واکنش بذرپاش به خبر مشارکت چینی‌ها در ساخت‌وساز مسکن : بیشتر به منابع مالی نیاز داریم تا تکنولوژی

بذرپاش در واکنش به خبر مشارکت چینی ها در ساخت و ساز مسکن گفت: چینی ها پیشنهادات متعددی در وزارتخانه به ما دادند و در چندین مورد با هم توافق کردیم. هدفگذاری ما بیشتر آوردن سرمایه خارجی در بخش ساختمان و مسکن است و به دنبال جذب سرمایه خارجی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به خبر مشارکت چینی‌ها در ساخت‌وساز مسکن گفت: بیشتر به منابع مالی نیاز داریم تا تکنولوژی.
 
به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران  با بیان این‌که «سامانه خودنویس با هدف رایگان کردن معاملات بخش اجاره راه اندازی شد» افزود: از سال آینده اگر ابزارهای آن مهیا شود چون اتصالات سایر دستگاه ها را نیز نیاز دارد؛ خرید و فروش ملک نیز  در سامانه خودنویس انجام خواهد شد.
 
وی با اشاره به این‌که «تا امروز 1.268 میلیون نفر از سامانه خودنویس استفاده کردند» هم‌چنین گفت: «347875 » نفر قرارداد خود را در سامانه خودنویس وارد کردند.
 
وی در واکنش به خبر مشارکت چینی‌ها در ساخت‌وساز مسکن هم گفت: چینی‌ها پیشنهادات متعددی در وزارتخانه به ما دادند و در چندین مورد با هم توافق کردیم. هدفگذاری ما بیشتر آوردن سرمایه خارجی در بخش ساختمان و مسکن است و به دنبال جذب سرمایه خارجی هستیم.
 
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در برخی تکنولوژی ها چینی ها دستاوردهایی داشته اند  ولی ما در حوزه ساختمان و مسکن در تکنولوژی رشدهای خوبی داشتیم و نیازمندی و وابستگی مان حداقلی است.
 
بیشتر از آنکه به تکنولوژی نیاز داشته باشیم به منابع مالی نیاز داریم تا بتوانیم پروژه ها را سرعت بیشتری بدهیم.
 
وی با بیان این‌که « 50 درصد عملیات ساخت به حوزه‌های تک طبقه و ویلایی اختصاص پیدا کرده است» گفت: تک طبقه و ویلاسازی در مقیاس های انبوه عملیات های ساخت را به خود اختصاص داده است که در این روش زیاد نیازمند تکنولوژی نیستیم.
 
وی اظهار کرد: طبیعتا برای بلندمرتبه‌سازی نیازمند تکنولوژی با سرعت ساخت بالا هستیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان