ماهان شبکه ایرانیان

۷ دلیل برای آنکه رنو سیمبل نخریم

کرمان‌خودرو با ارائه لیفان‌های چینی، ایران خودرو با خودروهای از رده خارج پژو، سایپا با عرضه پرایدهای کشنده و سایر برندها به همین شکل، باعث شده‌اند که مردم وقتی یک خودروی جدید با لوگوی یک برند معروف را می‌بینند فکر کنند دیگر از آن بهتر وجود ندارد اما برخی از این خودروهای جدید واقعا ارزش پرداخت پول تعیین شده برای آنها را ندارند

کرمان‌خودرو با ارائه لیفان‌های چینی، ایران خودرو با خودروهای از رده خارج پژو، سایپا با عرضه پرایدهای کشنده و سایر برندها به همین شکل، باعث شده‌اند که مردم وقتی یک خودروی جدید با لوگوی یک برند معروف را می‌بینند فکر کنند دیگر از آن بهتر وجود ندارد اما برخی از این خودروهای جدید واقعا ارزش پرداخت پول تعیین شده برای آنها را ندارند. برخی از این محصولات جدید بعنوان خودروهای ارزان قیمت برای قشر ضعیف جامعه در کشورهای خارجی عرضه شده‌اند اما در ایران همین خودروها با چند برابر قیمت برای قشری عرضه می‌شوند که 7 کیلومتر بالاتر از خط فقر قرار دارند.

بسیاری از مردم جزء خرید پراید نمی‌توانند به گزینه دیگری فکر کنند ولی آیا مجبور هستیم که به هر قیمتی، یک وسیله 4 چرخ شخصی داشته باشیم؟! بگذریم. رنو سیمبل بعنوان یک محصول ارزان قیمت در بازارهای جهانی عرضه شده که در ایران نیز از طریق نگین‌خودرو قابل تهیه است اما نه بعنوان یک خودروی ارزان قیمت. این خودرو اگرچه نام رنو را یدک می‌کشد اما یک خودروی ضعیف از این برند محسوب می‌شود. این خودرو در برخی از کشورها بعنوان جایگزین ال90‌های معروف با نام داچیا لوگان و با قیمت کمتر عرضه شده اما در کشورهای آسیایی نام سیمبل را تحت برند رنو  برای آن درنظر گرفته‌اند. امروز در مجله چرخان سعی داریم سیمبل را بررسی کنیم و نقاط ضعف آن را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید…

1- قیمت

g00042111_ig_w1920_h1080

قیمت بعنوان یک نقطه ضعف، یک پای ثابت در اکثر خودروهای موجود در ایران است. رنو سیمبل با قیمتی در حدود 80 میلیون تومان از سوی نگین خودرو عرضه می‌شود در حالی که قیمت آن در کشوری مانند امارات به پول ایران چیزی در حدود 39 میلیون تومان است. پرداخت 80 میلیون برای یک خودروی سدان کوچک سطح پایین اصلا کار منطقی و درستی نیست. با این مبلغ می‌توان انتخاب‌های بهتری داشت، مخصوصا زمانی که متوجه شوید سیمبل از لحاظ کیفیت، چیزی در حد خودروهای چینی و حتی ضعیف‌تر است و در برخی از موارد تنها تفاوت آن فقط لوگوی رنو در جلوپنجره آن است. شما با پرداخت 80 میلیون‌تومان یک تندر 90 جدید بدست خواهید آورد که تغییرات ظاهری آن محسوس بوده و در بخش فنی تغییر چندانی نداشته است. نگین‌خودرو با عرضه این خودرو با 2 برابر قیمت، نشان داده است که این نمایندگی، شرایط متفاوتی را با سایر شرکت‌ها برای مردم فراهم نکرده و هدفی جزء کسب سود فراوان و خالی کردن جیب ملت ندارد.

2- پیشرانه

renault-symbol-2016-rear-2

سیمبل از یک پیشرانه 1598 سی سی با 105 اسب‌بخار قدرت و 145 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. این پیشرانه برای یک خودروی کوچک با 4 سرنشین سایز متوسط عملکرد مناسبی در شرایط شهری دارد ولی زمانی که بحث یک خودروی 80 میلیون‌تومانی مطرح می‌شود، این خودرو یک محصول ضعیف از لحاظ پیشرانه شناخته خواهد شد. پیشرانه این خودرو در شرایط جاده‌ای اصلا خوب عمل نمی‌کند و کمبود قدرت در جاده‌های کوهستانی کاملا قابل لمس خواهد بود. همچنین از لحاظ شتاب نیز، سیمبل یک خودرو کند خواهد بود که اصلا شتاب مناسبی ندارد و این یک رانندگی خسته‌کننده را بهمراه خواهد داشت. شتاب صفر تا 100 سیمبل در حدود 13.5 ثانیه است.

3- کابین پلاستیکی

2014-Renault-Logan-and-Sandero-interior

کیفیت متریال داخلی سیمبل مانند خودروهای چینی ارزان قیمت موجود در کشور است. پلاستیک سخت سرتاسر کابین را پوشانده است و شما اصلا قسمت دوست‌داشتنی خوبی را در این خودرو مشاهده نخواهید کرد. زمانی که ما با یکی از این خودروها روبرو شدیم، در داخل کابین تصور کردیم که سیمبل در یک کارخانه ضایعات پلاستیکی ساخته شده است. البته لوگوی رنو در وسط غربیلک فرمان باعث می‌شود که بسیاری از ایرانی‌ها کیفیت بد این کابین را نادیده بگیرند اما واقعیت سیمبل متریالی در حد تندر 90 است.

4- صدای زیاد کابین

g00047007_ig_w1920_h1080

عدم عایق‌بندی مناسب کابین باعث می‌شود صدای موتور خیلی زیاد به داخل کابین منتقل شود و این زمانی که دور موتور بالا می‌رود بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود. شاید از لحاظ صدای کابین سیمبل کمی بهتر از لیفان ایکس60‌های قدیمی باشد که بعنوان یک خودروی پر سروصدا شناخته می‌شوند. ما به صدای زیاد در داخل کابین خودروهای کمتر از 100 میلیون تومان تقریبا عادت داریم، اما سیمبل بعنوان یک محصول از رنو در این بخش نا امیدکننده ظاهر خواهد شد.

5- طراحی

g00042115_ig_w1920_h1080

سیمبل از لحاظ طراحی به 2 بخش تقسیم می‌شود. این خودرو در قسمت جلویی طراحی قابل قبولی دارد و بسیاری طراحی آن را زیبا توصیف می‌کنند اما در بخش عقب و نمای جانبی همه‌چی ناامیدکننده می‌شود. چراغ‌های عقب با طراحی مربعی شکل اصلا طراحی بروز و زیبایی ندارند و سادگی بخش عقبی خودرو بیش از حد است. در نمای جانبی نیز، خطوط بدنه بیش از حد بیرون زده و بنظر می‌رسد رنو بسیار بی‌هدف این خطوط را بر روی بدنه قرار داده چرا که به هیچ‌جا ختم نمی‌شوند.

6- عدم وجود کیسه‌هوای جانبی و سانروف

renault-symbol-2016-front

چری آریزو 5 بعنوان یک رقیب سرسخت برای سیمبل از امکانات بسیار بیشتری بهره می‌برد که ایرانی‌ها نیز تمایل به‌خرید خودروهایی دارند که به آنها آپشن ارائه می‌دهند. از لحاظ ایمنی کیسه‌هوای جانبی یک آپشن جذاب برای خودروها محسوب می‌شود که تا حد زیادی ایمنی خودرو و سرنشینان را بالا می‌برد. همچنین علاقه ایرانی‌ها را به سانروف نمی‌توان نادیده گرفت که متاسفانه سیمبل فاقد هر 2 مورد ذکر شده است.

7- کیفیت بد صندلی‌ها

2014-Renault-Logan-and-Sandero-interior

صندلی‌های رنو سیمبل چیزی شبیه به ال90‌های خودمان است که در سفرهای طولانی، حتما نیاز خواهید داشت که چند بار خودرو را در گوشه‌ای پارک کنید و از خودرو پیاده شوید تا کمی استخوان‌های بدن شما استراحت کنند. این سطح از کیفیت پایین صندلی‌ها واقعا ناامیدکننده است. کاملا طبیعی خواهد بود که شما با پرداخت 80 میلیون تومان انتظار دریافت یک خودرو با صندلی‌های چرمی راحت را داشته باشید.

کلام آخر

renault-symbol-2016-front-2

رنو سیمبل زمانی که 40 میلیون تومان قیمت داشته باشد، این ایرادات دیده نخواهند شد و یا بسیار ناچیز جلوه خواهند کرد اما وقتی پای یک خودروی 80 میلیونی وسط باشد، این ایرادات، ضعف بزرگی محسوب می‌شوند که ارزش خودرو را واقعا پایین می‌آورند. سیمبل با قیمت 80 میلیون تومان اصلا ارزش خرید ندارد و باید به این نکته توجه کرد که این خودرو فقط لوگوی رنو را یدک می‌کشد، چیزی مانند ساندرو و ال90. اگر از بحث کشور سازنده چشم‌پوشی کنیم، چری‌های مدیران خودرو نسبت به سیمبل چندین پله بالاتر قرار می‌گیرند چرا که 116 اسب‌بخار قدرت، تجهیزات ایمنی و رفاهی بسیار بیشتر و چهره‌ای جذاب‌تر را با قیمتی تقریبا در حدود 76 میلیون تومان به شما ارائه می‌کنند. بنابراین جای شک باقی نمی‌ماند که سیمبل ارزش پرداخت 80 میلیون‌تومان را اصلا ندارد. همچنین در مواردی عدم ارائه خدمات فروش و پس از فروش مناسب از سوی نمایندگی محصولات رنو، باعث شده تا مشتریان از نگین‌خودرو گلایه کنند.

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان