طرز تهیه نان انبه خوش طعم و محبوب

اگر از علاقه مندان به نان های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه نان انبه خانگی آشنا شوید. این نان طعم عالی و متنوعی داشته که تجربه می کنید.

طرز تهیه نان انبه خوش طعم و محبوب

اگر از علاقه‌ مندان آشپزی خانگی هستید، می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه نان انبه که یک نان خانگی خوشمزه با طعم فوق العاده است آشنا شوید. این نان طعم عالی دارد.

یکی انواع از نان‌ های خانگی با دستورهای متنوع را می‌ توانید در آرگا مطالعه کنید. طرز تهیه نان میوه ای و نان شکلاتی با طعم های خوشمزه را در این بخش مطالعه خواهید کرد.

دستور تهیه نان انبه

مواد اولیه:

  • آرد: 350 گرم
  • پوره انبه: 120 گرم
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • خمیر مایه فوری: 5 گرم
  • شکر: 35 گرم
  • نمک: نصف قاشق چای خوری
  • کره: 40 گرم
  • شیر: 70 گرم
  • پودر شیر خشک: 20 گرم

طرز تهیه نان انبه

طرز تهیه نان انبه:

برای آماده کردن این نان باید ابتدا آرد را به همراه نمک خمیر مایع و شکر با یکدیگر ترکیب نمایید. مقداری به آن پودر شیر خشک اضافه کرده و بعد از اینکه ترکیب شما یکدست شد به آن مقداری پوره انبه و شیر و تخم مرغ اضافه کنید. مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و ورز تا خمیر شما یکدست شود.

در این مرحله از طرز تهیه نان انبه بعد از اینکه مواد شما به خوبی ترکیب شد آن را در دمای محیط قرار دهید تا خمیر شما استراحت کرده و حجم آن چند برابر شود. بهتر است تا خمیر خود را به خوبی ورز دهید تا حجیم شود. به مدت 20 دقیقه خمیر را ورز داده و بعد از اینکه یک خمیر یک دست و لطیف دارید آن را کنار بگذارید. در صورتی که خمیر شما هنوز چسبناک بوده می‌ توانید از مقداری آرد برای جمع شدن خمیر استفاده کنید.

خمیر آماده شده را باید به چانه‌ های هم‌ اندازه تقسیم کنید. چانه‌ ها را به اندازه کف دست برداشته و گرد کنید. در این بخش نیز باید به مدت یک ساعت خمیر را در حالت استراحت قرار دهید. زمانی که خمیر شما پف کرد و دو برابر شد مجدد ورز دهید تا حباب آن خارج شود.

روش تهیه نان انبه

خمیرها را درون سینی فر چرب شده با فاصله از یکدیگر قرار دهید و روی آن را با مقداری زرده تخم مرغ و شیر رومال کنید. آنها را در فر دمای 170 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید. برای روی نان‌ ها می‌ توانید از دانه کنجد نیز استفاده کنید.

این نان خانگی با طعم و عطر متنوع را می‌ توانید برای پذیرایی در مهمانی‌ های خود تهیه کنید. شما می‌ توانید این نان لطیف و خوش عطر را برای وعده صبحانه و عصرانه نیز داشته باشید. همانطور که اشاره شد، برای این نان می‌ توانید از مقدار شکر هم استفاده کنید.

ورز دادن و استراحت این خمیر مهم بوده و در صورتی که بیشتر ورز دهید، بافت لطیف‌ تری دارد. توجه کنید که در صورتی که خمیر شما چسبناک است با افزودن مقدار کمی آرد می‌ تواند خمیر را جمع کند. خمیر به هیچ عنوان نباید به دست شما بچسبد.  این نان را می توانید با انواع میوه های دیگر نزی تهیه کرده و نوش جان کنید. برای روی نان نیز می توانید از مقداری کنجد و سیاه دانه استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان