۱۰ مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C۲۰ تا GMC Hummer (+عکس)

مهندسان باید یک وسیله نقلیه کامل بسازند که قادر به کشیدن چیزی سنگین بدون از دست دادن کنترل، از کار افتادن، یا در هر صورت صورت عدم تحمل فشار اضافی وسایل سنگین متصل به وانت باشد. ظرفیت بار نیز به همان اندازه اهمیت دارد.

وانت های پیکاپ تقریبا همیشه به عنوان وسایل نقلیه کاری شناخته شده اند. آن ها چیزهایی را یدک کش می کنند، ابزار حمل می کنند و بیشتر برای کار ساخته می شوند تا تجمل یا راحتی، اگرچه برخی وانت های مدرن این خطوط را کمی محو می کنند.

خرید یک وانت به منظور حمل خانه کاروانی یا حمل اقلام بزرگ از یک مکان به مکان دیگر غیرمعمول نیست. بنابراین، شرکت هایی که وانت پیکاپ می سازند، اغلب مواردی مانند ظرفیت حمل بار و نرخ یدک کش کردن را در صدر بازاریابی خود قرار می دهند.

10 مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C20 تا GMC Hummer

چیزهای زیادی در قابلیت های کلی یک وانت پیکاپ مد نظر قرار می گیرد. بدیهی است که موتور نقش بسیار بزرگی را ایفا می کند، اما گیربکس، سیستم تعلیق، بدنه و حتی ترمزها نقش زیادی در میزان کشش یک وانت دارند. وقتی صحبت از جا دادن به اسباب اثاثیه به میان می آید، چنین وظیفه ای به یک کار تیمی از تمام این آیتم ها نیاز دارد.

مهندسان باید یک وسیله نقلیه کامل بسازند که قادر به کشیدن چیزی سنگین بدون از دست دادن کنترل، از کار افتادن، یا در هر صورت صورت عدم تحمل فشار اضافی وسایل سنگین متصل به وانت باشد. ظرفیت بار نیز به همان اندازه اهمیت دارد.

10 مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C20 تا GMC Hummer

در طول دهه ها، طراحی وانت پیکاپ از بسیاری جهات تغییر کرده است. موتورها قوی تر شده اند، اما مهندسی بقیه اجزای وانت نیز بهبود یافته است که منجر به برخی اعداد و ارقام واقعاً چشمگیر در زمینه یدک کش کردن شده است. با این حال، هنوز هم وانت هایی از سال های گذشته وجود دارند که توانسته اند قدرت یدک کشی بالای خود را حفظ کنند. در این مطلب به برخی از قدرتمندترین وانت های ساخته شده تاکنون می پردازیم.

10 مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C20 تا GMC Hummer

1- Ford F-450 مدل 2024

به گزارش روزیاتو، قهرمان فعلی این نوشته، فورد F – 450 است. این هیولا در حوزه وانت های پیکاپ در صورت تجهیز مناسب توانایی یدک کشی بیش از 18 تن را دارد. با این حال برای انجام این کار به پیشرانه 6.7 لیتری توربو دیزل V8 با توان خروجی بالا نیاز خواهید داشت که تجهیزات آپشنال در F – 450 است.

این موتور نقش بزرگی در اعداد و ارقام مربوط به قدرت یدک کشی آن ایفا می کند و با قدرت 500 اسب بخار، گشتاوری برابر با 1,200 پوند بر فوت دارد. همین ظرفیت یدک کشی کافی است تا بدون هیچ مشکلی بتوانید یک خانه متحرک یا یک اتوبوس Greyhound را بدون مشکل بکشد.

موتور توربو دیزل با خروجی بالا بخشی از معادله است. این وانت پیکاپ همچنین با داشتن چرخ های عقب دوگانه، قطعات تعلیق وظیفه سنگین و یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک که برای چنین بارهای سنگینی ساخته شده است، اندکی تقلب می کند تا به چنین قدرت کشش بالایی برسد.

ناگفته نماند فورد F – 450 در صورت تجهیز مناسب، توانایی حمل بار 3.6 تنی را دارد. میانگین وزن خودرو در سال 2022 تنها یک کم بیش از 1.8 تن بود، به این معنی که شما می توانید دو خودروی متوسط را روی F – 450 سوار کنید و این وانت هنوز هم به سمت جلو حرکت خواهد کرد.

البته برای داشتن این کامیون قدرتمند باید سر کسیه را حسابی شل کنید. تجهیز حتی ارزان قیمت ترین F – 450 به موتور توربو دیزل HO به راحتی هزینه شما را در محدوده 60 هزار دلار با قیمت هایی که می تواند با تجهیزات اضافی تا بیش از 100 هزار دلار افزایش یابد، قرار خواهد داد که اگر قصد بیشترین قدرت کشش و حمل بار را داشته باشید، به برخی از آن ها نیاز خواهید داشت.با این حال، تنها راه برای رسیدن به ارقام بالاتر یدک کش کردن با فورد، رفتن به سمت وانت های تجاری مانند F – 650 است که می توانند تا بیش از 22.7 تن را نیز یدک کش کنند.

10 مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C20 تا GMC Hummer

2- Dodge Power Wagon

وانت Dodge Power Wagon در دوران خود یک وانت پیکاپ بسیار قدرتمند بود. Dodge این وانت ها را از دهه 1940 تا 1980 تولید می کرد و در آن زمان وانت های کمی وجود داشتند که بتوانند از نظر قدرت با داج پاور واگن رقابت کنند. بسته به سال تولید، وزن ناخالص خودرو بین 3.4 تا 3.9 تن بود. این روزها چنین عددهای زیاد به نظر نمی رسد، اما در دهه های 1940 و 50، عددهای بزرگی بود. این وانت عمدتاً برای کار ساخته شده بود، بنابراین در آن زمان افراد زیادی از آن استفاده می کردند.

رقم دقیق یدک کشی و ظرفیت حمل بار این وانت به طور دقیق در دسترس نیست، اما گزارش ها نشان می دهد که این کامیون می تواند یک گاوآهن 14 اینچی سه خیش را یدک بکشد. داج همچنین این وانت را به عنوان یک وانت کاری برای مصارف کشاورزی و نظامی به بازار عرضه کرد.

داج حتی یک بالابر هیدرولیکی را نیز به فروش می رساند که می توانست به پشت وانت متصل شود تا کارهای بیشتری انجام دهد. این وانت در طول دهه ها از چند موتور مختلف استفاده می کرد، از جمله یک موتور 6 سیلندر 230 اینچ مکعبی در سال 1947.

داج در نهایت در دهه 2000 خط تولید این وانت را احیا کرد و امروز می توانید یک مدل جدید از آن را خریداری کنید. مسلماً موتورهای جدیدتر نسبت به نسل های قبلی خود قدرتمندتر هستند، موتورهای 6.4 لیتری V8 که 410 اسب بخار قدرت دارند و در صورت تجهیز مناسب می تواند کمی بیش از 4.5 تن را یدک کش کنند.

این روزها وانت های قدرتمندتری وجود دارند، اما در دهه های 1940 و 50، وانت های کمی به انجام کاری که پاور واگن انجام می داد، نزدیک می شدند.

10 مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C20 تا GMC Hummer

3- Chevy C20

شورلت با وانت های شورلت C10 و C20 یک برنده واقعی بود. از بین این دو، C20 در مجموع وانت قدرتمندتری بود، اما هر دو وانت قطعات مشترک زیادی داشتند. شورلت این وانت ها را از دهه 1960 تا 1980 تولید می کرد و مانند دوج پاور واگن، تعداد کمی از وانت ها می توانستند از نظر قدرت و توانایی با C20 برابری کنند.

در حالی که پیدا کردن مشخصات رسمی اش آسان نیست، آگهی های تبلیغاتی نشان می دهند که C20 در صورت تجهیز مناسب می توانست تا 2.7 تن را یدک کش کرده و بسته به سال تولید می توانست تا بیش از 1.5 تن بار را حمل کند.

در حالی که موتورها در طول عمر وانت کمی تغییر کردند، بیشتر C20ها از یک موتور V8 بهره می بردند که به یک گیربکس چهار سرعته به همراه چهار چرخ محرک متصل شده بود. بقیه قطعات وانت نیز بسته به سال تولید متغیر بود اما شورلت C20 همواره نسبت به C10 از قطعات داخلی قوی تر و بزرگتری برخوردار بود که به افزایش توان خروجی آن کمک شایانی می کرد.

همانند رم پاور واگن، شورلت گاهی اوقات تجهیزات آپشنال را با C20 همراه می کرد، از جمله تجهیزات سفارشی حمل کمپر در اواسط دهه 1960. این وانت همچنین برای مدتی با تایرهای عقب دوگانه نیز قابل انتخاب بود.

شورلت در نهایت تولید C10 را در اواسط دهه 1980 متوقف کرد در حالی که C20 چند سال دیگر عمر کرد و در نهایت توسط نسل چهارم وانت های شورلت C / K از جمله C1500، C2500، C3500، K1500 و K2500 بازنشسته شد. در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000، شورلت سری C و K را به نفع شورلت سیلورادو 1500 کنار گذاشت که امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین وانت های شورلت استفاده می شود.

10 مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C20 تا GMC Hummer

4- 1978 Dodge Midnite Express

داج میدنایت اکسپرس تا اینجای کار، نادرترین وانت این فهرست است. این خودرو یکی از زیرمجموعه های داج لیل رد اکسپرس مدل 1978 محسوب می شود. داج هیچ کدام از این ها را به طور ویژه تولید نکرد. این یک گزینه مشارکتی بود و تنها حدود 200 دستگاه از آن ساخته شد.

این وانت با اگزوز ستونی و نوار طلایی رنگ خود ظاهر منحصر به فردی داشت. درباره این وانت اطلاعات زیادی در دست نیست؛ زیرا تعداد کمی از آن ها موجود است. با این حال، نمونه قدرتمندتری نسبت به برادرانش بوده و یکی از قدرتمندترین وانت های پیکاپ دهه 1970 بود.

لیل رد اکسپرس با یک موتور 360 اینچ مکعبی همراه بود که 225 اسب بخار قدرت تولید می کرد. در همین حال، میدنایت اکسپرس یک موتور V8 با حجم 440 اینچ مکعب را در قلب خود جای داده بود که توانایی تولید 245 اسب بخار قدرت را داشت.

این همان موتوری است که در داج وارلاک در همان دوران به کار گرفته شد و قدرت آن به 255 اسب بخار می رسید. هنگامی که اختلاف وزن در نظر گرفته می شود، میدنایت اکسپرس، وارلاک و لیل رد اکسپرس تقریباً سرعت مشابهی داشتند.

پیدا کردن ارقام دقیق کار دشواری است، اما وزن ناخالص لیل رد اکسپرس برابر با نزدیک به 2.8 تن بود در حالی که داج وارلاک آن دوران نیز بیش از 2.7 تن وزن داشت. بنابراین می توان گفت که میدنایت اکسپرس از این اعداد نیز فراتر می رفت.

در حالی که میدنایت اکسپرس اولیه بسیار کمیاب است، برخی از علاقه مندان این حوزه وانت های لیل رد اکسپرس خود را طوری بازسازی کرده اند تا شبیه میدنایت اکسپرس باشند. به هر حال، این یک گزینه شراکتی با یک موتور قوی تر و چند آپشن اضافی بود، اما تفاوت چندانی با نسخه پایه نداشت. با این حال، نمونه های اصلی به قدری نادر هستند که نمونه های زیادی از آن ها وجود ندارد.

10 مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C20 تا GMC Hummer

5- 1985 Ford F-250

دهه 1980 زمان عجیبی برای وانت های پیکاپ بود. همان استانداردهای آلایندگی فدرال که منجر به مرگ این خودروی عضلانی آمریکایی شد، تعداد زیادی از وانت های آن دوران را نیز از بین برد.

بنابراین، دور از انتظار نبود که وانت های دهه 1980 را با قدرت اسب بخار و گشتاور کم تر ببینیم؛ زیرا خودروسازان هنوز باید موتورهایی تولید می کردند که می توانستند قدرت قابل قبولی تولید کنند و در عین حال به استانداردهای آلایندگی سختگیرانه تر نیز متعهد بمانند. به این ترتیب، فورد نهایت تلاش خود را در ساخت فورد F – 250 انجام داد که مسلماً قدرتمندترین وانت دهه 1980 بود.

فورد در حال تغییر ساختار وانت F – 150 خود بود تا همه کاره تر و کم مصرف تر باشد. این موضوع از لحاظ شهرت برای این کامیون خوب بود، اما این وانت نیز به 210 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور قناعت می کرد که برای دوران خود غیرعادی نبود.

F – 250 به شما یک پیشرانه V8 با حجم 7.5 لیتر و 460 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور می داد که آن را نسبت به برادر کوچک تر خود کمی قدرتمندتر می ساخت. براساس دفترچه راهنمای کاربر، فورد F – 250 مجهز به پیشرانه 7.5 لیتری V8 و نسبت محور عقب 4.10، دارای وزن ناخالص بیش از 7.2 تن بود که برای دهه 1980 بسیار خوب است.

در حالی که وانت های پیکاپ دهه 1980 همواره به عنوان وانت های کم قدرت شناخته می شوند، بدیهی است که کار متوقف نمی شود و مردم هنوز راهی برای کشیدن و حمل وسایل مورد نیاز خود پیدا می کردند.

وانت هایی مانند فورد F – 250 در دهه 1980 در دورانی که خودروسازان از سرکوب گازهای گلخانه ای به ستوه آمده بودند، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند. خوشبختانه وانت ها نه تنها از دهه 1980 به بعد قدرتمندتر شده اند، بلکه از نظر مصرف سوخت نیز بهینه تر شده اند.

10 مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C20 تا GMC Hummer

6- 1991-93 GMC Syclone

GMC Syclone مدل 1991 تا 1993 به شکل سنتی وانت های پیکاپ قدرتمند نبود. این وانت تنها ظرفیت حمل بار 225 کیلوگرمی داشت و تنها می توانست تنها کمی بیش از 900 کیلوگرم را یدک کش کند.

این اعداد چندان تعجب برانگیز نبود، به ویزه باتوجه به اینکه این وانت یک موتور V6 با حجم 4.3 لیتر داشت که 280 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد که با سیستم تمام چرخ محرک که از ون شورلت آسترو گرفته شده بود، روی زمین اعمال می شد. بله، واقعا. روی کاغذ، یک وانت پیکاپ با این اعداد و ارقام باید یک هیولا برای دوران خود باشد. پس ، سایکلون برای چه خوب بود؟

خب، برای مسابقات خیابانی خوب بود. این وانت به طرز دیوانه واری سریع بود و با برخی ابرخودروها برابری می کرد. در یک نمونه مستند، این خودروی نترس در یک مسابقه درگ یک چهارم مایلی، یک فراری 348 هزار دلاری را شکست داد.

به طور رسمی، این وانت می تواند در عرض 4.3 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر برسد که حتی با استانداردهای امروزی هم سریع است. این خودرو یکی از سریع ترین خودروهای سال تولید خود بود و در یک برهه، رکورد سریع ترین وانت پیکاپ جهان را در اختیار داشت.

در حالی که این خودرو یک خودروی پرتولید بود و مانند دج میدنایت اکسپرس یک گزینه اشتراکی نبود، GMC به تنهایی این وانت را تولید نمی کرد. کمپانی Production Automotive Services (PAS) برنده قرارداد طراحی، توسعه و در نهایت راه اندازی این وانت شد.

بنابراین، با اینکه نام GMC را یدک می کشد، اما تولید این وانت بیشتر شبیه به شلبی موستانگ است. سایکلون تنها برای چند سال تولید شد و تعداد زیادی از آن به فروش نرسید. این وانت جزو اقلام کلکسیونی در بازار وانت های امروزی محسوب می شود.

10 مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C20 تا GMC Hummer7- Hennessey Mammoth 1000 TRX (Dodge Ram)

هنسی ماموت 1000 TRX شبیه به GMC Syclone است، از این لحاظ که توسط یک شرکت خارجی ساخته شده است. این وانت یک Dodge Ram تقویت شده با بهبود عملکرد توسط هنسی است. نتیجه یک وانت با آمار خیره کننده است. این خودرو از پیشرانه 6.2 لیتری Hellcat V8 نیرو می گیرد که قدرتی برابر با 1,000 اسب بخار و گشتاور 969 پوند بر فوت تولید می کند. علی رغم تعداد اسب بخار و گشتاور بالا، این وانت تنها قادر به 3.5 تن یدک کشی و حمل بار به وزن 595 کیلوگرم است.

این وانت در دو حوزه توانمند بود. آفرود و رانندگی بسیار سریع. ماموت 1000 TRX با چرخ های 20 اینچی و تایرهای 37 اینچی آفرودی عرضه می شود تا بتوانید این وانت را تقریباً به هر جایی ببرید.این پیکاپ قادر است صفر تا 60 MPH را در عرض سه ثانیه انجام دهد که آن را به سریع ترین وانت پیکاپ جهان تا سال 2024 تبدیل می کند.

برخلاف سایکلون که در یک برهه این رکورد را در اختیار داشت، ماموت هنوز هم می تواند وسایل را حمل کرده و یدک کش نماید، البته نه به اندازه وانت های با تجهیزات مشابه. در صورت تجهیز مناسب، قابلیت های آفرودی این وانت نیز بالاتر از حد متوسط است که باعث می شود این کامیون برای چیزهایی بیش از تند رفتن نیز مناسب باشد.

همانند دیگر خودروهای نسخه ویژه، ماموت 1000 TRX نیز هر ساله به صورت محدود در دسترس است. گفتنی است که شرکت سازنده هنوز هم آن ها را تولید می کند. علاوه بر این، هنسی ضمانت سه ساله و 58 هزار کیلومتری به خریداران این وانت ارائه می دهد که بسیار قابل توجه است.

10 مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C20 تا GMC Hummer

8- Dodge Ram Hemi Hybrid و Ford F-150 PowerBoost

بازار وانت پیکاپ های هیبریدی فوق العاده رقابتی است و هیچ نمونه بهتری در این دسته نسبت به نسخه های هیبریدی داج رم و فورد F – 150 وجود ندارد. داج رم 1500 eTorque در حالی که به موتور V8 Hemi مجهز است، قدرتی برابر با 395 اسب بخار و گشتاور 410 پوند بر فوت دارد.

این هواپیما قادر به کشیدن 5.8 تن بار بوده و ظرفیت حمل کمی بیش از یک تن بار را داراست. به ادعای سازنده، در اتفاقی غیرمنتظره، این وانت ظرفیت حمل بار بهتری با موتور V6 و کشش بهتر با موتور V8 دریافت می کند.

فورد F – 150 PowerBoost آمار بسیار مشابهی دارد. روی کاغذ، این خودرو موتور قوی تری دارد و با پیشرانه 3.5 لیتری توئین توربوی V6 موجود به همراه موتور الکتریکی خود، 430 اسب بخار قدرت و 570 پوند بر فوت گشتاور دارد.

با این موتور، F – 150 PowerBoost می تواند بیش از 5.5 تن را یدک کش کرده و محموله ای 960 کیلوگرمی را حمل نماید. بنابراین در حالی که فورد F – 150 خروجی موتور بالاتری دارد، داج رم از نظر بار و یدک کشی F – 150 را پشت سر می گذارد. در همین حال، فورد در زمینه مصرف سوخت عملکرد مقرون به صرفه تری دارد.

10 مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C20 تا GMC Hummer

وقتی صحبت از قدرتمندترین وانت هیبریدی حال حاضر بازار به میان می آید، این دو وانت برتر هستند. فورد F – 150 PowerBoost آمار عملکردی بالاتر و مصرف سوخت بهتری دارد، اما داج رم eTorque می تواند وزن بیشتری را بکشد و حمل کند، البته نه خیلی زیاد.

Toyota Tundry i-Force نیز قابل توجه است، وانتی که از 437 اسب بخار قدرت، 583 پوند بر فوت گشتاور و ظرفیت یدک کشی 5.2 تنی بهره می برد که به آن قوی ترین موتور روی کاغذ، اما کم ترین ظرفیت یدک کشی در میان این سه پیکاپ هیبریدی را می دهد.

10 مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C20 تا GMC Hummer

9- Tesla Cybertruck

سایبرتراک تسلا تعداد طرفداران و مخالفان تقریباً برابری دارد. این وانت با طراحی منحصر به فرد در اوایل دوران ظهور خود با جنجال های زیادی مواجه شد چرا که تسلا زمان زیادی پس از اعلام ساختش، آن را عرضه کرد. این خودرو در نهایت راه خود را به میان مردم باز کرد و با تمام مشکلاتش، سایبرتراک در مجموع یک وانت برقی نسبتاً قدرتمند است.

هنگامی که سایبرتراک در اوج قدرت خود باشد، می تواند کمی کمتر از 5 تن را یدک بکشد که آن را در رتبه دومین خودروی با موتور الکتریکی از لحاظ قدرت کشش قرار می دهد. تنها فورد F – 150 لایتنینگ با 6 تن می تواند وزن بیشتری را یدک کش کند.

سایبرتراک این کار را با طراحی سه موتوره انجام می دهد که برای 845 اسب بخار قدرت مناسب است. این موتور سرعت وانت را در 2.6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت با نهایت سرعت 208 کیلومتر بر ساعت می رساند. زمان صفر تا 100 در 2.6 ثانیه سریع تر از زمان 3.5 ثانیه ای Rivian و عدد 3.8 ثانیه ای F – 150 لایتنینگ است.

نکته جالب درباره سایبرتراک ظرفیت حمل بار 1.13 تنی آن است که بیشتر از ظرفیت 800 کیلوگرمی ریوین R1T و ظرفیت 1.01 تنی فورد F – 150 لایتنینگ است. بنابراین اگرچه در هر معیاری بهترین نیست، اما سایبرتراک در زمینه سرعت و حمل بار ، دو پیروزی از سه پیروزی را در برابر رقبای خود کسب می کند.

با این حساب، ریوین R1T و فورد F – 150 لایتنینگ فاصله چندانی با سایبرتراک ندارند. فورد هنوز هم در نبرد یدک کشی پیروز است که اگر نیاز به کشیدن چیزی داشته باشید، آن را به وانت برتر تبدیل می کند.

از بین این سه وانت، ریوین بیشترین برد مجاز را تا 656 کیلومتر با یک شارژ باتری دارد. بنابراین، بسته به نحوه بررسی، می توان استدلال کرد که هر یک از این وانت های تمام الکتریکی بهتر از دیگری هستند. با این حال، سایبرتراک دلیل خوبی برای قدرتمندترین بودن دارد.

10 مورد از بهترین و قدرتمندترین وانت های پیکاپ؛ از Chevy C20 تا GMC Hummer

10- 2022 GMC Hummer EV Edition

اگر اعداد بزرگ برای شما اهمیت دارند، GMC Hummer EV Edition همان وانتی است که منتظر دیدن آن در این لیست بودید. این وانت تمام الکتریکی دارای قدرت شگفت انگیز 1,000 اسب بخار است که بیش از هر خودروی الکتریکی دیگری است که در اینجا ذکر شده است.

شاید باورکردنی تر، گشتاور 11،500 پوند بر فوت ادعایی جنرال موتورز باشد. موتورهای الکتریکی معمولا گشتاور زیادی تولید می کنند، اما حتی سایبرتراک تسلا نیز تنها 10،296 پوند بر فوت گشتاور تولید شده دارد که GMC Hummer EV را به برنده جایزه بزرگ ترین عدد برای یک وانت پیکاپ تبدیل می کند.

خوشبختانه GMC از این قدرت استفاده کرده تا قدرت خوبی به این وانت بدهد. بسته به اینکه نسخه چه سالی باشد صفر تا 100 را در 3 یا 3.1 ثانیه طی می کند. همچنین این وانت می تواند 5.4 تن را یدک کش و تا 590 کیلوگرم را حمل کند.

دلیل کم بودن ظرفیت حمل بار در این وانت و بسیاری از وانت های برقی دیگر در مقایسه با همتایان بنزینی خود، سنگین بودن بسته های باتری وانت های برقی است. این وانت در حال حاضر بیش از 4 تن وزن دارد، بنابراین واقعاً نمی تواند بیش از این مقدار حمل کند. وانت های الکتریکی سنگین هستند، و این یعنی اینکه بار کمتری می توانند حمل کنند.

دلیل قرار نگرفتن هامر EV در کنار تسلا سایبرتراک و مقایسه آن با F – 150 لایتنینگ و ریوین R1T، قیمت آن است. هامر EV قیمتی در حدود 100 هزار دلار دارد که آن را در جایگاهی متفاوت از رقبای ارزان قیمت فورد، تسلا و ریوین قرار می دهد. هامر یک وانت نیست که هر کسی توان خرید آن را داشته باشد. با این حال، آمار عملکرد آن کاملاً دیوانه وار هستند و می توان گفت که یکی از قدرتمندترین پیکاپ ها است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر