شماره جدید مجله عصر روشن منتشر شد؛ وصف شاعری که در ۸۵ سالگی هم کتاب شعر منتشر می‌کند

شمارۀ پنجم مجلۀ فرهنگی هنری «عصر روشن» با پرونده‌ای ویژه برای یک عمر شاعری «محمدرضا شفیعی کدکنی» منتشر شد.

شمارۀ پنجم مجلۀ فرهنگی هنری «عصر روشن» با پرونده‌ای ویژه برای یک عمر شاعری «محمدرضا شفیعی کدکنی» منتشر شد.

این پروندۀ خبری در بخش «قفسه پشتی»، به بهانۀ انتشار 2 کتاب شعر جدید شفیعی کدکنی ترتیب یافته و در آن، منتقدانی چون محمدرضا تقی‌دخت و بهرام پروین گنابادی یادداشتِ نقد نوشته‌اند.

در این پرونده، عکس‌هایی منتشر نشده از محمدرضا شفیعی کدکنی، اثر مهرداد اسکویی، آمده که یکی از آنها به تاریخ سال 1377 بر روی جلد مجله جای گرفته است.

اما یکی دیگر از بخش‌های جذاب شمارۀ جدید «عصر روشن»، گفت‌وگوی داغ محسن حسن‌زاده با اصغر دشتی – کارگردان تئاتر - است. دشتی در این گفت‌وگو تحلیلی داشته بر سیر تکوینی وضعیت تئاتر در سال‌های گذشته، شرایط دیروز و امروز آن، ساختار مدیریتی تئاتر و چرایی غیبت هنرمندانی که دیگر روی صحنه نیستند، تا چرایی حضور شاخ‌های اینستاگرامی بر صحنۀ تئاتر. یادداشت علی شمس دربارۀ موضوع شاخ‌های اینستاگرامی، از دیگر بخش‌های این پرونده در بخش «کارگاه نمایش» مجله است.

در بخش «حوض روغن» نیز پرونده‌ای به‌بهانۀ حضور ایران در بینال ونیز 2024 منتشر شده که گفت‌وگو با مدیر کل ادارۀ هنرهای تجسمی و نیز کیوریتور ارشد پاویون ایران در بینال ونیز، از جمله مطلب‌های آن است.

و اما در بخش «پشت صحنه»، موضوع «قهرمان در سینمای ایران»، با تاکید بر سرگذشت و سرنوشت کاری «جمشید هاشم‌پور»، با سخنانی از فریدون جیرانی، مجید مظفری، جهانگیر کوثری، علی دهکردی، سعید اسلام‌زاده، سیدمحمد طباطبایی و مارال دوستی بررسی شده است.

در این شماره از مجلۀ «عصر روشن» علاوه بر اپیزود پنجم داستان دنباله‌دار «همخونه» از مائده مرتضوی و «تهران راپورت وقایع مختلفه محلات دارالخلافه» در بخش «سند منگوله‌دار» زیر نظر مهرداد اسکویی، این مطلب‌ها نیز به چشم می‌‌خورد: «ادیب‌الممالک فراهانی، ادبیات کودک و چند نکتۀ دیگر» از سیدعلی کاشفی خوانساری، «دربارۀ هوشنگ گلشیری» از مهران عزیزی، داستان «هیولای سبز» از هاروکی موراکامی با ترجمۀ اصغر علی‌کرمی، داستان «در راه» نوشتۀ لنگستون هیوز با ترجمۀ محمد جواهرکلام و نقد فیض شریفی بر مجموعه شعری از صابر سعدی‌پور.

همچنین در این شماره از مجله، شعرهایی از شاعران معاصر ایران در بخش «انجمن شاعران زنده» به چشم می‌خورد.

از دستاوردهای بین‌المللی «عصر روشن»، انتشار شعرهایی از «آنا هافمن»، شاعر نروژی و یادداشت نورعلی نورزاد از تاجیکستان در رثای «دولتمند خال» در این شماره است.

مجلۀ فرهنگی هنری«عصر روشن» به صاحب امتیازی و سردبیری علیرضا بهرامی و مدیریت هنری حمیدرضا بیدقی منتشر می‌شود.

پنجمین شمارۀ این مجله به بهای 99000 تومان در کتابفروشی‌ها و دکه‌های مطبوعاتی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

شماره جدید مجله «عصر روشن» منتشر شد ؛ وصف شاعری که در 85 سالگی هم کتاب شعر منتشر می‌کند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان