طرز تهیه حلوا خشک گردویی خوش طعم و محبوب

حلوا خشک گردویی نام یکی از حلواها است که با وجود دارا بودن طعم خاص و دلچسب و دستور پخت می تواند به عنوان یکی از گزینه های اصلی انتخاب شما باشد. چه خوب است با یادگیری طرز تهیه حلوا خشک گردویی به دامنه شناخت انواع حلوای خود بیفزایید.

طرز تهیه حلوا خشک گردویی خوش طعم و محبوب

حلوا خشک یک حلوای خوش طعم می باشد که اصالت آن به نواحی شمالی کشورمان می رسد. اصلی ترین مواد اولیه این حلوا گردو، آرد گندم، آرد نخودچی است که علاوه بر طعم عالی از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار بوده و می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه نمایید. در این مطلب شما عزیزان آرگایی را با طرز تهیه حلوا خشک گردویی آشنا می کنیم.

حلواها چه حلوای خرما، حلوا زعفرانی، حلوا دارچینی، حلوا پسته ای امکان دارد طبق نوع هر یک بعنوان دسر، شیرینی و گاهی هم بعنوان غذا و یا قسمتی از یک شیرینی در مراسم سوگواری و یا شادی تهیه و به کار برده می شود.

روش تهیه حلوا خشک گردویی با طعمی منحصر به فرد

مواد مورد نیاز

  • یک پیمانه آرد گندم
  • یک پیمانه آرد نخودچی
  • یک دوم پیمانه پودر قند
  • صد گرم کره
  • یک دوم پیمانه روغن نباتی
  • یک دوم پیمانه گردو خرد شده
  • یک دوم قاشق غذاخوری پودر هل

آموزش طرز تهیه حلوا خشک گردویی با طعمی ناب

اول از هر کاری تابه ای را برداشته و آرد گندم را در آن ریخته و بر روی شعله متوسط بگذارید و تقریبا 45 دقیقه آرد را تفت بدهید. البته حواستان به نسوختن آرد باشد. بعد آرد نخودچی را به آن بیفزایید و برای یک ربع ساعت هم آرد گندم و هم آرد نخودچی را تفت بدهید.

بعد از تفت دادن آرد، آرد را الک نموده و مجددا درون قابلمه بریزید. حالا کره و روغن نباتی را افزوده و به آرد بیفزایید. زمان دهید که کره ذوب گردد و آرد را به طور کامل همراه کره و روغن ترکیب گردد. بعد برای بیست دقیقه به تفت دادن روغن و آرد ادامه بدهید. سپس گردو خرد شده، پودر قند، پودر هل را به ترکیب افزوده و آنها را ترکیب نمایید و در نهایت شعله را قطع کنید.

در این مرحله قالبی دیواره دار به شکل مستطیل را انتخاب کرده و کف آن را با استفاده از کاغذی روغنی پوشش دهید. مواد حلوا را درون قالب ریخته و با استفاده از دستان خویش به خوبی سطح حلوا را هموار نمایید تا یکنواخت گردد. بعد کمی گردو خرد گردیده و پودر هل را بر روی آن بپاشانید. قالب حلوا باید در دمای اتاق برای 3 – 4 ساعت قرار بگیرد تا سفت و خنک گردد. بعد با استفاده از چاقویی تیز حلوا را لوزی لوزی قسمت نمایید. حلوای خوشمزه شما آماده است می توانید سرو نمایید.

چند نکته طلایی

  • بسته به مدت زمان تفت دادن آرد، حلوای شما تیره و یا روشن خواهد بود. اگر این مدت زیادتر باشد، حلوای تیره تر و در صورت کوتاه تر مدت زمان تفت، حلوای شما روشن تر خواهد بود.
  • همچنین برای مانع شدن از نسوختن آرد، نباید زیادتر از یک ربع ساعت آن را تفت بدهید.
  • موقع افزودن روغن، لازم است توجه نمایید تا حلوا زیادی شل نشده و سفت باشد. پس کره و روغن را کم کم به آن بیفزایید.
  • چنانچه پس از افزودن پودر قند، حلوا زیادی خشک و در آن گلوله هایی ایجاد شد، مقداری روغن به آن بیفزایید تا یکنواخت گردد. دقت نمایید که پودر قند امکان دارد پس از کمی سفت گردد. پس پیش از به کار بردن پودر قند را به کمک گوشتکوب کوبیده و بعد الک نمایید.
  • جهت خوشمزه تر گردیدن حلوا و شیرینی، می توانید از پودر هل سبز به جای پودر هل سفید بهره ببرید.
  • خوب است کره و روغن را به یک اندازه استفاده نمایید تا خوشمزه تر شود.

آموزش رسپی حلوا خشک گردویی

در این مطلب شما همراهان عزیز آرگایی را با طرز تهیه حلوا خشک گردویی آشنا کردیم تا با استفاده از این رسپی ساده و البته کاربردی بتوانید یک حلوای خوشمزه و نیز مقوی را در منزل تهیه کرده و برای پذیرایی درمراسم های مختلف و نیز به عنوان دسر و عصرانه مورد استفاده قرار دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر