اوکراین پیشنهاد صلح جدید پوتین را رد کرد

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در دیدار با مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه یک پیشنهاد صلح دیگر برای حل‌وفصل مناقشه اوکراین را مطرح کرده و اخطار داد اگر این بار هم غرب و کی‌یف با آن موافقت نکنند، مسئولیت خون‌هایی که ریخته خواهد شد، به گردن خودشان است.

اوکراین پیشنهاد صلح جدید رئیس‌جمهور روسیه را رد و ادعا کرد این پیشنهادات هیچ چیز جدیدی ندارند.

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در دیدار با مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه یک پیشنهاد صلح دیگر برای حل‌وفصل مناقشه اوکراین را مطرح کرده و اخطار داد اگر این بار هم غرب و کی‌یف با آن موافقت نکنند، مسئولیت خون‌هایی که ریخته خواهد شد، به گردن خودشان است.

او گفت هدف از این پیشنهاد برقراری یک وقفه موقت در جنگ نیست، بلکه مسکو می‌خواهد این مناقشه را به صورت دائمی به پایان برساند و کرملین آماده است بدون لحظه‌ای تاخیر، مذاکرات صلح را آغاز کند.

«میخایلو پودولیاک»، مشاور «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به پیشنهادات امروز پوتین برای صلح در کشورش ادعا کرد که هیچ چیز جدیدی ندارند.

او مدعی شد اظهارات رئیس جمهور روسیه «ابراز معیارهای استاندارد یک متجاوز» است که پیش از این نیز بارها شنیده شده‌اند.

پودولیاک در توئیتی نوشت: «در این اظهارات هیچ چیز جدیدی، هیچ پیشنهاد صلح واقعی و هیچ تمایلی برای پایان دادن به جنگ وجود ندارد. بلکه تمایل به هزینه ندادن از بابت این جنگ و ادامه دادن به آن در فرمت‌های جدید هست. این کاملا قلابی است.»

پوتین گفت روسیه از آغاز جنگ اوکراین پیشنهادهایی برای برقراری آتش‌بس و حل‌وفصل مسالمت‌آمیز این مناقشه مطرح کرده، اما غرب تمام این تلاش‌ها را رد کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت این کشور برای حل مسالمت‌آمیز و پایان کامل این جنگ نیاز دارد که اوکراین به یک کشور غیرهسته‌ای و بی‌طرف بدل شود و همچنین تحریم‌هایی که کشورهای غربی علیه روسیه وضع کرده‌اند، لغو شود.

پوتین گفت اگر اوکراین تمام نیروهای خود را از چهار منطقه‌ای که روسیه از 2022 تا امروز تحت کنترل خود درآورده خارج کند و همچنین متعهد شود که عضو ناتو نخواهد شد، روسیه بلافاصله به سربازانش دستور عقب‌نشینی خواهد داد و مذاکره را آغاز خواهد کرد.

روسیه از آغاز جنگ اوکراین در فوریه 2022 تا امروز چهار منطقه زاپوریژیا، لوهانسک، دونتسک و خرسون را تحت کنترل خود درآورده و با برگزاری همه‌پرسی در این مناطق، آن‌ها را به بخشی از خاک خود الحاق کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان