گرامیداشت ۱۰۰ سالگی مارلون براندو در جشنواره فیلم تورین

جشنواره فیلم تورین ایتالیا صدمین سالگرد تولد مارلون براندو را با نمایش ۲۴ عنوان از فیلم‌های وی گرامی می‌دارد. بازیگری که برنده ۲ اسکار بود، برای سبک بازیگری ناتورالیستی و ارایه رگه‌های سرکشی در اجراهایش شهرت دارد.

صدمین سالگرد تولد مارلون براندو در جشنواره فیلم تورین ایتالیا گرامی داشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم تورین ایتالیا صدمین سالگرد تولد مارلون براندو را با نمایش 24 عنوان از فیلم‌های وی گرامی می‌دارد. بازیگری که برنده 2 اسکار بود، برای سبک بازیگری ناتورالیستی و ارایه رگه‌های سرکشی در اجراهایش شهرت دارد.

جولیو بیس، بازیگر/کارگردان ایتالیایی که کارگردان هنری جدید این جشنواره است، از بزرگداشت و مروری بر آثار براندو به عنوان ستون فقرات جشنواره امسال یاد کرد و افزود: تصویری از براندو که هنگام فیلمبرداری «آخرین تانگو در پاریس» اثر برناردو برتولوچی گرفته شده، روی پوستر چهل و دومین دوره این جشنواره که از 22 تا 30 نوامبر برگزار می‌شود، جای می‌گیرد.

تورین رویدادی خاص برای کارگردان‌های جوان و سینمای مستقل و جایی است که متئو گارونه و پائولو سورنتینو اولین بار آثار خود را آنجا به نمایش درآوردند.

بیس که تابستان امسال به عنوان مدیر جشنواره تورین انتخاب شد، می‌گوید: به‌عنوان یک بازیگر، براندو همیشه ستاره راهنمای من بوده و حتی پیش از انتصاب به این سمت، در این فکر بودم که چگونه می‌توانم از آثار وی تجلیل کنم.

24 عنوان انتخاب شده توسط بیس و همکارانش از میان فیلم‌شناسی عظیم براندو شامل درام «مردان» محصول 1950 فرد زینمان که در آن براندو اولین بازی خود را در نقش یک جانباز فلج شده ایفا کرد، اقتباس سینمایی الیا کازان در سال 1951 از «اتوبوسی به نام هوس»، «ژولیوس سزار» جوزف ال. مانکیویچ (1953)، «در بارانداز» کازان که براندو اولین اسکارش را در سال 1954 برای آن برد، «همیشه در فرار» سیدنی لومت (1959) و اولین تجربه کارگردانی براندو «سربازهای یک چشم» (1961) می‌شود.

نقش‌ آفرینی‌های فراموش‌نشدنی او در «پدرخوانده» (1972) و «اینک آخرالزمان» (1979) فرانسیس فورد کاپولا، «آخرین تانگو در پاریس» (1972) برتولوچی، «سوپرمن» ریچارد دانر (1978)، «فصل سفید خشک» یوزان پالسی (1989)؛ «دون خوان دمارکو» جرمی لون (1994) و «جزیره دکتر مورو» ساخته جان فرانکن‌هایمر و ریچارد استنلی(1996) دیگر فیلم‌هایی هستند که برای این برنامه در نظر گرفته شده‌اند.

مارلون براندو 3 آوریل 1924 متولد شد و یکم جولای 2004 از دنیا رفت. وی به عنوان یکی از اثرگذارترین بازیگران قرن بیستم شناخته می‌شود که در 60 سال فعالیت خود، به چندین افتخار سینمایی از جمله 2 اسکار، 3 بفتا و 4 گلدن گلوب رسید. براندو در کنش‌گری، به‌ویژه حمایت از جنبش‌های حقوق مدنی سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان آمریکا فعال و یکی از نخستین بازیگرانی بود که روش بازیگری استانیسلاوسکی و بازیگری متد را ارایه کرد.

جشنواره فیلم تورین از سوی موزه ملی فیلم ایتالیا در تورین برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان