بیت کوین در لیست ۱۰ دارایی برتر دنیا/ اپل جایگاه طلا در جهان را می خواهد! (+فهرست)

ارزش کل دارایی های ردیابی شده توسط وب سایت ۸Marketcap در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۴ برابر با ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ (تا لحظه انتشار این خبر) برابر با ۱۲۹.۰۶۵ تریلیون دلار بوده است.

عصر ایران - ارزش بازار (Market Capitalization) یا مارکت کپ (Market Cap) یک دارایی برآوردی از ارزش کل آن با توجه به قیمت فعلیش در بازار است. با توجه به نوع دارایی، ارزش بازار آن به روش های مختلفی محاسبه می شود:

برای فلزات گرانبها، ارزش بازار از طریق ضرب قیمت آن در تخمین مقدار فلزی که تاکنون استخراج شده است، محاسبه می شود. این تخمین ها سالانه به روز می شوند.

برای سهام، ارزش بازار از طریق ضرب مقدار سهام در دست سهامداران (Outstanding Shares) در قیمت فعلی سهم محاسبه می شود.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال نیز از طریق ضرب عرضه در گردش (Circulating Supply) در قیمت سکه صورت می گیرد.  

ارزش کل دارایی های ردیابی شده توسط وب سایت 8Marketcap در تاریخ 17 مارس 2024 برابر با 27 اسفند 1402 برابر با 129.065 تریلیون دلار بوده است.

در حال حاضر، با ارزش ترین دارایی جهان فلز گرانبهای طلا با ارزش بازار 14.501 تریلیون دلار است. اپل در جفظ جایگاه خود عملکرد موفقی دارد و با آنکه هنوز فاصله بسیار زیادی با طلا دارد اما بلندپروازی های این شرکت از مسیر خلاقیت و فناوری می تواند در آینده، فاصله مذکور را کاهش داده و اپل را به صدر جدول نزدیک تر کند.

مایکروسافت با ارزش بازار 3.094 تریلیون دلار ارزشمندترین شرکت جهان است که جایگاه دوم را در فهرست برترین دارایی های جهان بر اساس ارزش بازار به خود اختصاص داده است.

با ارزش ترین ارز دیجیتال جهان نیز بیت کوین است که ارزش بازار آن به 1.306 تریلیون دلار رسیده است. چند روز پیش، بیت کوین حتی موفق شده بود تا با عبور از نقره در جایگاه هشتم فهرست برترین دارایی های جهان بر اساس ارزش بازار قرار بگیرد. با این وجود، فلز گرانبهای نقره در حال حاضر با ارزش بازار 1.43 تریلیون دلار بار دیگر در جایگاه هشتم فهرست قرار گرفته است.

بیت کوین همچنان بالاتر از شرکت متا (فیسبوک سابق) قرار دارد که ارزش بازاری برابر با 1.234 تریلیون دلار دارد. 5 روز پیش بیت کوین نقره را پشت سر گذاشته بود اما شاهد هستیم که این فلز ارزشمند موفق شد جایگاه خود را پس بگیرد. 

در ادامه فهرست 10 دارایی برتر بر اساس ارزش بازار ارائه شده است:

ارزش بازار

 

فهرست پنج روز پیش

بیت کوین در لیست 10 دارایی برتر دنیا/ اپل جایگاه طلا در جهان را می خواهد! (+جدول)

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان