بی وای دی کین L در راه بازار ؛ مدیریت هوش مصنوعی و ۲۱۰۰ کیلومتر رانندگی با یک باک بنزین (+تصاویر)

بی وای دی در خودرو کین ال از نسل پنجم فناوری دی ام رونمایی کرده است. این فناوری اختصاصی با تمرکز بر عملکرد بهینه ساختار پلاگین هیبرید هماهنگی فوق العاده ای بین انجی و موتور الکتریکی ایجاد می کند تا مصرف سوخت به حداقل برسد. در این ساختار هوش مصنوعی مدیریت مصرف انرژی را برعهده دارد.

عصر ایران-  بی وای دی یک خودرو جدید و جذاب را در لیست محصولات خود قرار داده که با نام کین ال دی ام-آی شناسایی می شود. کین ال در بازار چین 5 تریم دارد که از 13750 تا 19300 دلار قیمت می خورد.

کین ال در پروفایل دماغه از زبان طراحی اختصاصی بی وای دی با نام دراگون فیس استفاده می کند. چراغ های اصلی احتمالا چشم اژدها هستند و عناصر کرومی جلوپنجره و بخش میانی سپر اصلی جلو نیز نقش دندان های اژدها را دارند.

خط شانه قوی، حضور دستگیره های درب سنتی، چراغ های عقب یکپارچه، دیفیوزر 6 کاناله و... از دیگر رویدادهای نمای ظاهری بی وای دی کین ال هستند.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4830 میلیمتر در طول، 1900 میلیمتر در عرض و 1495 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز 2790 میلیمتر است.

بی وای دی در رابطه با طراحی کابین نیز اشاره می کند که این فضا با الهام از نقاشی های مناظر چین و دیگر المان های سنتی مرتبط با فرهنگ چینی شکل گرفته است.

یک نمایشگر 15.6 اینچی برای تنظیمات سیستم سرگرمی، نمایشگر 8.8 اینچی اطلاعات کیلومتر، سیستم صوتی با 6 اسپیکر در تریم پایه، سانروف بزرگ، گرم کن و تهویه صندلی  ها، تنظیم الکتریکی صندلی های ردیف جلو، دوربین داشبورد  و... از امکانات کابین هستند.

در بخش ایمنی نیز باید به 6 ایربگ، کلید ان اف سی تلفن هوشمند، نشانگر فشار باد لاستیک ها در کنار مجموعه ای از سنسورهای پیشرفته دقیق ایمنی به منظور دستیابی به سطح 2 رانندگی خودران اشاره کنیم.

 در بخش پیشرانه با یک پلاگین هیبرید سر و کار داریم که ترکیبی از انجین 1.5 لیتری با 101 اسب بخارخروجی و گشتاور 126 نیوتن متر در همراهی با موتور الکتریکی 163 اسب بخاری با گشتاور 210 نیوتن متر  است.

برد حرکتی در حالت الکتریکی خالص در تریم پایه 80 کیلومتر است که انرژی آن از باتری 10.08 کیلووات ساعت تامین می شود. در تریم بالاتر ظرفیت باتری به 15.87 کیلووات ساعت افزایش می یابد تا برد حرکتی الکتریکی خالص حدود 120 کیلومتر شود.

یک تریم پرچمدار با موتور الکتریکی 218 اسب بخاری و گشتاور 260 نیوتن متر نیز وجود دارد که برد حرکتی خودرو در حالت ترکیبی به 2100 کیلومتر می رسد. در این شرایط، انجین بنزینی نقش ژنراتور باتری را عهده دار می شود.

بی وای دی در خودرو کین ال از نسل پنجم فناوری دی ام رونمایی کرده است. این فناوری اختصاصی با تمرکز بر عملکرد بهینه ساختار پلاگین هیبرید هماهنگی فوق العاده ای بین انجی و موتور الکتریکی ایجاد می کند تا مصرف سوخت به حداقل برسد. در این ساختار هوش مصنوعی مدیریت مصرف انرژی را برعهده دارد.

براساس گزارش ها، میزان مصرف سوخت فناوری دی ام برای 100 کیلومتر رانندگی در استاندارد NEDC برابر با 2.9 لیتر و میزان مصرف الکتریسیته باتری در ساختار CLTC برابر با 10.7 کیلووات ساعت برای 100 کیلومتر رانندگی است.

بی وای دی کین ال دی ام-آی 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر