انیمیشن جدید کمپانی دیزنی پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۴ شد

انیمیشن «Inside Out ۲» کمپانی دیزنی تنها هشت روز پس از آغاز اکران به رکورد فروش جهانی سینما در سال ۲۰۲۴ رسید.

قسمت جدید از انیمیشن «Inside Out 2» محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی با عبور از دنباله فیلم «تلماسه»، عنوان پرفروش‌ترین فیلم اکران شده در سینماهای آمریکا در سال 2024 را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، انیمیشن «Inside Out 2» تنها هشت روز پس از آغاز اکران با فروش 283 میلیون دلاری با عبور از فروش دنباله فیلم «تلماسه» (282 میلیون دلار)،  پرفروش‌ترین فیلم 2024 در گیشه آمریکای شمالی شد.

همچنین فروش این انیمیشن در سطح جهانی نیز از مرز نیم میلیارد دلار عبور کرده است و پیش‌بینی می‌شود آخر هفته جدید میلادی را با فروش 650 تا 700 میلیون دلار به پایان برساند و در آستانه رسیدن به رکورد فروش جهانی سینما در سال 2024 قرار گیرد.

در حال حاضر «تلماسه 2» با فروش 711.8 میلیون دلاری، پرفروش ترین فیلم سال در گیشه جهانی سینما در سال 2024 است.

این انیمیشن نقدهای درخشانی نیز به دست آورده و در حال حاضر با امتیاز 93 درصد از منتقدان در میان پنج فیلم برتر پیکسار در وب‌سایت راتن تومیتوز قرار دارد. این فیلم همچنین امتیاز سینمایی A را از «CinemaScore» کسب کرده است.

قسمت دوم انیمیشن «Inside Out» را «کلسی مان» کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی آن را نیز «مارک نیلسن» با فیلمنامه ای از«مگ لفاوه» بر عهده دارد. «امی پولر»، «فیلیس اسمیت»، «لوئیس بلک»، «تونی هیل»، «لیزا لاپیرا» و «مایا هاوک» از صداپیشگان انیمیشن جدید استودیو پیکسار کمپانی دیزنی هستند.

قسمت نخست این انیمیشن در سال 2015 به کارگردانی «پیت داکتر» منتشر شد و علاوه بر فروش جهانی 858 میلیون دلاری، موفق به کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند 2016 شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان