رونمایی از بیت‌ کوین چهار میلیارد تومانی در ایران

قیمت بیت کوین در ایران ظرف سه ماه دو برابر شد و از مرز چهار میلیارد تومان عبور کرد.

قیمت بیت‌کوین در ایران رسما از مرز چهار میلیارد تومان عبور کرد.
 
به گزارش فرارو؛ همزمان با فتح دوباره قله 68 هزار دلار به‌دست بیت‌کوین، ارزش رهبر بازار ارز دیجیتال با احتساب تتر تقریبا 60 هزار تومانی برای اولین بار از مرز چهار میلیارد رد شد و به‌شکل لحظه‌ای روی جایگاه چهار میلیارد و دو میلیون تومان ایستاد. با این حال بیت‌کوین در شبانه‌روز تاحدودی از تکاپو افتاده و اثر نوسان محدود آن در روند بازار و بقیه آلت‌کوین‌ها حس می‌شود.

قیمت بیت‌کوین؛ 66 هزار و 500 دلار

قیمت بیت‌کوین امروز چهارشنبه 16 اسفند به نیمه کانال 66 هزار دلار رسید. درمقایسه با دیروز قیمت بیت‌کوین بازدهی تقریبا صفر درصدی داشته و رهبر بازار دیروز همین حوالی معامله می‌شد.
 
بیت‌کوین با این حال در شبانه‌روز قبلی یکبار 68 هزار و 900 دلار یعنی نزدیک قله تاریخی خودش بالا رفته و آنطرف کف قیمت بیت‌کوین به‌شکل لحظه‌ای تا 61 هزار و 423 دلار پایین رفت.
 
بیت‌کوین با این وجود دوباره سینه‌خیز خودش را تا نیمه کانال 66 هزار دلار بالا آورده تا بازدهی هفتگی آن حول‌وحوش 15 درصد محاسبه می‌شود. نسبت به یک ماه قبل با بازدهی 53 درصدی بیت کوین روبرو می‌شویم و این عدد درمقیاس یک ساله به رقم خیره‌کننده 195 درصد می‌رسد.
 
بیت‌کوین درحال حاضر به 52 درصد از پول‌های موجود در بازار تسلط دارد و از این حیث صدرنشین بلامنازع بازار است. ظرف شبانه‌روز قبلی حدود 100 میلیارد دلار بابت خریدوفروش بیت‌کوین در کل دنیا جابجا شده و از این حیث هم عددورقم‌ها با هفته‌های قبلی قابل مقایسه نیست.

قیمت بیت‌کوین در ایران

قیمت بیت‌کوین با احتساب نرخ تقریبا 60 هزار تومانی تتر، به‌پول خودمان چیزی نزدیک چهار میلیارد تومان محاسبه می‌شود. ضرب کردن قیمت امروز تتر در قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین، ما را با عدد چهار میلیارد و دو میلیون تومان روبرو می‌کند و برای اولین بار قیمت بیت‌کوین در ایران از مرز چهار میلیارد رد شده است.
 
بیت‌کوین تقریبا سه ماه قبل یعنی روز 12 آذر امسال برای اولین مرتبه قیمتی بیش از دو میلیارد پیدا کرد و حالا ظرف 90 روز شاهد ارتقا دوبرابری این عدد هستیم. یعنی اگر آن زمان هر مقدار پولی که برای خرید بیت‌کوین کنار گذاشتید، الان دو برابر شده است.
 
قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی سری تا مرز 69 هزار دلار زده و این عدد به‌شکل لحظه‌ای قیمت بیت‌کوین در صرافی‌های ایرانی را تا چهار میلیارد و 169 میلیون تومان بالا برده است.
 
بیت‌کوین البته قبلا تجربه حضور در کانال‌های 67 و 68 هزار دلار را داشته و این کار را بعد از آبان 1400 برای دومین بار تکرار می‌کند. قیمت بیت‌کوین در ایران، اما آن زمان به یک میلیارد و 900 میلیون تومان نمی‌رسید و حالا با تغییر نرخ ارز در این سال‌ها بیت‌کوین 67 هزار دلاری معادل چهار میلیارد تومان ارزش دارد.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین در آستانه آفتابی شدن در محدوده جدیدی است و به‌همین خاطر تحلیل‌های تکنیکال (تحلیل مبتنی بر رفتار قبلی بازار) ارزش و اعتبار قبلی خودشان را از دست می‌دهند. اتفاقا به‌همین دلیل یکسری از فعالان بازار بی‌مهابا از بیت‌کوین 100 هزار دلاری و حتی بیت‌کوین 200 هزار دلار حرف می‌زنند، اما از آن طرف فعلا می‌توانیم محدوده 65 هزار و 700 دلار را مرز حمایتی فعلی بدانیم.
 
بیت‌کوین در ساعت‌های قبلی مقاوت جانانه‌ای در این محدوده از خودش نشان داده و حالا احتمال عقب رفتن بیت‌کوین از این مرز به حداقل رسیده است.
 
بیت‌کوین طبق سناریو خوشبینانه یکبار دیگر در ساعت‌ها و روز‌های آتی اسبش را برای عبور از نیمه کانال 67 هزار دلار زین می‌کند و درصورت روسفید شدن از این آزمون امکان جلو رفتن تا 68 هزار و 900 دلار وجود دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان