شهادت ۳ عضو حزب الله لبنان در حمله پهپادی اسرائیل به خوردو آنها

طی چند روز گذشته، اسرائیل با تشدید دامنه درگیری‌ها با حز ب‌الله، حملاتش را فراتر از جنوب لبنان و به مناطق نزدیک به صیدا گسترش داد.

 

 صبح شنبه دوازدهم اسفند، بر اثر حمله پهپاد اسرائیلی به خودروی حامل اعضای حزب الله در ناقوره در جنوب لبنان، 3 عضو این گروه کشته شدند.

به گزارش العربیه؛ ، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که یکی از مسئولان امنیتی حزب‌الله که در خودرو بود، ترور شده است.

بنا به این گزارش؛ یک جسد کاملا سوخته به بیمارستانی در نزدیکی محل انفجار خودرو منتقل شد و دو نفر دیگر از حزب الله نیز کشته شدند.

طی چند روز گذشته، اسرائیل با تشدید دامنه درگیری‌ها با حز ب‌الله، حملاتش را فراتر از جنوب لبنان و به مناطق نزدیک به صیدا گسترش داد.

اسرائیل همچنین بیش از یک بار خودروهای حامل اعضا و مقامات حزب الله را در جنوب لبنان هدف قرار داد و برخی از فرماندهان ارشد میدانی آن را که مسئول پرتاب موشک یا پهپاد بودند ترور کرد.

تل‌آویو می‌گوید که اهداف حزب‌الله را در داخل خاک سوریه نیز زیر نظر دارد و از ابتدای سال جاری میلادی، 2024، بیش از 19 حمله علیه آنها انجام داد.

بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه، از زمان آغاز درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله، حداقل 236 نفر در جنوب لبنان کشته شده‌اند که 170 نفر از اعضای این حزب و 30 غیرنظامی از جمله 3 روزنامه‌نگار بودند. در طرف اسرائیل هم، ارتش کشته شدن 9 سرباز و بیش از 6 غیرنظامی را تایید کرد.

این در حالی است که تلاش‌های بین‌المللی، به‌ویژه از سوی فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها برای مهار رویارویی‌ها و جلوگیری از وقوع جنگ فراگیر میان دو طرف و دستیابی به توافقی که ممکن است حزب‌الله را از مناطق جنوب لبنان عقب براند، همچنان ادامه دارد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان