تخلفات فروشگاه‌ها در اجرای طرح فجرانه کالابرگ را گزارش دهید

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک به مناسبت دهه فجر، از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به مدت سه ماه ادامه دارد.

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تخلفات برخی فروشگاه‌ها در اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک اعلام کرد: در صورتی که مردم تخلف یا گران‌فروشی را در فروشگاه‌ها مشاهده کردند یا فروشگاه‌ها مردم را مجبور کردند از برند و یا محصول خاصی خریداری کنند، به وزارت صمت یا تعزیرات شکایت کنند.
 
سیدرضا یحیوی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک به مناسبت دهه فجر، از 18 بهمن‌ماه آغاز شده و تا 18 اردیبهشت‌ماه به مدت سه ماه ادامه دارد.
 
وی در خصوص برخی گزارشات درباره تخلف برخی فروشگاه‌ها در اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک، ادامه داد: در سبد تعریف شده، مبنایی برای خرید کالابرگ الکترونیک در نظر گرفته شده است و هر فردی که بخواهد 11 قلم تعریف‌شده را خریداری کند با حجم و وزن و کالای مشخص، باید 523 هزار تومان را خودش پرداخت کند اما قیمت روز این سبد 743 هزار تومان است که مابه‌التفاوت 200 هزار تومانی آن را دولت به عنوان اعتبار مضاعف پوشش می‌دهد.
 
مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هرکس با مراجعه به فروشگاه‌ها باید قیمت مبنا را خودش پرداخت کند و پس از آن اعتبار به او اختصاص می‌یابد.
 
یحیوی تاکید کرد: در طرح فجرانه هر کالا اعتبار خاص خودش را دارد. مردم آزاد هستند از هر برندی خرید کنند. به طور مثال گفته شده است که در طرح، افراد روغن مایع 810 گرمی خرید کنند اما فردی می‌خواهد روغن کنجد خریداری کند، مابه‌التفاوت بین روغن معمولی تا روغن کنجد را خود فرد باید پرداخت کند.
 
وی در خصوص تخلفات نیز بیان کرد: در صورتی که مردم تخلف یا گران‌فروشی را در فروشگاه‌ها مشاهده کردند یا فروشگاه‌ها مردم را مجبور کردند از برند و محصول خاصی خریداری کنند این تخلف است و افراد موضوع را به سامانه 124 وزارت صمت یا تعزیرات اطلاع و شکایت کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان