خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت؛ شنا ممنوع

منصور شیشه‌فروش از افزایش خروجی سد زاینده‌رود خبر داد و گفت: خروجی سد زاینده‌رود از صبح امروز یکم تیرماه به منظور تأمین و توزیع آب باغات و اشجار در شبکه‌های آبیاری و انهار سنتی غرب زاینده‌رود افزایش یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش خروجی سد زاینده‌رود به منظور آبیاری باغات غرب زاینده‌رود خبر داد.


به گزارش تسنیم، منصور شیشه‌فروش از افزایش خروجی سد زاینده‌رود خبر داد و اظهار داشت: خروجی سد زاینده‌رود از صبح امروز یکم تیرماه به منظور تأمین و توزیع آب باغات و اشجار در شبکه‌های آبیاری و انهار سنتی غرب زاینده‌رود افزایش یافت.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به مخاطرات پیش‌رو به شهروندان توصیه می‌شود که از شنا در کانال‌های انتقال و استخرهای ذخیره آب کشاورزی، بستر رودخانه در مناطق غرب و جنوب و بالادست زاینده‌رود خودداری کنند، علاوه بر این دریاچه سدهای مخزنی استان نیز مخاطرات زیادی دارد و به شهروندان توصیه می‌شود که از شنا کردن در این دریاچه بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: شدت جریان آب در کانال‌های انتقال آب بالاست و از طرفی دیواره‌های این کانال‌ها شیب و لغزندگی زیادی دارند، استخرهای ذخیره آب کشاورزی نیز عمق زیادی دارند و به دلیل شیب دیواره و لایه پوششی لغزنده ژئوممبران محل ایمنی برای شنا نیستند.

وی اضافه کرد: شدت جریان آب، ناپایداری بستر، سردی آب و جریان گردابی در رودخانه‌ها باعث بروز حوادث غرق افراد در مسیر رودخانه‌ها می‌شود.

شیشه فروش با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 44 مورد حادثه در رودخانه‌ها، کانال‌های انتقال آب واستخرهای ذخیره آب کشاورزی و داخل باغات شخصی در سطح استان به وقوع پیوست، ادامه داد: این حوادث متأسفانه منجر به غرق شدن 14 نفر و امداد رسانی سرپایی و انتقال مصدومین به مراکز درمانی توسط عوامل اتش نشانی و اورژانس شد.

زاینده‌رود جاری می‌شود؛ توقف در بستر رود ممنوع!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با افزایش دما و حضور گردشگران در عرصه‌های طبیعی و مجاور منابع آبی حوادث غرق شدگی به ویژه در روزهای تعطیل و پایان هفته افزایش یافته، متذکر  شد: برای پیَشگیری از وقوع حوادث به شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، جمعیت هلال احمر، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی ابلاغ شد با استقرار تیم‌های امدادی مجهز به امکانات امداد در آب و گشت و نظارت در مسیر کانال‌ها و رودخانه‌ها و ارائه آموزش‌های لازم به ساکنین و گردشگران در مناطق خطر پذیر اقدامات پیشگیرانه از وقوع حوادث را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: رودخانه‌های خرسان، آب ملخ و ونک در شهرستان سمیرم رودخانه‌های گوکان، یلان و چشمه لنگان در فریدونشهر رودخانه زاینده‌رود در مناطق غرب استان و باغبادران و کانال‌های انتقال آب شبکه نکوآباد و سدهای باغکل خوانسار، ونک و قره قاچ سمیرم، گلپایگان و کوچری، خمیران و سد زاینده‌رود از جمله مناطقی است که باید طرح‌های کاهش خطر نصب حفاظ اطراف کانال‌ها در مقاطع پر خطر اجرایی شود.

شیشه فروش، گفت: با نظارت سازمان جهاد کشاورزی نصب حفاظ و تابلوی هشدار و تعبیه طناب نجات در استخرهای ذخیره آب کشاورزی توسط بهره‌برداران اجرایی شود و در این رابطه اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم ارائه شود، همچنین مالکان باغات شخصی نیز باید برای ایمن کردن استخرهای داخل باغات اقدام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان