تاثیر حیرت‌انگیز عصاره پوست پرتقال بر سلامت قلب

محققان می‌خواستند بدانند که عصاره‌های پوست پرتقال می‌تواند به کاهش تولید تری‌متیل‌آمین ان-اکسید و پیش ساز آن، تری متیل آمین(TMA) کمک کند یا خیر. برای آزمایش این موضوع، آنها دو نوع ترکیب را از لایه‌های پوست پرتقال استخراج کردند: بخش‌های قطبی و غیرقطبی.

تحقیقات پیشگامانه منتشر شده در مجله کشاورزی و شیمی مواد غذایی نشان می‌دهد که پوست پرتقالی که بیرون ریخته می‌شود ممکن است حاوی ماده‌ای باشد که از قلب شما محافظت می‌کند.

به گزارش ایسنا، دانشمندان کشف کرده‌اند که برخی از باکتری‌های روده ما ممکن است علیه سلامت قلب ما کار کنند.

به نقل از اس‌اف، این باکتری در حین هضم، ماده‌ای به نام تری‌متیل‌آمین ان-اکسید(Trimethylamine N-oxide) یا به اختصار TMAO تولید می‌کنند. اکنون، مشخص شده که تری‌متیل‌آمین ان-اکسید فقط یک ماده شیمیایی که به طور تصادفی تولید می‌شود، نیست. محققان در کلینیک کلیولند دریافته‌اند که سطوح بالای تری‌متیل‌آمین ان-اکسید می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی در آینده را به همراه داشته باشد و احتمال ابتلا به این مشکل را پیش‌بینی کند.

یو وانگ(Yu Wang) و گروهش در دانشگاه فلوریدا در حال حاضر این مشکل را بررسی می‌کنند. آنها با کمک 500 هزار دلاری وزارت کشاورزی ایالات متحده، توجه خود را به پوست پرتقال معطوف کردند. زیرا این پوست‌ سرشار از مواد شیمیایی گیاهی است. این ترکیبات طبیعی در گیاهان می‌توانند برای سلامتی ما مفید باشند.

محققان می‌خواستند بدانند که عصاره‌های پوست پرتقال می‌تواند به کاهش تولید تری‌متیل‌آمین ان-اکسید و پیش ساز آن، تری متیل آمین(TMA) کمک کند یا خیر. برای آزمایش این موضوع، آنها دو نوع ترکیب را از لایه‌های پوست پرتقال استخراج کردند: بخش‌های قطبی و غیرقطبی.

وانگ توضح می‌دهد: برای آنکه بهتر متوجه شوید باید گفت که اگر سس سالاد خود را تصور کنید، هر چیزی که در قسمت آب یا سرکه باشد جزء قطبی است و هر چیزی که در روغن دور از آب باشد، بخش غیر قطبی است. حلال‌هایی که ما استفاده کردیم دقیقا مانند آب و روغن نبودند، اما قطبیت مشابهی داشتند.

پس بخش قطبی را آب دوست و غیرقطبی را چربی دوست در نظر بگیرید. آنها از حلال‌های مخصوص برای بیرون کشیدن این بخش‌های مختلف از پوست پرتقال استفاده کردند. نتایج شگفت انگیز بود. بخش غیر قطبی پوست پرتقال به طور موثری این مواد شیمیایی مضر را متوقف می‌کند.

در بخش قطبی، آنها ترکیبی به نام فرولوئیل پوترسین پیدا کردند. این ماده به طور قابل توجهی آنزیم مسئول تولید تری‌متیل‌آمین را که بعدا به تری‌متیل‌آمین ان-اکسید تبدیل می‌شود، مهار می‌کند.

وانگ توضیح می‌دهد: این یک یافته جدید است که پتانسیل ناشناخته قبلی فرولویل پوترسین را در کاهش خطر بیماری قلبی عروقی نشان می‌دهد. به عبارت ساده‌تر، آنها یک ابرقهرمان پنهان را در پوست پرتقال کشف کرده‌اند که می‌تواند برای سلامت قلب متحول کننده باشد.

وقتی آب پرتقال می‌نوشید، آیا تا به حال فکر کرده‌اید که پوست آن چه می‌شود؟ در ایالات متحده، تولید آب میوه سالانه پنج میلیون تُن پوست پرتقال تولید می‌کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا عصاره طبیعی پوست پرتقال را برای مصرف انسان بی‌خطر می‌داند. وانگ این را یک فرصت طلایی می‌داند.

نویسنده این مطالعه می‌گوید: این یافته‌ها نشان می‌دهد که پوست پرتقال که اغلب به‌عنوان ضایعات در صنعت مرکبات دور ریخته می‌شود، می‌تواند به مواد با ارزش ارتقا دهنده سلامتی مانند مکمل‌های رژیمی یا مواد غذایی تبدیل شود.

تحقیق ما راه را برای توسعه غذاهای کاربردی غنی شده با این ترکیبات زیست فعال هموار می‌کند و استراتژی‌های درمانی جدیدی برای سلامت قلب ارائه می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان