در دیدار سران قوا و جمعی از کارگزاران نظام؛

رهبر انقلاب: اقدامات اقتصادی باید در زندگی مردم اثر محسوس داشته باشد/ رژیم‌ صهیونیستی سیلی اقدام مذبوحانه در سوریه را خواهد خورد

رهبر انقلاب فرمودند: شکست رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا خواهد کرد، این تلاش‌های مذبوحانه، مثل این کاری که در سوریه مرتکب شدند، سیلی آن را خواهند خورد، این کار به دردشان نمی‌خورد.

به گزارش مشرق، در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان سابق و فعالان اجتماعی و فرهنگی، عصر امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:‌

* ماه رمضان به معنای جامع کلمه ماه مبارکی است. یعنی از جوانب مختلف این ماه قابلیتهای معنوی درونی انسان را رشد میدهد و ارتقاء میدهد. انسان را در جنبه‌ی انسانیت خود و الهیت خود بالا میبرد فرد را. ارتقاء افراد در جامعه به ارتقاء جامعه می‌انجامد.

* روزه‌ی ماه رمضان قدرت خویشتنداری انسان را در مقابل خواهشهای نفسانی بالا میبرد. هر چه انسان پاسخ به این خواهشها بدهد، میل و توقع و انتظار نفس انسان بیشتر میشود. یک توان متوقف‌کردن این خواهشها در انسان باید وجود داشته باشد. روزه این را به انسان میدهد. تمرین تقویت اراده، تقویت روح، مهارکردن خواهشهای تمام‌نشدنی نفس.

*ماه رمضان، یک ماه اجتماعی است، ماه کمک به دیگران است، ماه احسان است، ماه مهربانی است، ماه افطار است اینکه این همه تأکید شده که افطار بدهید، افطاری بدهید نگفتند هم فقط به مستحقین بدهید نفس ارتباط، یاری رساندن، همسان شدن، احسان کردن اینها از خصوصیات ماه رمضان است.

*مسئله‌ی استغفار در معارف اسلامی یک حقیقت خیلی مهمی است. مخصوص مسائل شخصی هم نیست توبه‌ی در گناه شخصی یک مقوله است توبه در گناه اجتماعی هم یک مقوله است.

* استغفار و توبه هم فرد را ترمیم میکند هم جامعه را ترمیم میکند. و در هر بخشی هم آن استغفار و بازگشت و توبه به تناسب خود آن بخش است؛‌ ما ممکن است فرضاً در یک مسئله‌ِی فرهنگی، یک مسئله‌ِی سیاسی، یک مسئله یک حرکت نظامی من‌باب مثال خطایی کرده باشیم، اشتباهی کرده باشیم یا از سر غفلت یا گاهی اوقات بر اثر تنبلی، بی‌توجهی، انجام ندادن آنچه که برعهده‌ی ما انجامش واجب است وقتی که زخم اجتماعی بوجود می‌آید به این شکل استغفارش به این است که برگردیم توبه کنیم برگردیم اصلاح کنیم.

* مگر نمیگویید ما کشور قوی میخواهیم؟ استغفار و توبه شما را قوی میکند. خطا موجب تضعیف است. برگشت از خطا موجب تقویت است. هم در مسائل شخصی اینجور است هم در مسائل اجتماعی ما مسئولین جامعه هستیم. رفتارهای ما، کارهای ما،‌ گفتارهای ما،‌ موضع‌گیری‌های ما در وضع کشور اثر میگذارد اگر خطایی حاصل بشود راهش همین است راهش استغفار کردن است. استغفار البته فقط به زبان گفتن نیست.

* به چالش تحمیلی حجاب باید از ابعاد فقهی و قانونی و ملاحظات جانبی آن نگریسته شود. مسئولان بخش‌های مختلف در این زمینه مسئولیت دارند و باید به مسئولیت خود عمل کنند.

* در مورد حجاب کسانی که به شرع هم معتقد نیستند قانون را باید رعایت کنند

* حجاب یک حکم مسلم شرعی است و برای بانوان، پوشاندنِ غیر از صورت و دو دست واجب است و از آن صرف نظر نمی‌شود کرد. بانوان ما متعبد هستند و باید رعایت کنند.

* برای حجاب حکم قانونی وجود دارد و رعایت قانون بر همه واجب است. در این قضیه دخالت بیگانگان واضح و آشکار بود. از بیرون به این قضیه دمیده شد و عده‌ای هم در داخل کمک کردند. خودِ بانوانِ فهمیدۀ ما به این نکته توجه کنند.

* طبق آن چیزی که در گزارش‌های قابل اعتماد به ما رسید، برخی‌ها را استخدام کرده بودند تا در جامعه هنجارشکنی کنند و حرمت حجاب را بشکنند.

* وقتی می‌بینیم دست بیگانه در قضیه‌ای عمل می‌کند باید مواضعمان را متناسب با آن بگیریم و به او کمک نکنیم.

* دشمنان امروز در مسئلۀ برداشتنِ حجابِ بانوان تلاش می‌کنند اما این اولِ کار است. هدف آن‌ها این است وضعِ کشور را برگردانند به وضعیتِ فضاحت‌بار قبل از انقلاب.

* آن روزها برخی زنان از لحاظ سطح پوشش وضع مفتضحی داشتند و قصد دشمنان تکرارِ تدریجی آن حالت است. امروز از لحاظ علمی، مدیریتی و حضور در مناطق حساسِ ادارۀ کشور زنانِ ایرانی به مراتب بالایی رسیدند؛ با رعایت حجاب. آن روزها سطح سواد و مدیریت زنان این‌طور نبود.

* بنده اطمینان دارم بانوان کشورمان، حتی کسانی که در زمینۀ حجاب سهل‌انگاری دارند، دلبستۀ اسلام و نظام هستند و باید به این چشم به آن‌ها نگاه کرد.

* تلاش‌های مذبوحانۀ صهیونیست‌ها همچون اقدامی که در سوریه مرتکب شدند آن‌ها را از شکست نجات نخواهد داد؛ البته سیلی این اقدام را هم خواهند خورد.

* شکست رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا خواهد کرد و این رژیم به زوال و انحلال نزدیک خواهد شد.

* کار و تلاش خیلی خوب و متراکم درحال انجام است اما نیازها به کار بیش از این‌هاست.

* انتظار به‌جای مردم این است که تصمیمات و اقدامات اقتصادی مسئولان در زندگی آن‌ها اثر محسوس و ملموس داشته باشد؛ باید این انتظار برآورده شود.

*من «مشارکت مردم» را در شعار سال قرار دادم تا مردم در مسائل اقتصاد به معنای واقعی کلمه وارد عرصۀ اقتصاد شوند.

* توضیحات خوبی را آقای رئیس‌ جمهور بیان کردند و بحمداللّه تلاش خیلی خوب و متراکم دارد انجام می‌گیرد حقّاً و انصافاً انسان این را می‌بیند و کار دارد میشود به معنای واقعی کلمه. خب در عین حال نیازها به کار بیش از اینهاست یعنی خیلی باید کار کنیم تا بتوانیم به سطح مطلوب یا لااقل نزدیک به مطلوب برسیم. واقعیت‌های اقتصاد در کشور همه یکسان نیستند. هم واقعیت‌های تلخ در اقتصاد کشور وجود دارد هم واقعیت‌های شیرین. بخش تلخ مربوط به اقتصاد، گرانی‌هاست بی‌ثباتی بازار است، تنزل ارزش پول ملی است، فاصله‌ی طبقاتی است.

* بخش شیرین مربوط به اقتصاد فعالیت‌های وسیع زیرساختی است که دارد انجام میگیرد که اینها نتایجش در میان مدت و نه چندان درازمدت ظاهر خواهد شد.

* البته انتظار بیش از اینهاست و ان‌شاءاللّه دولت کنونی میتواند بسیاری از این گره‌ها را باز کند با تلاشی که میکنند.

*یک نکته‌ای که همیشه باید مورد نظر مسئولین باشد در امر اقتصاد، این است که انتظار مردم این است که تصمیمها و اقدامهایی که مسئولین کشور در مسائل اقتصادی انجام میدهند، در زندگی آنها اثر محسوس و ملموس داشته باشد. این انتظار مردم است. کاری کنیم که این انتظار برآورده بشود، انتظار بجایی هم هست.

*مدیر نباید به فکر بدست‌آوردن محبوبیت و مناصب بالاتر باشد. هر لحظه کاری که برای رفاه مردم و پیشرفت کشور باشد، الهی است.

* روز قدس امسال یک خروش بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود.

* اگر سالهای قبل روز قدس را فقط کشورهای اسلامی برگزار میکردند، امسال به احتمال زیاد در کشورهای غیراسلامی هم روز قدس با عظمت ان‌شاالله برگزار خواهد شد.

* امیدواریم ملت ایران مثل همه موارد این بار هم در این روز بدرخشد؛ به حرمت محمد و آل محمد(ص)

مشروح بیانات رهبر انقلاب تا ساعاتی دیگر منتشر می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان