مرتضوی: تورم در حال مهار شدن؛ هدف نهایی ۲۵ تا ۳۰ درصد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش نرخ تورم در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به سال قبل، از هدف‌گذاری دولت برای رساندن این نرخ به ۲۵ تا ۳۰ درصد خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: میزان نرخ تورم در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به سال قبل کاهشی بود که طبق هدفگذاری‌ها، این نرخ به 25 تا 30 درصد خواهد رسید.

به گزارش فارس، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در کارگروه اشتغال خوزستان اظهار کرد: خوزستان برای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که رئیس جمهور شهید قبل از تشکیل کابینه به خوزستان سفر کرد و سفر با این استان برای رسیدگی به مشکلات و رفع آن‌ها هشت مرتبه این سفر را تکرار کرد.

وی با بیان اینکه اقدام و عمل رسم و منش آیت الله رئیسی بود، افزود: از شروع دولت سیزدهم تاکنون اقدام‌های بزرگی در خوزستان انجام شده و باید این روند ادامه داشته باشد تا اقدامات اساسی و در شان این مکتب برای استان اجرا شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود افزایش جمعیت، نرخ بیکاری در کشور و خوزستان بین 1/5 تا دو درصد و در یک بازه زمانی کوتاه سیر نزولی داشته است که قابل تقدیر است همچنین سال 1402 بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد و وعده دولت محقق شد.

وی با بیان اینکه فرصت های شغلی خوبی در استان ایجاد شده و امیدوارم هدف گذاری کاهش نرخ 2 درصد بیکاری در استان عملیاتی شود، ادامه داد: سال گذشته در استان خوزستان بیش از 70 هزار نفر به تازگی بیمه شدند که اتفاق بسیار بزرگی است.

صولت مرتضوی با اشاره به اشتغال فارغ التحصیلان و بانوان، تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم در این زمینه امری ضروری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در سال جاری میزان حقوق و دستمزد بر اساس مصلحت افزایش یافت که متوسط آن حدود 40 درصد است و امیدوارم این افزایش، از نرخ تورم سبقت بگیرد.

مرتضوی بیان کرد: میزان نرخ تورم در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به سال قبل کاهشی بود که طبق هدفگذاری‌ها، این نرخ به 25 تا 30 درصد خواهد رسید.

وی افزود: از محل منابع سال قبل، 90 همت تسهیلات در اختیار داریم که به استان ها اختصاص داده می شود البته انتظار داریم که بانک ها در بحث اشتغالزایی همکاری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان