دبیر انجمن مطالعات سیاسی حوزه تاکید کرد:

لزوم تعامل اثر بخش نظام با کارشناسان سیاسی حوزه

گروه حوزه‌های علمیه: علیرضا ناییج بر لزوم تعامل بیشتر کارشناسان سیاسی حوزه با مراکز عالی تصمیم‏سازی و مطالعات سیاسی و استراتژیک کشور تاکید کرد.


علیرضا ناییج، دبیر انجمن مطالعات سیاسی حوزه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) گفت: سومین نشست تخصصی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با موضوع «چالش‌ها و فرصت‌های تعامل دولت و روحانیت» و با حضور کارشناسان برگزار شد.



وی افزود: در این جلسه علی شیرخانی، شریف لک زایی، مسعود پورفرد، سیدکاظم سیدباقری، علیرضا زهیری، کمال اکبری، محسن مهاجرنیا، و علیرضا نائیج از محققان و صاحبنظران مطالعات دینی، اجتماعی و سیاسی و هم‌چنین حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری حضور داشتند.



دبیر انجمن مطالعات سیاسی حوزه، اظهار کرد: جریان‌های فکری موجود در حوزه‌ علمیه قم و اعضای انجمن مطالعات سیاسی در خصوص تعامل با دولت، چالش‌های موجود در روابط دولت و روحانیت، میراث دولت گذشته در زمینه روابط دولت و روحانیت، بایسته‌های تعامل دولت و روحانیت در دوران جدید، و راهکارهای رسیدن به تعامل مثبت و سازنده میان دولت و روحانیت بالاخص در حوزه علمیه قم، از جمله مباحث مورد بررسی در این جلسه بود.



وی یادآور شد: این نشست در فضای مطلوب و تعاملی برگزار شد و تصمیماتی اخذ شد که در آینده این نشست‎ها ادامه یافته و راه‎های تعامل حوزه و نظام از حیث مطالعات استراتژیک و سیاسی با قدرت ادامه یابد و به نتایج ملموسی در حوزه مطالعات و تصمیم‎سازی منجر شود.



دبیر انجمن مطالعات سیاسی حوزه، یادآور شد: به طور قطع با شتاب ‎گرفتن این گفت‌وگوها و تعاملات مشترک بین بخشی در حوزه و مراکز استراتژیک سیاسی کشور، زمینه رشد مفاهیم سیاسی دین در سطح جامعه ایجاد خواهد شد.



 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر