زیارت ۳۴ هزار زائران ایرانی از یک باغ بهشتی در مدینه

بنا بر گفته آقای علی اصغری؛ مسئول ستاد مدینه منوره از ابتدای آغاز عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ تاکنون حدود ۱۵ هزار و ۷۷۰ زائر مرد و حدود ۱۸ هزار و ۱۳۶ بانوی زائر توفیق حضور در روضه شریف پیامبر نصیب‌شان شده است.

«روضه شریف» میان منبر و مرقد پیامبر(ص) در مسجد النبی قرار دارد و در حدیث نبوی، «باغی بهشتی» و بسیار مقدس خوانده شده است.

به گزارش تسنیم، سال‌ها پیش و زمانی که هنوز تعداد زائرانی که به مدینه مشرف می‌شدند به این حد نبود، زیارت حرم پیامبر (ص) محدود نبود و زائران می‌توانستند بار‌ها به زیارت روضه شریف و بارگاه آن حضرت نائل شوند.

اما حالا با افزایش تعداد زائران از سراسر جهان در شهر پیامبر یکسری محدودیت‌ها از سوی کشور میزبان اعمال شده است و علاقمندان فقط یک بار پس از ثبت نام در سامانه «نُسک» سعادت حضور در روضه شریف و زیارت مرقد مطهر پیامبر را دارند.

این زیارت که از آن به عنوان «روضه شریف» یاد می‌شود با پیگیری و اقدامات مسئولان عملیات حج 1403 معمولاً برای تمام زائرانی که در مدینه حاضر می‌شوند میسر می‌شود و نوبت تشرف اخذ و به مدیران کاروان‌ها اعلام می‌شود و آن‌ها هم براساس فرصتی که در اختیارشان گذاشته شده است، زائران را به محوطه در نظر گرفته شده در مسجدالنبی که امسال در مقابل درب شماره 38 یا بقیع است برده و تجمع می‌کنند.

بنا بر گفته آقای علی اصغری؛ مسئول ستاد مدینه منوره از ابتدای آغاز عملیات حج تمتع 1403 تاکنون حدود 15 هزار و 770 زائر مرد و حدود 18 هزار و 136 بانوی زائر توفیق حضور در روضه شریف پیامبر نصیب‌شان شده است.

مأموران و راهنمایان عربستانی پس از کنترل مدارک ثبت نام، زائران را گروه به گروه به محوطه نزدیک به در ورودی راهنمایی می‌کنند و پس از چند دقیقه اجازه ورود به روضه شریف را می‌دهند.

زائران نیز پس از ورود به داخل مسجدالنبی ابتدا مقابل منبر و محراب پیامبر نماز می‌خوانند و سپس به زیارت قبر منور آن حضرت ‌می‌روند، اما به دلیل محدودیت زمانی اجازه توقف به آن‌ها داده نمی‌شود و خیلی زود باید از حرم نبوی خارج شوند. روضه شریف در جنوب شرقی (رو به سوی قبله) مسجد یعنی مسافت میان قبر پیامبر و منبر آن حضرت است که طول آن 22 متر و عرض آن 15 متر است.

در محدوده روضه، مرقد مطهر، منبر و محراب واقع است. پیامبر گرامی اسلامی در این مورد فرمودند: «میان منبر و خانه من باغی است از باغ‌های بهشت ». نوبت گروهی که حضورشان در روضه با نماز صبح همزمان می‌شود به دلیل بسته شدن درب‌های مسجد نبوی بیشتر خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان