رژیم غذایی مناسب و ورزش؛ سپری در برابر غارت ذهن توسط آلزایمر

پژوهشگران معتقدند ایجاد تغییرات شدید در سبک زندگی و ورزش به جای تغییرات متوسط، برای بهبود شناخت و عملکرد در افرادی که در مراحل اولیه بیماری آلزایمر هستند، لازم است.

پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده این احتمال را تقویت می‌کند که رژیم غذایی سالم و ورزش مداوم، روند پیشرفت آلزایمر را در بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری هستند، کاهش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، این پژوهش که در مجله تحقیقات و درمان آلزایمر (Alzheimer’s Research and Therapy)‌ منتشر شد، حاکی از این است که علایم زوال عقل بیمارانی که تغییراتی شدید در زمینه خوردن غذاهای کامل، ورزش متوسط و انجام روش‌های مدیریت استرس در شیوه زندگی خود اِعمال کردند تثبیت شد. گروهی دیگر از بیماران که عادت‌های خود را تغییر ندادند، متوجه شدند وضعیت تفکر و حافظه‌شان بدتر می‌شود.

بر اساس این گزارش، 51 بیمار مبتلا به بیماری آلزایمر که همگی بین 45 تا 90 سال داشتند، در این پژوهش، بین سپتامبر (شهریور، مهر) 2018 و ژوئن (خرداد، تیر) 2022 میلادی شرکت کردند.

به بیماران یک رژیم غذایی وِگان (گیاهخواری مطلق) شامل میزان فراوان کربوهیدرات‌های پیچیده مانند میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و دانه‌ها پیشنهاد شد. قندهای فرآوری‌شده و چربی‌های مضر این رژیم کم بود، اما کالری دریافتی آن محدودیتی نداشت.

این بیماران، سه بار در هفته به مدت 30 دقیقه پیاده‌روی می‌کردند یا تمرینات قدرتی انجام می‌دادند. آن‌ها معمولاً با انجام یوگا، تمرینات تنفسی و کششی استرس خود را مدیریت می‌کردند.

پژوهشگران معتقدند ایجاد تغییرات شدید در سبک زندگی به جای تغییرات متوسط، برای بهبود شناخت و عملکرد در افرادی که در مراحل اولیه بیماری آلزایمر هستند، لازم است.

براساس گزارش انجمن آلزایمر، این بیماریِ غارتگر ذهن، پژوهشگران و شرکت‌های دارویی را بر آن داشته تا میلیاردها دلار برای ارائه دارویی برای کمک به مبارزه با آن صرف کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان