رانندگان برای نجات یوزپلنگ آسیایی از خطر انقراض آهسته برانند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار: به یقین می‌توان گفت مهمترین دالانی که یوزپلنگ در آن قابل مشاهده است حد فاصل میاندشت تا توران است، از این رو حفظ این زیستگاه و جلوگیری از تلفات این گونه در منطقه بسیار مهم است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: جاده میامی - سبزوار تهدیدی جدی برای گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی است، لذا رانندگان برای نجات این جانور از خطر انقراض باید آهسته برانند.

به گزارش مهر، محمدرضا بسملی اظهار کرد: با توجه به اینکه یوزپلنگ آسیایی گونه‌ای است که به شدت در خطر انقراض است حفاظت و نگهداری از این گونه بسیار اهمیت دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار افزود: به یقین می‌توان گفت مهمترین دالانی که یوزپلنگ در آن قابل مشاهده است حد فاصل میاندشت تا توران است، از این رو حفظ این زیستگاه و جلوگیری از تلفات این گونه در منطقه بسیار مهم است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین خطراتی که متوجه زیست این گونه جانوری در منطقه است وجود جاده شاهراه ارتباطی سبزوار به میامی و شاهرود است از این رو رعایت سرعت مطمئن خودروها، به ویژه در ایام عید نوروز، به دلیل افزایش رفت و آمد در این مسیر اهمیت بسیاری دارد.

بسلمی با اشاره به اینکه تنها در سال گذشته و امسال سه قلاده از شمار معدود یوز باقی مانده در این مسیر جاده‌ای بر اثر تصادف تلف شده اند، افزود: ضروری است رانندگان برای نجات یوزپلنگ آسیایی از خطر انقراض آهسته تر برانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار تصریح کرد: خراسان رضوی یکی از زیستگاه‌های مهم گربه‌سانان ایران است، به گونه‌ای که تمامی گربه‌سانان کشور در خراسان رضوی زیست می‌کنند و زیست بیشتر گربه‌سانان شامل پلنگ ایرانی، یوزپلنگ آسیایی، گربه شنی، کاراکال، گربه وحشی و گربه پالاس در سبزوار و شهرستان‌های همجوار آن در غرب استان گزارش شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان