بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است

بانک مرکزی تاکید کرد: بر این اساس طی فروردین ماه سال جاری، ۶۲۱ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد که ۵۴۸ میلیون دلار آن بابت کالاهای اساسی و کشاورزی شامل اقلام گندم، دانه‌های روغنی نهاده‌های دامی بوده است.

بانک مرکزی ادعای توقف تخصیص ارز به کالاهای اساسی را تکذیب و اعلام کرد: در فروردین ماه امسال، 621 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ 28 هزار و 500 تومان تامین شده است.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی در پاسخ به انتشار مطلبی با عنوان «اختصاص ارز به کالاهای اساسی متوقف شد/ بانک مرکزی مراقب کمبود کالا در بازار باشد» امروز (یکشنبه 2 اردیبهشت) در سایت اقتصاد آنلاین و طرح ادعایی به نقل از عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مبنی بر اینکه «بیش از یک ماه است که به کالاهای اساسی ارز تخصیص نیافته است»، اعلام کرد: ضمن تکذیب این ادعای نادرست و عاری از حقیقت، اعلام می‌شود که بر اساس آمار موجود در یک ماهه ابتدایی سال جاری 2 میلیارد و 772 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

بانک مرکزی تاکید کرد: بر این اساس طی فروردین ماه سال جاری، 621 میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ 28 هزار و 500 تومان تامین شد که 548 میلیون دلار آن بابت کالاهای اساسی و کشاورزی شامل اقلام گندم، دانه‌های روغنی نهاده‌های دامی بوده است.

بانک مرکزی همچنین افزود: طی این مدت تامین 69 درصد نیازهای وارداتی صنایع مختلف کشور با دلار 41000 هزار تومان (ارز نیمایی) صورت گرفته است.

همچنین اعلام شد که 27 درصد واردات که مربوط به کالاهای اساسی و داروست، با نرخ دلار 28 هزار و 500 تومان تامین می‌شود. نیازهای بخش خدمات هم که حدود 4 درصد است، با نرخ 43 هزار تومان تامین می‌شود. میانگین وزنی کل ارز تامین شده نیز عدد 37500 تومان را نشان می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان