ماهان شبکه ایرانیان

مشاور وزیرآموزش و پرورش:

فلسفه قیام امام حسین(ع) برای مردم بیان شود

گروه حوزه‎های علمیه: مشاور وزیر آموزش و پرورش بر لزوم تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) برای مردم به خصوص نسل جوان تاکید کرد.


حجت‎الاسلام والمسلمین ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) گفت: ماه محرم به دلیل ویژگی‎های منحصر به فرد دارای قابلیت‎هایی است که در حوزه تبلیغ و انسان‌سازی بی نظیر است.



وی افزود: یکی از ویژگی‎های تربیتی ماه محرم و حادثه کربلا، حضور مداوم و فعالانه مردان و زنان در مجالس عزاداری است که این دو مقوله برای پاک سازی روح و جان مردم و همچنین فرهنگ سازی در زمینه رشد اجتماعی و تربیتی مردم نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند.



دبیر ستاد همکاری‎های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: در این بین مبلغان وطلابی که در ماه محرم در مجالس عزاداری و همچنین برنامه‎های تبلیغی حضور می‎‏یابند وظایفی دارند که باید نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشند.



وی افزود: یکی از وظایف مهمی که مبلغین باید بدان توجه کنند، فلسفه قیام آن حضرت و جلوگیری از رواج بدعت‏‎ها و خرافات به نام مقدسات مذهبی است.



ملکی اظهارکرد: ایام محرم فرصت مناسبی است که مبلغین فلسفه، اهداف و دستاوردهای قیام امام حسین را برای مردم بیان کنند؛ ایام محرم فرصت مناسبی است که مبلغین فلسفه، اهداف و دستاوردهای قیام امام حسین علیه السلام را براب دانش آموزان تبیین کنند.



مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان تعامل میان دستگاه‎های تربیتی و فرهنگی بخصوص حوزه‎های علمیه و آموزش و پرورش را یک ضرورت دانست و گفت: تعامل و همکاری این دو مجموعه باید دغدغه خواص و مطالبه عوام باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان