کتاب «سیمای سرافرازان» منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه: کتاب «سیمای سرافرازان» اثر جدید آیت‌الله مصباح یزدی است که به ‌تازگی جلد نخست آن به زیور طبع آراسته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، جلد نخست کتاب «سیمای سرافرازان» منتشر شد. این کتاب بخشی از مباحث اخلاقی آیت‌الله مصباح یزدی است که به ترسیم ویژگی‌های شیعیان واقعی و مؤمنان راستین به عنوان نمونه‌های عینی و الگوهای شایسته بندگی خداوند می‌پردازد.
بنا بر این گزارش، از میان گفتارهای 29 ‌گانه این کتاب، 8 گفتار آغازین آن به بررسی روایاتی درباره خصلت‌ها و ویژگی‌های مؤمنان و شیعیان واقعی می‌پردازد. سرفصل‌هایی چون نقش ایمان و کفر در سعادت و شقاوت انسان، انگیزه‌های ادعای ایمان و اسلام، ضرورت گسترش آموزه‌های اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام در جامعه، راه رهایی از تباهی و فساد، ضرورت رسیدگی شیعیان به یکدیگر... عمده‌ترین مباحث این بخش از کتاب است.
در گفتارهای بعد نیز، قسمت اول از خطبه امیر مؤمنان‌ (ع) درباره ویژگی‌ها و نشانه‌های شیعیان و پرهیزکاران، معروف به خطبه متقین، براساس روایت نوف بکالی شرح و تبیین می‌شود.
سرفصل‌هایی چونویژگی‌های مهم شیعه واقعی، بازشناسی عرفان حقیقی از عرفان کاذب، بازشناسی رابطه دین و اخلاق، جایگاه راستگویی و درست‌کرداری در معارف اسلامی، شکوه عبادت و بندگی نزد شیعیان، شیعیان واقعی و مشاهده فراسوی دنیا، و برنامه‌های روزانه و شبانه شیعیان از جمله مباحثی است که در بخش دوم این کتاب شرح و توضیح داده شده است.
گفتنی است جلد اول کتاب «سیمای سرافرازان» به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در 488 صفحه با قطع وزیری منتشر شده و علاقمندان می‌توانند این کتاب را از نمایندگی‌های این انتشارات و کتاب‌فروشی‌های معتبر تهیه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر