شکلکها و تصاویر کوچکی که گاهی تاثیرات عجیبی در برقراری ارتباط دارند.
حالا سالهاست که این تصاویر یکی از ابزار انتقال احساس یا کوتاه کردن جملات را برای ما دارند.
![ایرانیها در سال 1402 بیشتر از کدام ایموجی در فضای مجازی استفاده کردند؟ ایرانیها در سال 1402 بیشتر از کدام ایموجی در فضای مجازی استفاده کردند؟](https://cdn.asriran.com/files/fa/news/1403/1/5/1798374_733.jpg)
در نمودار زیر دستهبندی اموجیهای پرتکرار را بر اساس پیام و حس غالب هر اموجی مشاهده میکنید. شکلکها و احساسات با 26% از مجموع محتوا بیشترین تکرار را دارند. 5 اموجی سمت چپ نیز 5 اموجی پرتکرار در این دسته هستند. از بین شکلکها خنده و قلب جزو پرتکرارترین اموجیها هستند.
![ایرانیها در سال 1402 بیشتر از کدام ایموجی در فضای مجازی استفاده کردند؟ ایرانیها در سال 1402 بیشتر از کدام ایموجی در فضای مجازی استفاده کردند؟](https://cdn.asriran.com/files/fa/news/1403/1/5/1798373_579.jpg)
خنده پرتکرارترین اموجی در توییتر و تلگرام است و شاید این یک خبر خوب باشد. اینکه در این دو پلتفرم با این حجم از اخبار سخت و نگران کننده هنوز کاربران میخندند شاید نشان خوبی از تبدیل غمها به خندهها باشد. در اینستاگرام اما چشم قلبی بیشترین کاربرد را دارد.
![ایرانیها در سال 1402 بیشتر از کدام ایموجی در فضای مجازی استفاده کردند؟ ایرانیها در سال 1402 بیشتر از کدام ایموجی در فضای مجازی استفاده کردند؟](https://cdn.asriran.com/files/fa/news/1403/1/5/1798375_546.jpg)