طرز تهیه برنج در مایکروویو با بهترین روش

همانطور که می دانید برنج یکی از پرطرفدار ترین غذاهای ایرانی می باشد که با انواع و اقسام روش های مختلف در منزل تهیه می شود. یکی از این روش ها روش تهیه برنج در ماکروویو است که برنج نیاز به آبکشی ندارد.

طرز تهیه برنج در مایکروویو با بهترین روش

برنج را با روش های مختلفی می توان تهیه کرد که یکی از این روش های ساده پخت برنج در ماکروویو است. در این روش برنج مانند کته به خوبی پخته می شود. برای تهیه باید از ظرفی مناسب استفاده کرد که جنس ظرف نباید پلاستیکی باشد. در مدت زمان حدود 30 الی 35  دقیقه برنج پخته می شود. طرز تهیه برنج در ماکروویو به سادگی و با طعمی فوق العاده در این مطلب قرار گرفته شده است.

از انواع روش های پخت پلو می توان به دمی مراکشی و دمی زیتون پلو مخلوط و پلو عربی اشاره کرد. انواع این پلو های خوشمزه را در مدت زمان نسبتا کمی می توان تهیه و سرو کرد و از طعم دلنشین پلو ها لذت برد. برای تهیه این پلو های لذیذ بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. برای تهیه برنج در ماکروویو تنها نیاز است برنج را از ساعاتی قبل نم کنید و سپس در ماکروویو قرار دهید تا برنج به صورت کته ای پخته شود و شما می توانید به جای پلو پز از ماکروویو استفاده کنید.

پخت برنج در ماکروویو

مواد لازم

  • برنج به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم

پخت برنج با طعمی عالی در ماکروویو

طرز تهیه برنج در ماکروویو بدون آبکشی

ابتدا برای تهیه باید ظرف مناسبی انتخاب کنید که از جنس پلاستیک نباشد. سپس حدود 4 الی 5 پیمانه آب را به همراه روغن، نمک و برنج در ظرف بریزید. ظرف را درون ماکروویو قرار دهید و قدرت ماکروویو را روی 100 و یا کامل بگذارید. ظرف را به مدت 15 الی 20 دقیقه درون ماکروویو قرار دهید تا مقداری پخته و دم کشیده شود. سپس می توان طعم برنج را چشید و اگر نمک نیاز بود نمک و یا روغن اضافه کرد.

طرز تهیه برنج در ماکروویو با طعمی عالی

پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه برنج شما در حال دم کشیدن می باشد. می توان برنج را خارج کرد و مقداری با قاشق هم زد و زیر و رو کرد تا به خوبی پخته شود و دوباره به مدت 15 الی 20 دقیقه درون ماکروویو قرار بدهید. پس از گذشت این مدت زمان می توانید برنج کته ای خود را به همراه انواع برنج، تن ماهی، مرغ، جوجه کباب و … سرو کنید. به دلخواه می توان قبل از دم کردن برنج و پس از اینکه آب برنج خشک شد گوجه را به صورت حلقه ای کرده و بر روی برنج قرار دهید تا دارای گوجه پخته شده و برنجی با طعمی خوب شوید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر