طرز تهیه نان شکلاتی یک میان وعده خوش طعم و محبوب

برای اینکه طعم خوشمزه یک نان خانگی و شکلاتی را تجربه کنید در این بخش می توانید با طرز تهیه نان شکلاتی آشنا شوید. این نان در کنار چای سرو می شود.

طرز تهیه نان شکلاتی یک میان وعده خوش طعم و محبوب

نان رول شکلاتی یا نان شکلاتی یک میان وعده خوشمزه و عالی بوده که شما می توانید در این بخش یا طرز تهیه نان شکلاتی آشنا شوید. این نوع نان را می توانید در کنار چای و نوشیدنی های گرم نوش جان کنید.

برای داشتن یک نان خانگی خوشمزه آن هم با طعم شکلاتی فوق العاده می توانید در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه نان کندو و نان چاودار با طعم های خوشمره ار می توانید در آرگا تجربه کنید.

دستور تهیه نان شکلاتی

مواد اولیه:

  • تخم مرغ: 2 عدد
  • کره: 60 گرم
  • شکر: 1/4 پیمانه
  • نمک: 1 قاشق چای خوری
  • آرد قنادی: 5 پیمانه
  • شیر یا آب: 1 پیمانه
  • خمیر مایه: 20 گرم
  • شکلات صبحانه: به میزان لازم

طرز تهیه نان شکلاتی:

برای داشتن این رول بی نظیر و خوشمزه باید مواد لازم را در دمای محیط قرار داده تا هم دما شود. در این صورت بافت رول شما بهتر شده و نانی نرم دارید. کره را روی حرارت کتری گذاشته و بن ماری کنید‌.

طرز تهیه نان شکلاتی

درون کاسه ای تخم مرغ ها را شکسته و با نمک، شکر و کره ذوب شده ترکیب کرده و مواد را با استفاده از چنگال به خوبی هم زده تا ترکیب شما یکدست شود. شیر را که از قبل در دمای محیط قرار داده اید باید به به قابلمه ای اضافه کنید.

قابلمه رای روی حرارت ملایم گذاشته و زمان دهید تا شیر کمی گرم شود. شیر گرم را درون ظرفی گذاشته و شکر و خمیر مایه را به آن اضافه کنید. بهتر است تا از ظرف درب بسته استفاده کرده که در تایم استراحت خمیر درب آن بسته باشد.

خمیر را به مدت 10 دقیقه برای استراحت قرار دهید. بهتر است تا مواد را در دمای محیط قرار داده و مخلوط خمیر مایه را می‌ توانید به تخم مرغ ها اضافه نمایید. نیمی از آرد را باید به مخلوط تخم‌ مرغی خود اضافه کرده و آن را در چند مرحله اضافه کرده که خمیر سفت نشود.

در این‌ مرحله از طرز تهیه نان شکلاتی خمیر آماده شده را باید روی یک سطح پهن کنید. 5 دقیقه مواد را ورز داده و بعد از اینکه چسبندگی مواد از بین رفت باید شکلات را درون آن  بریزید.

مواد نان شکلاتی

بریا از بین رفتن چسبندگی خمیر می توانید از مقداری آرد استقاده کنید. بعد از ورز دادن باید خمیر را مجدد درون کیسه فریزر گذاشته و به مدت یک ساعت به آن زمان دهید. خمیر را خارج کنید و با ورز دادن مجدد پف خمیر را بگیرید.

خمیر را به چانه های 80 گرمی تقسیم کرده و کنار گذاشته، بعد از اینکه خمیرها را چانه کردید باید روی یک سطح چانه ها را یکی یکی باز کنید‌. خمیر را می توانید با چاقو به صورت مربعی برش زده و درون آن را شکلات بزنید و در نهایت هم رول کنید.

سینی فر را باید با مقداری کره و روغن چرب کرده و می توانید از کاغذ روغنی هم استفاده کنید. خمیرها را با فاصله در سینی گذاشته و روی آن را کمی رومال زرده تخم مرغ و کره بزنید.

فر را در دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کرده و خمیرها را به مدت 30 دقیقه درون فر گذاشته تا طلایی شود. بعد از طلایی شدن این نان ها را باید آن را درون دیس گذاشته و سرو کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان