ماهان شبکه ایرانیان

به قلم آیت‌الله بهشتی؛

جلد هشتم «اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در نامه‌های نهج‌البلاغه» منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه: از سوی موسسه بوستان کتاب جلد هشتم «اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در نامه‌های نهج‌البلاغه» به قلم آیت‌الله بهشتی منتشر شد.


مهدی محدثی، کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) بیان کرد: با انتشار جلد هشتم اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در نامه‌های نهج البلاغه توسط موسسه بوستان کتاب، دوره 8 جلدی این مجموعه به قلم نویسنده فرهیخته، آیت‌الله احمد بهشتی تکمیل شد.



وی افزود: نهج‏البلاغه، دربردارنده خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌ها و کلمات قصار امیر مومنان علی(ع) است و اقیانوس موج‏خیزى است که گوهرهاى فراوانى از علم و معرفت را در خود نهفته دارد؛ از آن جمله نکته‌های تاریخی، ادبی، عرفانی، تربیت و سیاست است که در این کتاب، به وفور به چشم مى‏خورد؛ تربیت و سیاست، همان چیزى است که همیشه روزگار، دو رکن مهم جامعه بشرى بوده و هست. در این مجموعه، اندیشه سیاسى - تربیتى علوى در نامه‏هاى نهج‏البلاغه، به تفصیل بررسى شده است.



محدثی ادامه داد: نویسنده با تمرکز به 79 نامه از نهج‌البلاغه، نکته‌های سیاسی و تربیتی این نامه‌ها را استخراج کرده و با قلمی روان و شیوا در یک مجموعه 8 جلدی و در 3500 صفحه، به تبیین و توضیح آن‌ها پرداخته است. نامه‌های یاد شده، خطاب به امام حسن مجتبی (ع)، سلمان فارسی، حارث همدانی، استاندار مدینه، ابوموسی اشعری، معاویه و ... است که در هریک از این نامه‌ها، به فراخور زمان و مکان، توصیه‌ها، تذکرات و رهنمودهای تربیتی و سیاسی، با سخنانی دلسوزانه ارائه شده است.



گفتنی است که جلدهای 1 تا 7 این مجموعه، در سال 90 در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی سال 90 و در همایش ملی و جایزه ادبی علامه سید جعفر شهیدی در سال 91به عنوان کتاب برگزیده معرفی شده‌ است.



لازم به ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه را از کلیه شعب و کتاب فروشی‌های موسسه بوستان کتاب در قم، تهران، اصفهان و مشهد تهیه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان