طرز تهیه سالاد لوبیا سبز خوش طعم و متفاوت

برای داشتن یک سالاد خانگی خوشمزه می توانید در این بخش با طرز تهیه لوبیا سبز خانگی همراه ما باشید. یک سالاد ساده و سالم که برای میان وعده نیز مناسب است.

طرز تهیه سالاد لوبیا سبز خوش طعم و متفاوت

اگر فرد گیاهخواری هستید و به غذاهای گیاهی و سالم علاقه زیادی دارید، می‌ توانید در این بخش طرز تهیه یک سالاد کاملاً سالم را مطالعه کنید. طرز تهیه سالاد لوبیا سبز با رسپی ساده را در این بخش مطالعه خواهید کرد.

برای داشتن انواعی از غذاهای گیاهی و سالم می‌توانید در آرگا رسپی‌ های متنوع را مطالعه کنید. طرز تهیه سالاد کنگر و سالاد اسفناج با رسپی های جدید را مطالعه نمایید.

روش تهیه سالاد لوبیا سبز

مواد اولیه:

  • لوبیا سبز: 500 گرم
  • عسل: 2 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
  • نخود فرنگی: 1 لیوان
  • زنجبیل خرد شده: 1 قاشق چای خوری
  • سس سویا: 1 قاشق چای خوری
  • سیاه دانه: 2 قاشق چای خوری
  • کنجد: 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه سالاد لوبیا سبز:

مراحل آماده‌ سازی این سالاد بسیار ساده بوده و در کم ترین فرصت می‌ تواند یک سالاد بی‌نظیر داشته باشید. ابتدا لوبیا سبزها را به خوبی شسته و درون کشیده شود. در ادامه سس مخصوص این سالاد را تهیه کنید. یک سس دست ساز ویژه که برای انواع سالاد دیگر نیز می‌ توانید استفاده کنید.

لوبیا  سبزهای پاک شده را که با آب فراوان شسته‌ اید و نخودفرنگی هایی که از غلاف خارج کرده اید، درون قابلمه‌ ای ریخته و مقداری آب روی آن بریزید. قابلمه را روی حرارت گذاشته تا به آرامی لوبیا و نخود فرنگی‌ ها پخته و نرم شود.

رسپی سالاد لوبیا سبز

بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، می‌ توانید لوبیا سبزها را اضافه نمایید. به مدت 5 دقیقه که سبزیجات درون آب پخته شد، نخود فرنگی‌ ها را اضافه کرده و چند دقیقه زمان دهید تا مواد با همدیگر بپزند. حالا باید سبزیجات خود را آبکش کنید.

در این بخش نباید سبزیجات شما بیش از حد پخته شود و حالت ترد داشته باشد که البته این بنا به سلیقه شما بوده و در صورت دلخواه می‌ توانید سبزیجات را کمی نرم بردارید. بعد از آبکشی مقداری آب سرد روی سبزیجات بریزید و زمان دهید آب اضافه آن کشیده شود. این کار باعث شده تا سبزیجات شما حالت ترد داشته باشد.

در مرحله بعدی سس این سالاد را تهیه کنید. برای آماده کردن سس نیز باید درون ظرفی مقداری زنجبیل، روغن زیتون، سس سویا، عسل، روغن کنجد ریخته و با یکدیگر ترکیب کنید. سس را درون یک ماهیتابه ریخته روی حرارت ملایم کمی زمان دهید تا بجوشد و حرارت ببیند. بعد از یک تا دو دقیقه آن را از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه سالاد لوبیا سبز

مواد لوبیا سر و نخود فرنگی را 30 دقیقه درون تابه تفت داده و درون ظرف مناسب خود بریزید. در ادامه از سس مخصوص تهیه شده روی سالادها ریخته و کمی فلفل سیاه و نمک بزنید. این کار موجب شده که سالاد شما طعم و مزه عالی داشته باشد. این سالاد سبزیجات فوق العاده را می‌ توانید برای پذیرایی در مهمانی‌ های خود تهیه کنید.

شما در صورت دلخواه می توانید در کنار این سالاد از سبزیجات دیگر مانند گوجه گیلاسی یا ریحان تازه نیز استفاده کرده که طعم فوق العاده ای دارد. شما با افزودن مقداری آب لیموی تازه و سرکه می توانید، طعم این غذا را بهتر کرده و نوش جان کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر