ژول ورن تاکسی ؛ ریماک سطح حمل و نقل در اروپا و خاورمیانه را ارتقا می دهد(+تصاویر)

یکی از ویژگی های جالب روبوتاکسی ورن آن است که مسافران پیش از رسیدن خودرو و از طریق اپلیکیشن می توانند دما، صدا، نورپردازی، شرایط راحتی صندلی و ... را شخصی سازی کنند و در سفرهای بعدی نیز این ها را تبدیل به تنظیمات پیش فرض خود برای سفر، کنند.

عصر ایران- ماته ریماک موسس کمپانی خاص خودروسازی ریماک اکنون سرگرم برند جدید خود یعنی "ورن" است که در حوزه روبوتاکسی یا تاکسی رباتیک فعالیت خود را از سال 2026 آغاز خواهد کرد.

جابجایی مسافران در سیستم حمل و نقل خودران چالشی جذاب برای ماته ریماک بوده است. ریماک شرکت خودروسازی کروات است، که در سال 2009 توسط ماته ریماک تأسیس شد. جالب است بدانید گروه ریماک مالک 55 درصد از سهام ائتلاف بوگاتی ریماک است. 

ریماک در روبوتاکسی ورن از فناوری خودران سطح 4 استفاده می کند. همه چیز از ثبت سفر در اپلیکیشن آغاز و در نهایت مسافران با دریافت خدمات از خودرو بدون راننده از نقطه A به B می روند. آنچه که در یک خط توضیح داده شد، مستلزم سرمایه گذاری سنگین و فراهم آوری زیرساخت بسیار پیشرفته و قدرتمندی است تا روبوتاکسی ورن را از یک طرح فناورانه به واقعیتی کاربردی و البته ایمن مبدل کند.

یکی از ویژگی های جالب ورن آن است که مسافران پیش از رسیدن خودرو و از طریق اپلیکیشن می توانند دما، صدا، نورپردازی، شرایط راحتی صندلی و ... را شخصی سازی کنند و در سفرهای بعدی نیز این ها را تبدیل به تنظیمات پیش فرض خود برای سفر، کنند.

فضای کابین روبوتاکسی ورن یک اتاق مدرن منطبق بر اصول طراحی مینیمال است که شامل نمایشگرها و دو صندلی مجزا از هم می شود. به اعتقاد ریماک، این میزان از جانمایی سرنشین به علاوه قسمت بار برای یک تاکسی فناورانه خودران کفایت می کند و باید از فضا به شکل بهینه استفاده کرد.

نمایشگر مقابل سرنشین ها 43 اینچ فضا را پوشش می دهد که برای ارائه خدمات سرگرمی و همچنین اطلاعات سفر کاربرد دارد. ورن ریماک فاقد فرمان و پدال است اما بین صندلی ها سوئیچ فیزیکی جانمایی شده که سرنشین می تواند برای شروع و توقف حرکت از آن استفاده کند. یک نمایشگر لمسی کنترلی نیز در نظر گرفته شده است.

ورن مجهز به دوربین های محیطی و داخلی، رادارها، سیستم لیدار و مکانیسم های نظافت اتوماتیک کابین است.

روبوتاکسی ورن از سال 2026 وارد خیابان های زاگرب می شود و سپس به انگلیس، آلمان و خاورمیانه صادر می شود.

گفتنی است نام این تاکسی یعنی ورن به احترام نویسنده بزرگ جهان ژول ورن بوده است.

ریماک روبوتاکسی ورن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر