مقامات سازمان ملل حمله اسرائیل به رفح را محکوم کردند

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم اسرائیل در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

مقامات سازمان ملل حمله یکشنبه شب رژیم اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح در نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، مقامات سازمان ملل شامل رئیس مجمع عمومی، رئیس یونیسف و هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل، حمله روز یکشنبه اسرائیل به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب غزه را محکوم کردند.

دنیس فرانسیس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با بیان اینکه از حملات اسرائیل به رفح وحشت زده شده است، خاطرنشان کرد: هیچ جای امنی برای غیرنظامیان باقی نمانده است.

فرانسیس همچنین از اسرائیل خواست تا از دستورات دادگاه لاهه و قوانین بین المللی بشردوستانه پیروی کند و عملیات خود در غزه را متوقف کند.

کاترین راسل، مدیر یونیسف در شبکه ایکس گفت: «تصاویر کودکان و خانواده های سوخته که از چادرهای بمباران شده در رفح بیرون می آیند همه ما را شوکه می کند. قتل گزارش شده کودکانی که در چادرهای موقت پناه گرفته اند بی وجدانی است.برای بیش از 7 ماه، ما شاهد وقوع این حوادث دردناک بودیم که منجر به کشته یا زخمی شدن هزاران کودک شد.

او همچنین خواستار آتش‌بس فوری، همراه با آزادی بی‌قید و شرط همه اسرا و «پایان دادن به کشتار بی‌معنای کودکان» شد.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل نیز با بیان اینکه حمله اسرائیل به رفح منجر به کشته شدن افراد شد و بسیاری از زنان و کودکان زنده در آتش سوختند، گفت: چنین معافیت از مجازات نمی تواند ادامه یابد.

او خواستار حفاظت از غیرنظامیان شد تا به آنها اجازه داده شود امنیت پیدا کنند و کمک دریافت کنند. گریفیتس در شبکه ایکس افزود: «به دلیل موانع و درگیری‌های فعال, ما هنوز نمی‌توانیم کالاها را از گذرگاه کرم شالوم ارسال کنیم.

معاون دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که سازمان ملل «مکرراً» اعلام کرده که «هیچ مکانی در غزه از جمله پناهگاه ها, بیمارستان ها و مناطق به اصطلاح بشردوستانه امن نیست»، و افزود که سازمان ملل همچنین هشدار داده است که عملیات نظامی در رفح منجر به یک سلاخی خواهد شد.»

وی ادامه داد: این که آیا این حمله برای مردم غزه یک جنایت جنگی بود یا یک "اشتباه غم انگیز" قابل بحث نیست. آنچه روز یکشنبه اتفاق افتاد جدیدترین و احتمالاً بی‌رحمانه‌ترین قساوت بود.

وی افزود: « اشتباه» نامیدن این حمله برای کشته شدگان، عزاداران و کسانی که تلاش می کنند جان ها را نجات دهند، معنایی ندارد.

ارتش اسرائیل یکشنبه شب با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم 41 فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر امروز سه شنبه به وقت محلی (نیویورک) نشستی غیر علنی به درخواست کشور الجزایر درباره حمله اسرائیل به رفح پشت درهای بسته برگزار می کند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با 13 رای موافق و 2 رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم اسرائیل در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین 15 مهرماه 1402برابر با هفتم اکتبر 2023، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از 45 روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه 1402 برابر با 24 نوامبر 2023، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام 10 آذر برابر با اول دسامبر 2023 به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل 17 اردیبهشت ماه 1403 برابر با 6 می 2024 نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از 18 اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

اسرائیل همچنین به بهانه نابودی حماس به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کرده است که این موضوع باعث نگرانی های بین المللی شده چرا که وضعیت نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

وزارت بهداشت غزه در دویست و سی‌ و پنجمین روز جنگ، اعلام کرد که از آغاز عملیات طوفان الاقصی هفتم اکتبر (15 مهرماه) تا به امروز به 36 هزار و 96 نفر افزایش یافته و آمار مجروحان این جنایات نیز به 81 هزار و 136 نفر رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان