رپرتاژ آگهی

معرفی ۷ کتاب تاثیر گذار بر اعتماد به نفس شما

اعتمادبه‌نفس شبیه یک دوست از عالم غیب است که وقتی می‌آید، بار سنگین روی شانه‌های ما را بر می‌دارد و تا مقصد می‌رساند. اعتمادبه‌نفس شبیه نیروی محرکه‌ای است که ترس و بی‌ثباتی را از گام‌های ما می‌گیرد و کمک می‌کند تا مسیر زندگی را به‌نحو بهتری بپیماییم.

معرفی 7 کتاب تاثیر گذار بر اعتماد به نفس شما

اعتمادبه‌نفس تا حدودی یک موهبت ذاتی است اما با کمی تلاش، می‌توان آن را در وجود خود پرورش دهیم. به‌شرط اینکه در این مسیر یک راهنمای خوب داشته باشیم و چه راهنمایی بهتر از کتاب؟

چرا مطالعه کتاب در زمینه افزایش اعتماد به نفس مهم است؟

خیلی از ما در مسیر تحولی که طی می‌کنیم، تقریبا هر روز ضعیف‌تر و سردتر می‌شویم. بهتر است بدانید افرادی که از اعتمادبه‌نفس پایینی برخوردارند، در زندگی فشارهای زیادی را متحمل می‌شوند، فرصت‌های زیادی را برای پیشرفت از دست می‌دهند و بیماری‌های روحی زیادی را تجربه خواهند کرد.

اگر می‌خواهید احساس مثبت و اعتمادبه‌نفس را دوباره به خود باز گردانید و جنبه‌های درخشان وجودتان را بشناسید، کتاب‌ها منابع خوبی برای ترغیب هستند. کتاب‌ به تقویت اعتمادبه‌نفس شما کمک می‌کند و بدین واسطه راه رسیدن به اهدافی را که در زندگی برای خود ترسیم کرده‌اید، نشان می‌دهند.

7 کتابی که برای تقویت اعتماد به نفس باید حتما بخوانید

معرفی 7 کتاب تاثیر گذار بر اعتماد به نفس شما

بهره‌گیری از آموزه‌های مکتوب اساتید یک راه موثر برای بهبود اعتمادبه‌نفس است. البته به این شرط که همگام با خواندن، توصیه‌های کتاب را به‌صورت عملی و در مراوده و تعامل‌های روزانه شخصی و حتی اجتماعی اجرا کنیم. تبدیل‌کردن آموزه کتاب‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم و همنشین‌کردن آن‌ها در رفتار، یک راه کارآمد برای پرورش نیروی درونی است.

شکاف اعتماد به نفس، نوشته راس هریس

راس هریس در این کتاب به ما می‌آموزد که چگونه خود را از شر سوءبرداشت‌هایی که در مورد اعتمادبه‌نفس‌مان وجود دارد خلاص کنیم؛ نوع برخورد خود را در مواجهه با اتفاقات تنش‌زا تغییر دهیم؛ کنترل افکار خود را به‌ دست بگیریم و با مشخص‌کردن ارزش‌های اصلی، از آن‌ها به‌عنوان انگیزه‌های بزرگ زندگی استفاده کنیم.

موهبت کامل نبودن، نوشته برنی براون

یکی از نشانه‌های اعتمادبه‌نفس ضعیف، مقایسه‌کردن خود با دیگران است. برنی براون، سخنران و نویسنده این کتاب تلاش کرده به افراد بیاموزد تا خود را همان‌طور که هستند، دوست داشته باشند و ظاهربینی را کنار بگذارند.

منظور از ظاهربینی این است که خیلی از افراد در مواجهه با دیگران صرفا خصوصیات مثبت آن‌ها را می‌بینند. حال آنکه امکان دارد در پس این ظاهر دلنشین، اشتباهات و عادت‌های نادرستی باشد.

کتاب موهبت کامل نبودن، به شما می‌آموزد تا از خود آرمانی‌تان بگذرید و خود واقعی‌تان را بپذیرید. همچنین با تغییر نگاه به زندگی دیگران و تمرکز بر زندگی خود یاد می‌گیرید که اعتمادبه‌نفس‌تان را تقویت کنید.

حضور، نوشته ایمی کادی

همه ما در زندگی خود با موقعیت‌هایی مواجه می‌شویم که باید در آن با افراد مختلفی صحبت کنیم. از صحبت در یک جلسه کاری گرفته تا سخنرانی برای جمع زیادی از افراد. در این شرایط مهم‌ترین وظیفه ما این است که با حفظ اعتمادبه‌نفس، آنچه را که می‌خواهیم بگوییم بر زبان جاری کنیم.

کتاب حضور با ارائه راهکارهایی که کاربردی و بر پایه علم روان‌شناسی هستند، یاد می‌دهد که چگونه اعتمادبه‌نفس خود را هنگام صحبت، بیان خواسته و قانع‌کردن دیگران افزایش دهیم.

خودت را به فنا نده، نوشته گری جان بیشاپ

ما همه‌روزه با عبارت‌هایی مانند موفقیت، پیشرفت، تلاش، ثروت و توسعه فردی بمباران می‌شویم. به همین دلیل تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا به همه این مفاهیم دست یابیم. این موضوع باعث می‌شود که ما از سرمایه اصلی زندگی‌مان که در واقع خودمان هستیم، غافل شویم.

کتاب خودت را به فنا نده، به شما یاد می‌دهد که دست از خودسرزنشی و سرکوب توانایی‌های محدود خود بردارید؛ چراکه این کار نه‌تنها دردی را دوا نمی‌کند، بلکه به بار مشکلات‌تان اضافه خواهد کرد. اگر می‌خواهید اعتمادبه‌نفس بالایی داشته باشید، در اولین گام باید خودتان را باور کنید.

پروژه شادی، نوشته گریچن رابین

این اثر مدت زیادی جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بود. مطالعه این کتاب، این جرقه را در ذهن شما به‌وجود می‌آورد که آیا واقعا از زندگی خود چه می‌خواهید و چه چیزهایی شما را خوشحال خواهد کرد؟

بعداز خواندن این کتاب، زندگی شما دچار تحول خواهد شد. شما یاد می‌گیرید که هر ماه را به تمرین و شکل‌دهی یک عادت در خود اختصاص دهید. از تمرین سحرخیزی گرفته تا توجه به رژیم غذایی. این‌گونه است که با اهمیت‌دادن به خود، مسیر را برای افزایش اعتمادبه‌نفس هموار می‌کنید.

خوبه که با دیگران فرق داری، نوشته تاد پار

تاد پار در این اثر خود که ویژه کودکان است، سعی کرده تا از همان سنین کودکی به فرزندان ما آموزش دهد که خود را دوست داشته باشند. در واقع کودکی بخش مهمی از زندگی ماست که اگر از کنار آن ساده عبور کنیم، در سنین نوجوانی، جوانی و حتی پیری دچار مشکلات زیادی می‌شویم.

یکی از مهم‌ترین دلایل ضعف اعتمادبه‌نفس، خودسرزنشی و عدم علاقه به خودمان است. خواندن این کتاب به کودکان کمک می‌کند تا احساس بهتری نسبت به خود، ویژگی‌های اخلاقی و توانایی‌هایشان داشته باشند.

هوش هیجانی، نوشته دانیل گولمن

مهم‌ترین عامل ضعف اعتمادبه‌نفس، داشتن یک ذهن مریض است. خیلی اوقات ضعف‌های ما ناشی از اعتمادبه‌نفس پایین‌مان نیست؛ بلکه این تفکر که ما بیش از حد ضعیف هستیم، باعث شده مشکلاتی که اصلا در ما وجود ندارند را هم باور کنیم و آن‌ها را جزئی از خود بدانیم.

کتاب هوش هیجانی دانیل گولمن اگرچه به‌طور مستقیم در مورد اعتمادبه‌نفس چیزی نمی‌گوید اما به شما یاد می‌دهد که با استفاده از راهکارهایی که معرفی می‌کند، چگونه ذهنیت‌تان را بهبود دهید.

با خرید کتاب از دیجی‌کالا، اعتماد به نفس‌ خود را افزایش دهید

معرفی 7 کتاب تاثیر گذار بر اعتماد به نفس شما

همه کتاب‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم و همچنین بی‌شمار کتاب‌های دیگر در موضوعات و ژانرهای مختلف، در دیجی‌کالا قابل دسترس است. شما در وبسایت این فروشگاه بزرگ اینترنتی، طیف متنوعی از آثار خواندنی از نویسندگان مشهور دنیا را مشاهده می‌کنید؛ آثاری که شاید در هر کتابخانه‌ای در دسترس شما نباشند.

دیجی‌کالا همچنین با ارائه فرصت‌های تخفیفی، نگرانی شما را بابت قیمت کتاب مورد علاقه‌تان برطرف کرده و زمینه خریدی آسان را برایتان به ارمغان آورده است. پس عجله کنید و به جمع کتاب‌خوان‌های دیجی‌کالایی بپیوندید.

جمع‌بندی

اغلب افراد عدم موفقیت در انجام برخی کارها را ناشی از اعتمادبه‌نفس پایین و نداشتن شجاعت کافی می‌دانند. اگر شما هم با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید، بد نیست نگاهی به لیست کتاب‌های دیجی‌کالا بیاندازید.

روان‌شناسان بر این اعتقاد هستند که بهترین راه برای تقویت اعتمادبه‌نفس این است که دانش‌آموز آن شوید. برای این کار نیازی نیست در دانشگاه ثبت‌نام کنید. به لطف پیشرفت‌های اخیر در علم و ادبیات می‌توانید به کتاب‌هایی که منبع راهکارهای موثر هستند، دست یابید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان