند؛ زیرا آنها حضور او را تحریک‌کننده و توهین‌آمیز می‌دانند. این در حالی است که دادستان جیمز به دنبال مجازات شدیدتر بود و از ترامپ خواسته بود برای همیشه از دنیای تجارت نیویورک منع شود.

وی که در شکایت سال2022 محاکمه را تسریع کرد، ترامپ را متهم کرد که دارایی خالص خود را برای فریب بانک‌ها دستکاری کرده است تا بتواند از آنها وام بگیرد.دادگاه‌های ترامپ از این ماه، فوریه، رگباری برگزار خواهد شد. او چندین پرونده دارد که مهم‌ترین آنها پرونده‌هایی هستند که سایه متمم 14 قانون اساسی روی سرش سنگینی می‌کند. ترامپ اگر متهم به شورش شناخته شود، توانایی حضور در انتخابات آمریکا را ندارد. بند سوم متمم چهاردهم هر کسی را که «در شورش یا غائله» علیه کشور شرکت کرده باشد، از کسب مناصب فدرال منع می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان