طرز تهیه ته چین گوشت ریش ریش با طعم عالی

شما علاقه مندان به آشپزی‌ های خانگی می‌ توانید با طرز تهیه انواع غذاهای متنوع و به روز در آرگا آشنا شوید. در این بخش برای شما علاقه مندان طرز تهیه ته‌ چین گوشت ریش ریش مجلسی قرار داده شده است.

طرز تهیه ته چین گوشت ریش ریش با طعم عالی

طرز تهیه ته چین گوشت ریش ریش با یک دستور مجلسی را در این بخش مطالعه کنید. برای این ته چین می‌ توانید از گوشت ریش ریش شده مرغ یا گوسفندی استفاده کنید.

ته چین یک غذای محبوب ایرانی است که شما می‌توانید دستورهای متنوعی از آن را بیاموزید. طرز تهیه ته چین لوبیا سبز و ته چین باقالی با دستور تهیه جدید را می توانید در لینک مطالعه کنید.

طرز تهیه ته چین گوشت ریش ریش

مواد اولیه:

  • برنج: 3 پیمانه
  • زرده تخم مرغ: 2 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • گوشت گوسفندی: 300 گرم
  • برگ بو، چوب دارچین: 1 عدد
  • آب گوشت: 1/4 پیمانه
  • روغن: به میزان لازم
  • فلفل سیاه، نمک، زردچوبه: به میزان لازم
  • ماست: 4 قاشق غذاخوری
  • زعفران: به میزان لازم

روش تهیه ته چین گوشت ریش ریش

طرز تهیه ته چین گوشت ریش ریش:

پیاز را پوست کنده و به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید. مقداری روغن ریخته پیازها را درون تابه انداخته و تفت دهید. بعد از اینکه سبک شد کمی ادویه فلفل و زردچوبه اضافه نمایید. گوشت‌های خرد شده را اضافه کرده و کمی پودر دارچین یا چوب دارچین به آن اضافه نمایید. حالا برگ بو را انداخته و اندکی زعفران به آن اضافه کرده روی گوشت آب ریخته و درب قابلمه را قرار دهید تا بپزد.

بعد از اینکه گوشت‌ ها نرم شد آن را از آب خارج کرده و بعد از خنک شدن آن را ریش ریش نمایید. کمی ماست را درون ظرفی ریخته به آن زرده تخم مرغ و آب گوشت اضافه را اضافه کرده به آن کمی زعفران بزنید.

مواد را خوب ترکیب کرده تا از حالت لختگی خارج شود. برای گرفتن بوی آن می‌ توانید از مقداری گلاب هم استفاده کنید. کمی فلفل سیاه هم به مواد اضافه کرده حالا به سراغ پخت برنج بروید.

در این مرحله طرز تهیه ته چین گوشت ریش ریش برنج را درون قابلمه‌ ای ریخته و روی آن آب بریزید و کمی نمک اضافه کرده روی حرارت بگذارید. تا برنج به مرحله آبکشی برسد. بعد از اینکه برنج رو آبکش کردید، مقداری از برنج را درون مواد ماست ریخته و خوب ترکیب کنید.

دستور تهیه ته چین گوشت ریش ریش

کف قابلمه را کمی روغن اضافه کرده را کف آن پهن کنید بعد از اینکه کمی روی حرارت خود را گرفت برنج‌ها رو اضافه کرده و گوشت‌های ریش ریش شده را مابین آن قرار دهید

در صورت دلخواه می‌ توانید از مقداری خلال پسته و زرشک نیز استفاده کنید. با این رسپی عالی می‌ توانید انواع از ته‌ چین‌ های خانگی را داشته باشید. شما می‌ توانید ته‌ چین مرغ را نیز با همین روش تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

قابلمه را روی حرارت گذاشته و 40 دقیقه زمان دهید. تا به مرحله پخت برسد. حتماً از قابلمه نچسب استفاده کنید تا در زمان برگرداندن برنج ته دیگ‌ها به کف قابلمه نچسبد. روی این پلو را با زرشک و کمی پودر پسته تزیین کرده و نوش جان کنید. این ته چین مجلسی را حتماً برای مهمانی خود تهیه کرده و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید. این نوع ته چین های ویژه را می توانید برای مهمانی های خود تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان